Eredményesen zárult a mohácsi Duna-híd tervezésére kiírt pályázat, újabb állomásához ért a beruházás. A fejlesztés Pécs számára is fontos, hiszen utat nyit keleti irányba, Szeged, Debrecen felé is összeköttetést jelenthet a későbbiekben. 

hirdetés

Megkezdődik a Mohácsra tervezett új Duna-híd műszaki tervezése, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ugyanis a napokban eredményt hirdetett az erre kiírt közbeszerzésen. Eszerint a Speciálterv Építőmérnöki Kft. végezheti el a munkát, amelynek ellenértéke 972 millió forint. A tervek szerint 240 méteres híd köti össze a folyó két partját, ez lesz Baranya első Duna-hídja.

A hídberuházás régi vágya Mohácsnak, hiszen ez új kapcsolatot nyit a Duna két partján elhelyezkedő városrészek között, illetve „nyugdíjba lehet küldeni” a kompot, állandó, az időjárástól független átjutási lehetőséget biztosítva.

Híd válthatja fel a mohácsi kompot

Ugyanakkor a fejlesztés nemcsak a dunai városnak, hanem az egész térségnek, így a Dunántúl legnagyobb városának, Pécsnek is fontos – a kiírás is azt mutatja, a kormányzat nem pusztán egy városi hídban gondolkodik.

A tervezés ugyanis a híd mellett kiterjed egy új út tervezésére is, amely az M6-os autópályát, valamint a már a Duna túlpartján futó 51-es főutat köti össze. Ez az új főút mintegy 27 kilométer hosszú lesz. Az útösszeköttetés kialakítása azért is fontos, mivel a kormányzat terveiben egy nagyobb közlekedési folyosó része az új híd: Orbán Viktor kormányfő jelentette be, cél, hogy a Dél-Dunántúl és a Dél-Alföld központját, azaz Pécset és Szegedet gyorsforgalmi kösse össze. Pécstől az M60-M6 már készen van, ezt követi kelet felé haladva a híd, majd innen kell közúti kapcsolatot létrehozni Szeged felé.

Korábban már írtunk róla (cikkünk ITT olvasható), Baranyának, Pécsnek kiemelt gazdasági érdeke, hogy több irányba is úgymond kinyíljon a megye, kelet felé a Duna-híd, dél felé új határátkelők, illetve a már elindult Pécs-Eszék vasúti kapcsolat jelent lehetőséget.

(Kiemelt képünk illusztráció.)

hirdetés

Hirdetés