Hová tűntek az Amrein fiúk?

Két egykori közönségkedvenc, a tehetséges hirdi pilóta, ifj. Amrein László és öccse, Tamás 2005-től kezdve a ralisprintversenyek sztárjai voltak az édesapjukkal, Amrein Lászlóval közösen épített ezüstmetál Lada VFTS-ekkel. A 35 éves László 1999-től 2004-ig kereklámpás Ladával ralizott, 2004-től VFTS-sel folytatta, őt kérdeztük arról, hogy hová is tűntek, mit csinálnak ma?

– Mit lehet tudni az Amrein Motorról?

– Az Amrein Motor saját projekt, nagy részben az édesapám és az én elgondolásaim alapján fejlesztgettük, főleg magunknak, csak néhányat gyártottunk megrendelésre. Az új VFTS-t 2005 második felében próbálhattam ki először, és abszolút első helyet is elértünk az akkor még Lada-tuning motorral. Ezután 2009-ben egy speciális motort fejlesztettünk és raktunk a VFTS-be. Ezt a 960 kilós, 240 lóerős autót felszereltük rajtprogrammal, kipörgésgátlóval, befecskendező rendszerrel és minden földi jóval.

Amrein László – Kiss Roland

– 2009-től 2011-ig tartottak a ladás csúcséveitek. Miért hagytátok abba?

– A trendet követve 2011-ben Mitsubishi EVO 9-es raliautót építettem. Teljesen másként viselkedett, mint a Lada. Kezesebb, de gyorsabb technika volt, 2012-ben meg is gyűlt vele a bajom. Kevés kilométert vezettem, túl nagy lendülettel rajtoltunk a Baranya-kupán, a Nyárásvölgy–Hetvehely gyorsasági szakasz egyik balos kanyarjában lesodródtunk, és a féltett, friss jármű totálkárosra tört. Sérülés nélkül megúsztuk ugyan, de kényszerpihenő jött a következő év elejéig. Hónapokig próbáltam talpra állítani a Micsut, hogy folytathassuk. Át kellett gondolni a korábbi ladás stílust, mivel úgy vezettük a Mitsubishit is, ahogy a Ladát. Eleinte nehéznek tűnt, később többször is dobogóra kerültünk a sprintbajnokságban, és a Rallye2-es versenyen.

A ladás csúcsévek

– Az öcséd, Tamás hamarabb befejezte a versenyzést. Mi történt?

– Igen, ez 2014-ben történt, a Baranya-kupán. A rajtnál azt kérdezték tőlem, öcsémék hol estek el? Kettővel előttünk rajtoltak, semmit sem tudtunk róluk. Később jött a hír, hogy a gyorsasági szakaszt törölték, őket kórházba vitték, autójuk totálkárosra tört a bakonyai erdészháznál. Itt lett vége a pályafutásuknak, Tamás pár gerinccsigolyája megroppant, a ralizást abba kellett hagynia. Én folytattam és folytatom, amikor lehetőségem, időm engedi. A családi műhelybeli rengeteg munka mellett az ORB-versenyeken szervizelek a Maricsek Racing Teamnek.

Amrein László a családi műhelyben dolgozik

– Mindemellett, a nemzetközi ERC-bajnokságban is folyamatosan jelen vagy szervizesként.

– Az Érdi Rallye Teamben ifj. Érdi Tibor versenyzését segítem, a technikai felkészüléstől a logisztikán át, versenyzésük zökkenőmentes lebonyolításáig. Csak akkor versenyezhetek itthon, ha éppen nem egy ORB vagy egy külföldi ralifutamon szervizelek, és idén sem lesz ez másként. A szervizelés más élményt nyújt, mint a versenyzés, de nagyon izgalmas. Az ERC-futamok közül kiemelném a Gran Canariát és a Barum-ralit. Ez a kettő a szívem csücske, a helyszín, a rendezés, a közönség is varázslatos, összehasonlíthatatlan egy hazai ralival. Ezzel nem lehúzom a hazai rendezvényeket, itthon is rengeteget járunk, a sprintfutamoktól az ORB-ig, de egy Európa-bajnokin jól látni, hogy van hová fejlődnie a hazai sportágnak. Én pedig új helyeket fedezhetek fel, új kapcsolatokat létesíthetek és mindez szakmai kihívást, fejlődési lehetőséget is jelent számomra.

Képek: Galadriel Sportfotó

Hirdetés