13 C
Pécs
vasárnap, május 5, 2024
KezdőlapHírzónaKevesebben lógnak, több a bevétel

Kevesebben lógnak, több a bevétel

Az elsőajtós rendszer teljes körű őszi bevezetése, no meg az ellenőrök munkája nyomán lényegesen kevesebb bliccelés történik a pécsi buszokon. Mindez azt is jelenti, hogy a társaság bevételei is emelkedtek a szigorítások óta. Az utasok kinézik a buszból a jegy nélkül utazókat.

Komoly erőforrásokat fordított a Tüke Busz az utazási morál javítására azóta, hogy tavaly áprilisban átvette a közösségi közlekedés működtetését a PK Zrt.-től. Mint azt Árki Sándor vezérigazgató lapunknak elmondta, a korábbi rendszerben a korábbi menedzsment drasztikusan lecsökkentette az ellenőrök számát, mert azt remélték, más módon is rá lehet venni az utasokat a normakövető magatartásra.

Kevesebbszer kell írogatniuk…

– A remélt hatás elmaradt, amit az a tény is mutat, hogy a bliccelők száma folyamatosan emelkedett korábban. Erre válaszul társaságunk a korábbi többszörösére emelte az ellenőrök számát, s ősztől bevezette az elsőajtós rendszert az összes vonalon. Ettől csak indokolt esetben térhetnek el a buszvezetők – magyarázza Árki.

A cég jelenleg öt pár ellenőrt foglalkoztat, s az adatok fényében további létszámbővítést is terveznek a vállalatnál. A kontroll a hétvégeken is megvan, amelynek hála, az utóbbi hónapokban csökkent a bliccelők száma.

– A következetes ellenőri munka eredményessége mára látványosan megmutatkozik a társaság bevételeiben is: nemcsak a pótdíjakból befolyt összeg emelkedett ugyanis fokozatosan, havi átlagban az áprilisi adatok háromszorosára, de a jegyek, bérletek értékesítése is pozitív elmozdulást mutat – mondja a cégvezető, aki részletes adatokat ugyanakkor nem kívánt elárulni.

Bejött Árkiék húzása…

– Autónk nincs, így az egész család napjában többször is keresztül-kasul utazza a buszokkal a várost. Ellenőrrel szinte minden héten találkozunk, de láthatóan csak ellenőrzésekre kerül sor, bírságolásra nem – mondja Renáta, a kétgyermekes, harmincas éveiben járó, kertvárosi anyuka. Szerinte az utasok is lenézik a bliccelőket a buszról. – Ha véletlen van egy bírságolás, mindenki odafigyel, s nagy a morgolódás. Nem is csoda: ha mi kifizetünk havonta húszezer forintot a bérletekre, akkor fizesse ki más is – vélekedik.

Az ellenőrök által behajtott bírságok egyébként nagyban függnek attól, hogy éppen melyik vonalon dolgoznak. A legtöbb jelentőlap a keleti városrészbe közlekedő vonalakon készül, míg egyes buszokon szinte százszázalékos a bérlettel, jeggyel utazók aránya.

[frame]

Elrettent a magas bírság is

A Tüke Busz szerint azért is kevesebb a bliccelő, mert korábban a bírságok néhány ezer forintos mértéke nem bírt elég elrettentő hatással. Ma azonban a büntetés kiszabása után kétszer is meggondolja, blicceljen-e újra. Jegy nélküli utazás 10 ezer forintos bírságot von maga után, ha elfogadja a helyszíni bírságot a vétkes. Ha nem, hét napon belül 15 ezret, vagy 30 napon belül 20 ezret kell fizetnie. Ha ez utóbbi sem megy, 30 ezer forint a bírság. A hamisított jeggyel, bérlettel utazók viszont ennél is brutálisabb, 20-50 ezer forintot fizethetnek.

[/frame]

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő