Hirdetés

Földesi Virággal, a Pécs TV felelős szerkesztőjével beszélgettünk arról, hogy mekkora kihívás volt a járványhelyzetben elindítani a megújult városi televíziót, valamint persze arról is, hogy milyen újdonságokra számíthatnak a nézők az elkövetkező időszakban.

– Idén februártól a Pannon Broadcast Services Zrt. vette át a Pécs TV üzemeltetését, ekkor került felelős szerkesztőként a városi televízió élére. Milyen kihívásokkal és feladatokkal járt az új Pécs TV elindítása?

– Izgalmas időszak volt ez, hiszen új kollégákkal és új elképzelésekkel vágtunk neki a műsorkészítésnek. Ezekben az első időkben az építkezés volt a legfontosabb feladatunk. Szerettünk volna ugyanis kialakítani egy olyan hatékony gyártóbázist, amellyel megvalósíthatjuk az általunk megálmodott tartalmakat.

– Pontosan melyek voltak ezek az említett tartalmak?

– Februárban a heti Híradó mellett több tematikus műsorral indultunk el. Igyekeztünk egyrészt olyan műsorokban gondolkodni, amelyeken keresztül körül tudjuk járni a pécsiséget, mindazt, ami olyan sokszínűvé, egyedivé teszi városunkat. Ezt a vonalat vittük tovább a korábbról ismert „Tónusok” című kulturális magazinműsorban, és így született a „Pécsre hangolva” című zenei, illetve a „Közelítések című” portrémagazin is. A „GasztroKult” ötvözi mindazt, amit szeretünk ebben a városban, hiszen Pécs nemcsak a régió kulturális központja, de gazdag gasztronómiai hagyományokban is. Ráadásul a kulinária területén évről évre izgalmas kezdeményezésnek ad otthont, ilyen például a Pécsi Szelet gourmet-fesztivál is.

– Az időzítés nem volt a legszerencsésebb, hiszen az év elején a jelenlegi helyzetnél jóval komolyabb problémát jelentett a koronavírus. Gondolom, ez megnehezítette a forgatásokat és a műsorszervezést is.

– Igen, természetesen a vírushelyzet megszabta a lehetőségeinket. Nem voltak programok, nem lehetett külső helyszíneken forgatni, így mi is bentről, a stúdióból próbáltunk kitekinteni a világra. Egyik fő célunk, hogy a helyi értékeket közvetítsük, hogy a helyi közösségeknek adjunk teret. Ez a feladat különösen nagy hangsúlyt kapott egy olyan periódusban, amikor a koronavírus miatt kialakult általános bizonytalanság amúgy is számvetésre, befelé fordulásra késztette az embereket. Ebben az időszakban fontosnak tartottuk bemutatni, hogy a városban olyan értékteremtő gondolatok, hagyományok, alkotóműhelyek léteznek, amelyekből minden időben erőt meríthetünk, és amelyek kiállják a pandémia miatt feszültséggel terhes idők próbáját is. Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem azon munkatársaimnak a munkáját – külön köszönet jár Kettel-Fülöp Flórának –, akik ebben a helyzetben is kitartottak és mindent megtettek azért, hogy műsoraink elkészüljenek.

– És mi a helyzet most, hogy már nem olyan súlyos a vírushelyzet?

– A járványhelyzet enyhülésével mi is az építkezés következő lépcsőfokára állhattunk, és lehetőségünk volt újragondolni a műsorainkat. Lendületet váltottunk. A „Tónusok” és a „GasztroKult” esetében a nyáron már ki is léptünk a stúdióból. Míg az előbbi műsort a pécsi médiában otthonosan mozgó Majoros-Kovács Miklós vette át, a gasztronómiai magazint a Pécshez ezer szállal kötődő Fuchs Richard készíti. A „Közelítések” című portrémagazin néhány hónapos szünet után ezen a héten végre visszatér a képernyőre, a korábbiaknál dinamikusabb stílusban. A Figler Armand vezette „Rajtot” is végre kivihettük a négy fal közül a pályákra, így ott tudunk lenni a helyi sportesemények közepében. A pénteki híradónk után augusztus 20-tól kezdődően pedig egy új heti műsorral is jelentkezünk, „Közterület” címmel. Ebben a közéleti magazinban Gerner András a kultúra, a politika, a gazdaság területén dolgozó szakemberekkel beszélget a nézőket érintő aktuális kérdésekről, eseményekről. Terveink szerint hamarosan német, illetve a későbbiekben horvát nyelvű, feliratozott műsorokat is sugárzunk majd. Mindemellett pedig meg kell említeni a sokéves rádiós és televíziós tapasztalattal rendelkező Gombár Gabriella ismeretterjesztő magazinjait, amelyek a megújult Pécs TV kezdeteitől fogva járnak körül olyan témákat, mint például a munkaerőpiac, a gyermeknevelés, a lélek világa, illetve a tudomány és innováció.

– Milyen terveik vannak a jövőre nézve?

– Sok munka van abban, ahova ez alatt a pár hónap alatt elértünk. Természetesen nincs megállás, szeretnénk fejlődni, szeretnénk a mostaninál is jobb műsorokat csinálni. Vannak persze olyan hagyományok, amiket nem szeretnénk megszakítani. Az egyik a már említett helyi értékek közvetítése, a helyi nézők kiszolgálása. A másik, hogy ebben a televízióban az elmúlt évtizedekben mindig is komoly műhelymunka zajlott, ezt kívánjuk mi is tovább folytatni.

Hirdetés