13 C
Pécs
csütörtök, május 2, 2024
KezdőlapAbszolút NőHat tipp, ha kutyával utaznál külföldre!

Hat tipp, ha kutyával utaznál külföldre!

Visszafordíthatatlanul menetelünk a nyár felé, az ember lánya egyre jobban vágyik néhány munkamentes napra, ám legyen ez egy hétvégi balatonozás, vagy egy hetes külföldi kikapcsolódás, ebeink sokszor keresztülhúzzák számításainkat. Sokan nem mernek kutyával nekivágni a nyaralásnak, holott egyre inkább akadálymentes az utazás négylábúval. Pécsieket kérdeztünk élményeikről, és összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a témában.

1. Az egyik legfontosabb: kutyabarát szállást keressünk!
Első és legfontosabb tényező a kutyás utazás tekintetében a szállás helyes megválasztása. Ha belföldre utazunk, mondjuk a Balaton partjára vagy más városokba, akkor itt tudunk böngészni a kutyabarát szállások között, ha külföld az úti célunk, akkor ez az oldal segíthet válogatni. Persze a méret igenis lényeg, így ha egy német dogot tartunk, akkor szerencsés jelezni a szállásadónak időben, hogy ne egy tacskóra számítson érkezéskor.

Ha tengerpartra megyünk, akkor valamennyi országban találhatunk kutyabarát fürdőző helyet vagy kutyastrandot; ha máshol engedjük az ebet a vízbe, lehet, hogy a fürdőzőknek nem fog tetszeni. Egyik pécsi megkérdezettünk tanácsát is fogadjuk meg: „ne igyon a kutya sok tenger vizet, mert azt az apartman teraszán fogja kihányni”.

2. Legyen chipje a kutyusnak!
Bárhova utazunk, a kutyust – ha ez még nem történt volna meg – mikrochippeltessük nyaralás előtt. Bármikor előfordulhat, hogy elcsatangol, ismeretlen környéken pedig még eredménytelenebb lehet a keresés mikrochip nélkül.

3. Csináltassunk állatútlevelet a nyaralás előtt!
Az egyetlen követelménye a házi kedvencek határátlépésének az állatútlevél megléte, mely elsősorban a veszettség elleni oltását igazolja. Az iratot az állatorvosnál tudjuk igényelni, és azonnal kézhez is kapjuk, hiszen nem központilag kerülnek bele az adatok, hanem a jogosult állatorvos állítja ki azt az ebnek. A vizit során kérdezzük ki az állatorvost a négylábúra „leselkedő” állatbetegségekről az adott országban, és a kellő oltásokat mindenképpen adassuk be neki.

4. Biztosítást is kössünk!
Bármi történhet a nyaralás során, beleléphet egy sünbe, megsérülhet a tappancsa, ezekben az esetekben pedig jól jön, ha az ellátást nem nekünk kell állnunk. Utazás előtt tehát kössünk a kutyusra is kisállat-biztosítást. – Mi mindig kötünk biztosítást a kutyánkra, hiszen bármi történhet vele kint, ezen kívül rettenetes összeg biztosítás nélkül az állatorvosi ellátás, ha egyáltalán fogadják anélkül – meséli Vera, egy pécsi kutyatartó.

5. Keressük a kutyabarát helyeket!
Külföldön nagy a nyitottság a házi kedvencek felé, a legtöbb pécsi megkérdezettünk pozitív tapasztalatokról mesélt. Vannak olyan országok, ahol bármilyen étterembe, plázába és boltba be lehet vinni a kutyust, de mindenképpen kérdezzük meg előre, hogy bejöhet-e az eb.
– Mi Bécsben nyaraltunk a kutyussal, ami egy igazi kutyaparadicsom! Mindenhova bemehet az eb, éttermekbe, boltokba, plázákba egyaránt, de Horvátországgal is pozitív tapasztalataink vannak – meséli Péter, egy másik pécsi kutyatartó.

6. Gondolkodjunk kutyafejjel a pakolásnál is!
Végül, de nem utolsó sorban gondolkodjunk ebfejjel, és vigyünk mindent, ami a kutyusnak kellhet: a kedvenc játékai, itatótál és póráz minden körülmények között legyen nálunk, de vihetünk pokrócot, hosszú szőrű kutyáknak kefét, a horvát tengerpartra menet pedig kiscipőt is tehetünk a bőröndbe, harapósabb kutyánál pedig nem árt szájkosarat is vinnünk.