Hat hónap, harminckét kiló

Kilencvennyolc kiló volt, amikor elhatározta, hogy egészségesebben fog élni. Majd miután leolvadt róla az első két kiló, elkapta a gépszíj, és kemény edzésbe kezdett. Kutas Rita végre elégedett önmagával.

 

– Hat hónap alatt harminckét kilótól szabadultál meg. Kinek akartál bizonyítani?

– Leginkább magamnak és a számomra kedves embereknek. Szerettem volna, hogy a kisfiam büszke legyen rám, és az iskolába már egy szép anyuka írassa be, de az is motivált, hogy a párommal tervezett közös baba egy egészségesebb anyuka pocakjában fejlődhessen. Mindemellett szerettem volna, hogy nőként és ne csak egy jó kedélyű kövér lányként tekintsenek rám.

Ilyen volt…

– Egy ismerősöd biztatására mentél le a fitneszterembe, és kerestél fel egy személyi trénert. Milyen edzéstervet épített fel neked?  

– Hetente háromszor edzettünk. Egy-egy alkalom 45 perc súlyzós gyakorlatból állt, amit 40-50 perc kardioedzés követett: intenzív séta a futópadon, kerékpározás, ellipszis trénerezés. A módszer hatékony volt, átlagosan heti 1-1,5 kg ment le rólam.

Így van, a mozgás önmagában kevés lett volna. Az edzőm összeállított nekem egy étrendet, ami többnyire liszt- és cukormentes ételeket tartalmazott. Ezt a napi 1200 kcal engedélyezett energiamennyiséget én egy hónap múlva levittem 1000 kcal-ra, és nagyon szigorú voltam a cukrot és lisztet illetően. Még kevesebb szénhidrátot ettem, és rengeteg vizet ittam. 4-5 litert naponta.

 

Ilyen lett…

 

– Voltak nehéz pillanataid?  

– Természetesen, de szerencsém volt, mert a fitneszteremben megismertem egy sorstársamat. Neki szintén az én edzőm segített a fogyásban. Az a fiú mára már 60 kg feleslegtől szabadult meg. A vele való beszélgetések átlendítettek a hullámvölgyeken. Tanácsokat adott, hogy milyen ételeket egyek, és főleg mennyit igyak. Ezeket persze az edző is elmondta, de mégis más olyantól hallani, aki a saját bőrén tapasztalta mindezt.

– Lefogyhattál volna már évekkel ezelőtt is, mégsem tetted. Miért?

– Kifogásokat kerestem. A túlsúlyomat alkati problémával magyaráztam. El is mentem pajzsmirigy vizsgálatra, de be kellett lássam, hogy semmi szervi problémám nincs, egyszerűen csak sokat ettem. Hiszen az egész csak szimpla matek. Ha több kalóriát viszek be, mint amennyit elégetek, akkor hízok. Ha kevesebbet, akkor fogyok. Ennyi. Csak ezt nagyon nehéz elfogadni.

Most már szépnek látja magát…

– Hogy érzed magad most? 

– Mivel nem drasztikus módszerekkel, hanem teljes életmódváltással fogytam le, így sokkal jobb a közérzetem, magabiztosabb vagyok, nagyobb a teherbírásom és az immunrendszerem is erősebb. Emellett szedek komplex vitaminokat és C-vitamint. Nem csoda, hogy eddig megúsztam a szokásos téli köhögéses, lázas influenzát.

– Most, hogy már nem vagy túlsúlyos, hogy állsz a kövér emberekhez?

– A fogyásom elején a párom megígértette velem, hogy sose fogom leszólni a kövéreket, és ezt be is tartom. Ettől függetlenül bátran ki merem jelenti, hogy a túlsúlyos emberek nagyon-nagyon sokat tehetnének a saját egészségük, kinézetük érdekében, és aki csak gyengeségből talál mindenféle kifogást, hát azt kinevetem. Kéretlenül senkinek nem adok tanácsot, de elmondhatom, hogy látva rajtam a változást, már három ismerősöm is elindult ezen az úton.

 

 

 

 

 

[frame]

Az edző: Söllei Norbert

„Rita nagyon kitartó volt, de enélkül nem is megy. Fontos, hogy az elhatározás komoly legyen, és ne csak a fogyókúra idejére tegyük le a cukorban és zsírban gazdag ételeket. Teljes életmódváltás szükséges. Hetven százalékban ugyanis a táplálkozás befolyásolja a fogyás mértékét. Emellett persze a sport is fontos. Az első időszakban a zsírégetés miatt a kardioedzéseket kell előnyben részesíteni, majd ha már megszabadultunk jó pár kiló feleslegtől, akkor kemény erősítő gyakorlatokkal nekiláthatunk az izomtömeg növelésének.”

[/frame]

 

 

 

 

 

Hirdetés

1 hozzászólás

Comments are closed.