Brutális összegek repkedtek az e-sportban 2021-ben

Bár a koronavírus-járvány ugyanúgy kihatott az e-sportra, mint bármely más ágazatra a világon, ennek ellenére az éves nyereményalapok bizony szép összegeket mutatnak. Megmutatjuk röviden, melyik az a három játék, amellyel a legtöbbet lehetett kaszálni. Melyek azok, amelyekben a legtöbb pénz mozgott.

A 2021-es évre is igencsak rányomta a bélyegét a koronavírus-járvány. Ha az e-sportot nézzük, akkor elmondható, az arénák nagyrészt üresen maradtak, és csak az év végén sikerült a rendezvényszervezőknek újra megtölteniük a létesítményeket. Ennek ellenére a pénzdíjjal teli táskák ugyanúgy tele voltak, mint a korábbi években. Megmutatjuk röviden, melyik az a három játék, amellyel a legtöbbet lehetett kaszálni. Melyek azok, amelyekben a legtöbb pénz mozog. Haladjunk a hármas listán az elsőtől a harmadik helyezettig.

A Dota 2 a maga 47,2 millió dollárjával nagyot vert a mezőnyre

Dota 2 egészen elképesztőt ment, ahogy a Campobet is. A játék a világbajnokságával új nyereményrekordot állított fel. Ez azonban nem a Valve, a videojátékokat fejlesztő amerikai vállalat nagylelkűségének köszönhető. Hogy miért? Nézzük a legutóbbi verseny „kivonatát”: maga a Valve nagyjából 1,6 millió dollárt tett be, a maradék 38,4 millió dollár pedig a rajongóktól érkezett. A rajongók a világbajnokság nyereményalapját a versenyre szóló éves csatabérlettel tudják növelni.

Nem érdemes azonban aggódni: a Valve maga is keresett, hiszen a „battle passból” származó bevételnek csak egy kis része kerül ténylegesen a nyereményalapba. Ebből adódóan valószínűleg a leghatékonyabb kiadó az e-sport-színtérből származó közvetlen értékteremtés szempontjából.

A rajongók évről évre több pénzt tesznek a játékba, a nyereményalap pedig növekszik, ami a fent említett rekordhoz vezet.

Azt is mondhatjuk, igazából senkit sem zavar, hogy a Valve nagy részt vesz ki, elvégre a Battle Pass tartalmát is ő biztosítja.

Azt azért érdemes látni, hogy  Dota 2-nek van egy olyan jellegzetessége, amely jelenleg markánsan meghatározza a versenyzői környezetet, de valószínűleg nem sokáig. Mégpedig az, hogy ebben a játékban csak az igazán nagy halak tudnak szóhoz jutni. Bár az is a teljes kép része, hogy ezek a nagy halak átkozottul jó szórakozást nyújtanak az őket követőknek.

A 21 millió dollárral a CS:GO sem panaszkodhat

A listáról nem hiányozhat a második helyen végző CS:GO. A lövöldözős játékok királyának mondott CS:GO az előző évben kezdett visszatérni normális útjára, s nyitotta meg stadionjait – még ha csak részlegesen is. Főleg Észak-Európában teltek meg a több száz fős arénák. A CS:GO-ban gyakorlatilag folyamatosan zajlottak a megmérettetések. Ráadásul itt van arra lehetőség, hogy a független versenyrendezők maguk is rendezzenek viadalokat. Ez gyakorlatilag biztosítja azt, hogy valahol mindig van egy verseny. Ez pedig nagyszerű azoknak a nézőknek, akik egyszerűen nem tudnak betelni a folyamatos történésekkel, izgalmakkal. A CS:GO tehát kezd magához térni.

A PUBG: Battlegrounds és az ő 16 millió dollárja

A PUBG, eredeti PC-s verziójáról van szó, amelyet 2021-ben hivatalosan PUBG: Battlegroundsra neveztek át. Ezt a lépést azért kellett megtenni, hogy megkülönböztessék az eredetit az idén mobilon megjelent új PUBG: New State játéktól. Érdekesség egyébként az az elterjedt nézet, miszerint a a PUBG haldoklik PC-n, pedig ha ránézünk az asztali e-sport-színtérre, akkor bizony az ellenkezőjét tapasztalhatjuk. Mi több, sikerült felülmúlnia mobilos megfelelőjét a nyereménydíjak tekintetében.

A PUBG ráadásul az e-sport-játékok közül az egyik legaktívabb nemzetközi jelenettel rendelkezik.

Ami a topcsapatokat illeti: bármelyik nagyobb régió, ha jó napot fog ki, képes arra, hogy a világ legjobb csapatát állítsa fel, ez azonban nem magától értetődő, ha figyelembe vesszük Dél-Korea hosszú ideje tartó dominanciáját a League of Legendsben vagy a StarCraftban.

(x)