Felkerültek az önkormányzat honlapjára a szeptember 19-ei közgyűlésen Péterffy Attila polgármesternek feltett kérdésekre adott írásos válaszok. Ezekből szemezgetünk.

A legutóbbi, szeptember 19-ei közgyűlésen Péterffy Attila polgármester sok kérdést kapott, ezek közül a legtöbbet az ülésen szóban megválaszolta, ugyanakkor Barkóczi Csaba (Fidesz) és Bognár Szilvia (Tiszta Kezek) néhány kérdésére írásban reagált. Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül mutatjuk a képviselők kérdéseit és a polgármester válaszait.

Barkóczi Csaba kérdése:

Mit gondol arról, hogy a Pécsi Kulturális Központ igazgatója több hetes szabadságot vett ki 2023 júliusában, miközben a dolgozókat túlmunkára és hétvégi munkára kötelezték az intézménynél?

Péterffy Attila válasza:

A Pécsi Kulturális Központ a vonatkozó jogszabályoknak és az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzatának megfelelően működik. Kulturális programszervezőként az intézmény munkatársai sokszor akkor dolgoznak, amikor mások pihennek, hiszen számukra szervezik rendezvényeiket, a legtöbbször hétköznap délután, illetve hétvégéken. A munkatársak 4 havi munkaidőkeretben dolgoznak, ami azt jelenti, hogy ha túlmunkát végeznek, akkor a 4 hónapos időkeret végéig kivehetik az összegyűlt túlóráikat.

Erről a munkarendről minden jelentkezőt előzetesen tájékoztatnak, így a dolgozók tisztában vannak a munkafeltételekkel, azok ismeretében vállalnak munkát a központnál. Ily módon a kérdésben szereplő „túlmunkára és hétvégi munkára kötelezték” szófordulatot nem tudom értelmezni.

Az intézmény igazgatója július 3. és 21. között volt szabadságon. Sem ebben az időszakban, sem máskor nem rendelt el túlmunkát.

Bognár Szilvia kérdése:

2013 áprilisától – még abban az évben – 2 csuklós és 33 (28 Citadel, 5 Econell) szólóbusz érkezett Pécsre. Ezek mindegyike hazai Credo gyártmány. Kérdésem, mi a helyzet ezekkel az autóbuszokkal, különös tekintettel azokra a kertvárosi állomáson leállított járművekre vagyok kíváncsi, amiket a jelek szerint átengedtek az enyészetnek?

Péterffy Attila válasza:

A Tüke Busz Zrt. arról tájékoztatott, hogy az Ön által kérdezett busztípusok prototípus gyártmányok, ezért nem kellően megbízhatók. A felsorolt busztípusok környezetvédelmi szempontból sem tekinthetők korszerűnek. Éppen ezért a társaság 20 darab Credo Citadell 12 típusú és 4 darab Credo Econell 12 típusú autóbuszt ideiglenesen kivont a forgalomból.

A forgalomból ideiglenesen kivont buszok hideg tartalékot képeznek, vagyis szükség esetén újra forgalomba helyezhetők, de ezzel csak rendkívül esetben számol a Tüke Busz. A jelenlegi menetrend biztosításához ugyanis a kérdésben említett Credo autóbuszoknál a környezetet kevésbé terhelő és megbízhatóbb típusokból elegendő mennyiség áll a társaság rendelkezésére.

A Tüke Busz a forgalomból kivont Credo típusú autóbuszokat középtávon értékesíteni tervezi.

Bognár Szilvia kérdése:

Kérem, ismertesse, milyen úgynevezett „külső eljárási hiba” miatt kellett visszavonni a Vince utcát érintő közbeszerzési eljárás kiírását? A helyszín méltatlan, felháborító és balesetveszélyes! Ezúton tájékoztatom én is, ahogyan az ott élők már megtették, hogy az út katasztrofális állapota miatt rendszeres és jelentős mértékű vagyoni kára keletkezik a gépjármű tulajdonosoknak. Ez a cserbenhagyás lenne a pécsiség mindenkor?

Péterffy Attila válasza:

A pécsiség az, amikor a pécsieket meghallgatva, velük egyeztetve, az ő érdekükben teszünk intézkedéseket. Így teszünk a Vince utca esetében is.

Az előző városvezetés idején elvégzett burkolat-átalakítás eredményét látjuk jelenleg. Mi arra vállalkozunk, hogy ebben az esetben is helyrehozzuk az előző időszakban elkövetett hibákat. Ennek érdekében már megtörtént az utcában a csővezetékek cseréje, a lakók kérésének megfelelően megterveztük a víz elterelését és úgy újítjuk fel az utat, hogy az tartós megoldást nyújtson a közlekedők számára.

A beruházásra a forrást már biztosítottuk, lezárult a kivitelezői közbeszerzés, így még idén befejeződik a Vince utca burkolatának tartós felújítása.

Bognár Szilvia kérdése:

Kérem, szíveskedjék megosztani velem, hogy a Tettye forgalmi rendjének kialakítása előtt milyen hatástanulmányok készültek, és a társadalmasításnak milyen fórumait aknázta ki a város?

Péterffy Attila válasza:

A Tettye forgalmi rendjének változtatását több száz környékbeli lakó írásban, aláírásával kezdeményezte a terület önkormányzat képviselőjénél, Horváth Tamásnál. Ő a Városháza és a Biokom NKft. forgalomtechnikai szakembereit vonta be az előkészítésbe, akik a most érvényben lévő cirkulációs forgalmi rendre tettek javaslatot. Ezt az önkormányzat illetékes szakmai testülete jóváhagyta.

A környék forgalmi rendje már hosszú évek óta tarthatatlan volt, ezért volt indokolt az új forgalmi rend kialakítása. Mivel ezt a környéken élők nagy létszámban kezdeményezték, további társadalmasítást a terület képviselője nem tartott szükségesnek.

A környék forgalmi terhelésének csökkentése érdekében egyébként a korlátozott parkolási övezet kiterjesztését tervezzük. Amennyiben ezt a közgyűlés a parkolási rendelet őszi módosításakor megszavazza, úgy jelentősen csökkeni fog a városrészen áthajtó gépjárművek száma, ami tovább javítja majd a tavaly ősszel bevezetett forgalmi rend hatékonyságát.

Az összes kérdés és válasz itt található.

Hirdetés