Továbbépítik az M60-as gyorsforgalmi utat Pécstől nyugatra Szigetvár és Barcs irányába, ahol az átlépheti a magyar–horvát határt. Az M6-os meghosszabbítása is napirenden van, ugyancsak déli határátkelővel – írja a Magyar Idők

hirdetés

Az M60-as gyorsforgalmi út tervezett Pécs–Barcs szakasza a közelmúltban megkapta a környezetvédelmi engedélyt – jelentették be. Az M60-as eddig megépült szakasza az M6-os autópályát köti össze gyorsforgalmi útként Péccsel.

Ezt a négysávos utat hosszabbítja meg a horvát határig az M60-as Pécstől Barcsig épülő 64 kilométeres szakasza, amely gyorsforgalmi útként épül meg, ám úgy készítik el, hogy később autópályává fejleszthető lesz.

Az új szakasz nyomvonalát tavaly augusztusban mutatták be, a kétszer kétsávos, mindkét oldalon burkolt padkával ellátott, 110 kilométeres óránkénti tervezési sebességű gyorsforgalmi út Pécs, Szigetvár és Barcs települést érinti. Az építkezést két ütemben valósítják meg, elsőként a Pécs–Szigetvár közötti rész, majd a Szigetvár–Barcs szakasz készülhet el, utóbbi körzetében létesülhet a határátkelő Horvátország irányába. A korábbi tervek szerint már idén megkezdhetik a beruházást.

Nemcsak az M60-as, hanem az M6-os autópálya folytatása is napirenden van. Mint ismert, tavaly novemberben hirdették ki az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda (országhatár) közti szakaszára vonatkozó első közbeszerzési eljárás eredményét.

A 20 kilométeres, kétszer kétsávos út engedélyezési tervét az Unitef-83 és a Főmterv mérnöki irodák készítik el. Az IKOP kereteiben megvalósuló projekt költsége mintegy 1,3 milliárd forint lesz – derült ki a Közbeszerzési Értesítő adataiból.

Az M6-os most előkészített szakasza az Európai Unióval kötött integritási monitormegállapodások hatálya alá esik, amelyekben 11 országban ellenőriznek különös figyelemmel 17 nagyberuházási projektet.

Az összes fél egyetértésével létrejött megegyezés bejelentésekor mondták el, hogy a kivitelezés közbeszerzési folyamata során várhatóan az év első negyedében megszülethet a kivitelezési szerződés is.

Hirdetés

5 HOZZÁSZÓLÁS

  1. A Hatos út, Pécstől Barcsig, de föleg Szigetvár után úgy néz ki mint ha szőnyegbombázták volna. Elöször azt tegyék rendbe.

  2. Ezek még az előző ciklusból vannak… És add össze. Nincs 10 milliárd az összes. Szegeden csak a lézer 100. Miheztartás végett. A 3 valódi MVP nagyprojektből egy kapavágás nem történt, ezt semmi nem magyarázza meg. 9 éve nem sikerül tömegközlekedési eszközökre egy vasat sem szerezni pályázaton, ez is bravúr, de még az Eliosra sem. A kertvárosi dühöngőkből csinálnak parkolókat, ez a legújabb sikertörténet, hogy legyen valami. 150 ezres városban nehogy már edzőcsarnokokat soroljunk fel. Majd ha multifunkcionális rendezvényközpont épül az akvaparknál a 25 milliárdból, na az Pécs-léptékű beruházás.Mindkettőnek ideje volna, bár fogalmam sincs, ki és miből tartaná fent.

  3. Azt nem tudom miből,de onkológia,megépült .Rátgéber már célegyenesben,és a PVSK csarnoka is a Verseny u ba b

  4. Ahányszor idejött Viktor, mindig megígérte mindkettőt. Már készen kellene lenniük. Az megvan, hogy ebben ciklusban semmi nem épült meg a városban a 7 éves uniós költségvetésből? Se akvapark-sportközpont, se autópálya. Lehet majs sorolni az 500 milliós Tüskésrétet, és hasonló kisberuházásokat. Nagyberuházásból a nagy büdös semmi. Épp megint újraosztják a lóvét. Szerintem párszor még be lehet jelenteni a strandot és az M6-ost is. Előbb lesz itt stadion, ha feljut a Munkás. Mikor volt 2016, mikor el kellett volna kezdeni (a legutolsó ígéret szerint)? 😀 http://www.kormany.hu/hu/a-miniszterelnok/beszedek-publikaciok-interjuk/orban-viktor-sajtotajekoztatoja-a-modern-varosok-program-pecsi-allomasan

Comments are closed.