14 C
Pécs
péntek, május 3, 2024
KezdőlapAbszolút NőPszichéÉnmárka – tűnj ki a tömegből!

Énmárka – tűnj ki a tömegből!

Hosszasan sorolhatnánk azokat a sztárokat, akiknek a neve egyértelműen beazonosítható márkává vált. Azonban jó, ha tudod, brandje nemcsak nekik, de neked is van. Nem kell ismert embernek lenni, de kiemelkedni ma már szinte kötelező. Hogy te lehess a befutó egy állásért, egy projektért vagy éppen a leghelyesebb pasiért, nem árt, hogy ha pozitív benyomást teszel a környezetedre.

Mit gondol rólad a főnök? Szimpatikus vagy a HR-esnek vagy bejössz a kiszemeltednek? Függ attól, hogy milyen kép alakult ki rólad bennük, vagy mondhatjuk úgy is, hogy elég megnyerő volt-e az énmárkád (personal brand). Ilyen ugyanis mindenkinek van, csak a termékektől eltérően nem szlogeneket és logókat emlegetünk, hanem megjelenésről, fellépésről, személyiségünk varázsáról beszélhetünk. Mi az, ami ehhez tartozik?

Első körben érdemes megnézni, mi jellemez bennünket. Egyediségünk hangsúlyozására a legbiztosabb mód, ha önmagunkat adjuk. Amennyiben rendben vagyunk magunkkal és az önbizalmunk is a helyén van, az mások számára is látható. Komolynak és céltudatosnak szeretnénk tűnni? Akkor törekedjünk ennek sugárzására minden fronton: a profilképtől, az önéletrajzunkon át az outfitünk kiválasztásáig.

Kilóg a lóláb, ha önéletrajzunkban a kultúra és a tudomány iránti erőteljes érdeklődésünket hangsúlyozzuk, miközben minden második közösségi oldalon megosztott fotónk egy tükörben készült mellvillantós szelfi.

personal branding

Önismeret, mint a személyes márkaépítés alapköve

A karrier-tanácsadásra, a coaching folyamatába érkezők gyakran állítják, hogy ők már jól ismerik magukat, de ez sokszor csak egy bennük kialakult kép, ami hamar megváltozik. Önismeretünk mélyítéséhez fontos tudatosan is foglalkozni magunkkal – mondja Fekete Judit karrier-tanácsadó, a PTE Központi Hallgatói Szolgáltató Irodájának munkatársa.

– Ha szeretnénk jobban képbe kerülni erősségeinkkel és gyengeségeinkkel, számtalan lehetőségünk van, az interneten is fellelhetőek jó személyiségtesztek, önértékelő kérdőívek, praktikusabb és képzeletet használó feladatok egyaránt. Kapcsolataink révén is sokat fejlődhetünk, egy jó beszélgetés egy baráttal vagy egy ismeretlennel gyakran eredményez új felismeréseket magunkról, kaphatunk meglepő visszajelzéseket személyiségünkről. Vegyük észre, melyek azok a képességek, amikben a legjobbak vagyunk, ezekre építsünk.

Gyakran például egy szabadidős tevékenységből derül ki, mi az igazi megkülönböztető jegyünk, különleges képességünk – teszi hozzá a szakember.

Önfényezés vagy egyediségünk tudatos kiemelése?

Noha a personal branding fogalmát ritkán használjuk, nagyon is gyakran hatja át mindennapjainkat. A szakember szerint ez annak is köszönhető, hogy a fogalomhoz egy negatív jelentéstartalom is kapcsolódik, sokan „önfényezésként” tekintenek rá, pedig pont az a lényeg, hogy a hiteles személyiséget ismerjük meg és fejezzük ki.

Véletlen lenne, hogy sokan beállított képsorokat posztolnak magukról, vagy az első randin a legkényelmetlenebb, ugyanakkor a legdögösebb ruhánkba bújunk? Természetesen nem, hiszen szeretnénk a legjobb színben feltűnni. Kulcsfontosságú, azonban hogy ne „feltupírozott magunkat” akarjuk láttatni, hanem a valós erősségeinket felhasználva mutassuk meg magunkat.

personal-branding

Tudatos folyamat a változás és megújulás jegyében

Ahogy a nagy márkák folyamatos megújulásban vannak, ugyanúgy az énmárkát is fejleszteni kell. Hitelességünk megőrzéséhez észre kell vennünk, ha új igényeink lesznek, legyen szó akár karrierváltásról, akár egy kapcsolatról. Teremtsük meg az összhangot magunk és a környezetünk között! A személyes márkaépítés az erősségek, értékek meghatározásáról, kibontásáról és megjelenítéséről szól. Ez pedig hosszú és kitartó munka eredménye.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő