Egyre közelebb a sztrádahosszabbítás és a Duna-híd

Az M6-os autópálya meghosszabbítása már jó ideje napirenden van, most újabb és újabb mérföldkövek jelzik, egyre közelebb van a megvalósítás. A mohácsi Duna-híd, amely kelet felé nyitna újabb közlekedési folyosót Baranyának, szintén nem álom már.

Immár nem csak egy vonal a térképen az M6-os meghosszabbítása a horvát határig, hiszen elkészültek a műszaki és engedélyeztetési tervek. Korábban számoltunk be róla, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzést írt ki a tervezésre, az UNITEF 83 és a FŐMTERV közös ajánlata bizonyult a legjobbnak, a munka már be is fejeződött.

A tervek után kerül sor a szükséges régészeti feltárásra, illetve következhet a tényleges építkezés közbeszerzési eljárása. Mivel uniós forrás is szerepel a költségekben, az EU-nak is be kell nyújtani jóváhagyásra a projektet. Ez természetesen időt vesz igénybe, ami viszont pozitívum, hogy a kormány komolyan számol a beruházással, hiszen már nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések közé sorolta az M6-os folytatását, ami azt jelenti, hogy a beruházás hazai lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhet a program.

Hargitai János, a térség Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselője közösségi oldalán azt is bejelentette, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából elindult a területszerzés is a Bóly-Ivándárda nyomvonalon tervezett autópálya mentén.

Egy másik baranyai közlekedési nagyberuházás előkészítése is halad: szintén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. zárt le eredményesen egy közbeszerzést a mohácsi Duna-híd tervezésére. A Speciálterv Építőmérnöki Kft. nemcsak a híd, hanem a környező útkapcsolatok tervezését is elvégzi, hiszen a Duna új hídja keleti irányban kapcsolatot nyit Baranyából. A munkálatok már javában folynak, várhatóan jövőre már elkészülnek az engedélyes tervek.

Ehhez kapcsolódik, hogy a Magyar Nemzet értesülése szerint elkezdték a Debrecen-Békéscsaba gyorsforgalmi út tervezését, amely része a Debrecen-Szeged összeköttetésnek, és amely a tervezett mohácsi hídon át kapcsolódik a dunántúli M9-eshez. A vidéki Magyarországot körbeölelő, a „vidék nagykörútjaként” is emlegetett gyorsforgalmi útvonal tehermentesíti majd a meglévő, fővárosközpontú sztrádahálózatot. Az M9-es korábban nem érintette volna Pécset, azonban a kormányzat változtatott, az új tervek szerint pécsi bekötéssel is számolnak már.

Hirdetés