Elárulta, miért Pécset választotta a német világcég!

Hirdetés

A tervek szerint már októberben letehetik az idén hazai autóipari üzleti egységének 20. alapítási évfordulóját ünneplő óriáscég vadi új pécsi gyárának alapkövét. Sőt, ősszel az építkezés mellett valószínűleg toborzásba is fognak majd, hiszen 2020 közepén már indulna a termelés – tudtuk meg a thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. ügyvezetőjétől, Marc de Bastos Ecksteintól.

A német thyssenkrupp az autóipar meghatározó szereplője, bár nem csak az autógyártás terén cseng jól a cég neve. Magyarországon egy 70 budapesti egyetemistából álló csoporttal kezdett el 2007-ben együtt dolgozni Marc de Bastos Eckstein, azóta már három gyárat is építettek, a legújabb leányvállalatot pedig Pécsett hozzák létre. A társaság jelenleg 78 országban van jelen, világszerte mintegy 160 ezer alkalmazottja van, a tavalyi árbevétele pedig, ahogy azt korábban megírtuk, meghaladta a 42 milliárd eurót, vagyis a 13 ezer milliárd forintot. 

– A thyssenkrupp abban különbözik más cégektől, melyek Magyarországra települtek, hogy velünk ellentétben mások előbb gyárat építenek, aztán elemeznek és fejlesztenek. Mi alapvetően a magyar tudásra és innovációra építettünk. Tehát megfordítottuk a folyamatot: előbb a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) néhány diákjával dolgoztunk együtt, majd miután sikeres volt a közös munka, létrehoztuk a magyarországi céget. Ennek eredményei győzték meg a vállalatvezetést, így építettünk gyárakat. Vagyis a siker volt az alapja a magyarországi működésnek, és ez az, ami Pécsre is hozott minket. A városban már jelen lévő cégektől kapott információkból és saját felmérésekből arra jutottunk, hogy a környékbeli emberek nyitottak, sőt jó idegennyelv-ismerettel, és ami még fontosabb: széles körű szakmai tapasztalattal és előképzettséggel rendelkeznek. Így biztosan találunk megfelelő, akár jól továbbképezhető munkaerőt – fejtette ki lapunknak az ügyvezető.

Marc de Bastos Eckstein

Nem túlzás azt állítani, hogy az 55 millió eurós beruházás során épülő pécsi gyár ultramodern lesz, az autóipari szektor legkorszerűbb termékeit – autómotorok és e-autómotorok alkatrészeit készítik itt. A gyárban az ipar 4.0 technológiát használják majd, sok folyamatot automatizálnak a biztonságosság és termelékenység javításának érdekében.

– Néhány hete megvásároltuk a pécsi Déli Ipari Parkban fekvő területet a gyár számára. Most az épület tervezési fázisában vagyunk, és számításaink szerint körülbelül egy hónapba telik majd, mire elkezdődik a helyszínen az építkezés, amivel 2020 közepéig szeretnénk végezni, hogy elindulhasson a gyártás. Egyelőre 200 kollégát fogunk felvenni különböző pozíciókba, és most erre a beruházásra koncentrálunk, de nem tartjuk elképzelhetetlennek a bővülést a későbbiekben. Modern és bonyolult technológiákkal dolgozunk, így nem csupán felelős és megbízható munkavállalókat keresünk, de kollégáinknak nyitottnak kell lenniük a tanulásra, a kihívásokra, és akár több hónapos betanulási folyamaton is át kell esniük bizonyos pozíciók betöltéséhez – így az ügyvezető.

A pécsi gyár látványterve

Hogy pontosan mely járművekbe kerülnek majd a Pécsett gyártott részek, azt Marc de Bastos Eckstein még nem mondhatta el, de annyit elárult, hogy Európa legnagyobb autómárkáiról van szól. 

A thyssenkrupp folyamatosan fejlődik és beruház hazánkban, így a legintenzívebb ipari és technológiai befektető Magyarországon; a cég mottója (engineering. tomorrow. together.) nehezen fordítható le néhány szóban, azt jelenti: „technológiai, mérnöki tervezés; holnap; együtt.” Ez a pécsiek számára azt hivatott sugallni, hogy a jövő legkomolyabb ipari technológiái érkeznek a városba hosszú távra az óriásvállalattal, melynek célja a jó csapat kialakítása, mondta végül hozzátéve, hogy Pécsett jártakor nagyon nemzetközinek, új lehetőségekre és változásokra nyitottnak látta a várost.

A thyssenkrupp

A több mint 200 éve alapított, eredetileg acélüzemként indult német vállat az innováció és a fejlesztések segítségével vált a világ egyik meghatározó ipari és technológiai vállalatává.
A 42,7 milliárd Euró forgalmú vállalat 78 országban 161 000 munkatársat foglalkoztat, akiknek több mint 80%-a szívesen ajánlja munkahelyként a thyssenkruppot. A vállalat több mint 20 000 saját szabadalommal rendelkezik.
A thyssenkrupp tevékenysége öt üzleti területből áll: az autóiparban és az erőgépek területén érdekelt Components Technology-ból; a többek között liftek és mozgólépcsők területén tevékenykedő ElevatorTechnology-ból; az Industrial Solutions-ból, amely az ipari nagyvállalatok üzemeinek építésére specializálódott; a nyersanyagokkal és alapanyagokkal foglalkozó Material Services-ből és az acélipari Steel Europe-ból.

A thyssenkrupp Magyarországon

A thyssenkrupp Components Technology Hungary, Magyarország egyik meghatározó autóipari vállalata, különleges feladatokkal foglalkozik: az önvezető autókat is magába foglaló és más, a távolabbi jövőbe is előretekintő kormányrendszer-fejlesztéseitől a precíz és csúcstechnológiájú termékeket alkotó alkatrészgyártásig terjed autóipari tevékenysége az országban.

A budapesti kompetenciaközpontban elektromechanikus „okos” kormányrendszerekhez fejlesztenek szoftvereket, és olyan újszerű kormányrendszer-koncepciókat dolgoznak ki, mint amilyen például a Steer-by-Wire (mechanikus helyett csupán elektronikus összeköttetést biztosító kormányrendszer) magas szinten automatizált, vagy önvezető rendszerekhez.

Győrben 2013 óta komplett futóműveket állítanak össze az Audi Hungária Motor Kft. részére just-in-sequence rendszerben. Jászfényszarun kormányművek és hengerfejbe integrált vezérműtengelyek gyártása folyik 2018-tól. A debreceni csavarrugó- és stabilizátor üzeme szintén ettől az évtől kezdődően szolgálja neves autóipari vállalatok igényeit. Idén a thyssenkrupp Pécsett egy új motoralkatrész gyár létesítését kezdi meg, amely az ötödik telephelye lesz az országban.

A thyssenkrupp a legintenzívebb ipari és technológiai befektető Magyarországon: összesen az utóbbi három évben négy telephelyen már közel 50 milliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat autóipari beszállítói területen hazánkban.

Hirdetés