Tv-torony: jöhetnek az újabb munkálatok

A díszkivilágítással megkezdődtek, de nem állnak meg a munkálatok a Misina-tetőnél. A turisták és a helyiek által is kedvelt kirándulóhelyen ugyanis tavasszal megtörténik az első kapavágás.

Az elmúlt napokban igencsak felkavarta a közvéleményt a pécsi tv-torony díszkivilágítása. Rengetegen örültek, de sokan azt kifogásolták, hogy Magyarország legmagasabb épületének kivilágítása csak egy szép illúzió, hiszen a Misina-tető környezetére is ráférne egy alapos felújítás.

Újra élmény lesz felmenni a Misina-tetőre

Tavasszal ejtik az első kapavágást

Ahogy azt korábban megírtuk, a tervek elkészültek a tv-torony körüli terület fejlesztésére is.

– A pályázat már a megvalósítási fázisban van. Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben kiírják a fejlesztésre irányuló közbeszerzési eljárást is – mondta Páva Zsolt, Pécs polgármestere. Eredményes közbeszerzés esetén pedig télre válik ismertté a kivitelező cég neve, és ahogyan az időjárás engedi, tavasszal megkezdik a munkákat.

A tv-torony kilátó részét is felújítják

Megérkezett a pénz is a fejlesztésre

A polgármester hozzátette: a támogatási szerződést megkötötte Pécs, s a teljes támogatási összeget lehívta, megkapta a város. Ez azt jelenti, hogy egy elkülönített alszámlán a teljes beruházási összeg már most is rendelkezésre áll.

Pontosan mi fog változni?

A város a volt Misina étterem épületének a fejlesztésére, a parkoló és a kapcsolódó közterület, játszótér fejlesztésére pályázott és nyert is támogatást, 500 millió forintot.

• Misina étterem épületének földszintjén az eredeti éttermi funkció mellett információs pontot alakítanak ki;
  • Az étterem emeletén egy kiállítótér és egy kávézó kap helyet;
  • Az épület tetején a téli időszakban korcsolyapálya, a nyári hónapokban pedig minigolf pálya várja majd a vendégeket;
  • A területen felnőtt- és gyermekjátszóteret is kialakítanak;
  • A tv-toronyban sem állnak meg a munkálatok, a kilátó részét felújítja az üzemeltető.

Mikorra készül el?

– A kivitelezést igyekszünk úgy szakaszolni, hogy a nyári időszakra a közterületi munkák elkészüljenek, tehát ez azt jelenti, hogy jövő ilyenkorra már egy teljesen megújult Misina-tető várja a kirándulókat. Az épület felújításával együtt 9 hónap fog a kivitelező rendelkezésére állni – tette hozzá Páva Zsolt, Pécs polgármestere.

hirdetés

Hirdetés

2 HOZZÁSZÓLÁS

1. Majdnem láttam a pécsi TV tornyot! Abban az időben, sokat kirándultam, ha vettem valamilyen kismotort, magamhoz vettem a térképet és kitűztem, a célt. Az első, egy Panni robogó volt, próbaút, irány Debrecen. Visszafelé, a Hortobágy,majd végig zuhogó esőben hazáig. Nem szegte kedvem, szürke komárt vettem, ismerősömmel, aki mindjárt programot is adott, TV torony épült
    Pécsen, ugorjunk le, nézzük meg. Motorikus probléma nem volt, csak minden város előtt és után defektet kellett szerelni, ugyan elértük, a város határát, már nem volt kedvünk, tovább menni, vissza fordultunk! Később Abaliget, Orfű, Harkány, Siklós túrán, az épülő uránvárosban eltereltek, egy buszmegállóban, ahol egy férfi és messzebb egy lány ácsorgott, kértem útbaigazítást, a lány, szólt ismeri az utat, Harkányba menne, de a busz sem jön, már régóta ott állnak. Velem tartana, ha elvinném! Idegenvezető volt, mondta, a torony valami műszaki probléma miatt, zárva van, így elvetettem a dolgot, inkább bemutatja, a Máriagyűdi templomot,
    ami érthetően, a kor politikai szellemének, túlzottan hirdetve nem volt! Aztán Pécsen dolgoztunk, hamar végeztünk, mondom a kollégáknak, most ha törik, ha szakad, megnézzük, a tornyot! Délután 15 óra volt, szép idő, nem telt el 10 perc, már a főtéren voltunk, leszállt a köd, a látótávolság, a fényárban úszó téren talán 5 méter volt, attól odébb semmi. Tapogatva, vakon, 2,5 óra
    alatt, visszaértünk szállásunkra, majd a reggeli ködben, elhagytuk Pécset !!!