21 C
Pécs
csütörtök, május 2, 2024
KezdőlapAbszolút NőkisFeketeFogd a cuccod, és húzz el!

Fogd a cuccod, és húzz el!

A nyárnak napokon belül hivatalosan is vége, de azért nem kell egyből bepunnyadni, és a fejünkre húzni a takarót. Érdemes körbenézni, hogy a következő hónapokban hová lehet kiruccani egy kedvező árú hosszú hétvégére. Tehát, aki nem fesztiválozta vagy koktélozta el a tengerparton az összes pénzét, annak most nagyon jó lesz, mert összeszedtünk három úti célt őszi vakáció gyanánt.

Utazási blokkunk összeállításához a Ryanair legolcsóbb jegyei között keresgettünk, és az Airbnb, illetve a Booking szálláskínálatai között mazsolázgattunk. Érdemes!

[note note_color=”#dcd3e4″]

Úti cél: Brüsszel

Időpont: október 7- október 11.

Jegyár: oda: 3939 Ft vissza: 8755Ft

13 000 forintból megfordulunk, sőt, hogyha egy nappal kevesebbet maradunk, akkor még olcsóbban, 8000-ből megúszhatjuk a kiruccanást. Ez rendkívül kedvező városnézés, tekintve, hogy egy Pécs-Budapest teljes árú retúr vonatjegy majdnem többe kerül. Brüsszel pedig gyönyörű, úgyhogy látni kell, a csokikat és a barna söröket pedig megkóstolni!

Szállás:

Az Airbnb-n 6000 forintért találtunk kiadó szobát két fő részére, természetesen ezt per nap kell érteni. Távol van a luxus lakosztálytól, de a képeken tisztának és rendezettnek tűnik, és ami fontos, a belvárostól sincsen túl messze, tömegközlekedéssel fél óra. Ezzel a megoldássál 30 000 Ft lenne két főnek a négy éjszakás októberi vakáció.

Ha a központban szeretnénk lakni, azt is megtehetjük. Ebben az esetben viszont jóval többet kell fizetnünk: egy kétfős privát szobáért 20-30 000 forintot éjszakánként. Végeredményben egyébként ha az olcsó repülőjegyárat nézzük, ez még mindig nem vészes, mert egy főnek 40-50 000 forintból megvan a szállása Brüsszel belvárosában.

A Booking.hu-n már sokkal nehezebb Brüsszelben olcsó szálláshelyet találni. A legkedvezőbb árú hotel erre az időszakra 50 000 forintért kínálja magát, és nincs is sok belőlük, összesen kettőt találtunk. [/note]

Brüsszel

[note note_color=”#ffd9c7″]

Úti cél: Róma

Időpont: október 30-november 3.

Jegyár:

oda: 6199 Ft  vissza: 13 446 Ft

Az útiköltség tetemes része megvan 20 000 forintból.

Szállás:

Az Airbnb-n erre az időintervallumra rengeteg szabad szállást találtunk. Ebben az esetben is két főre szűrtünk, mivel úgy gondoltuk, hosszú hétvégére, főleg Rómába az ember lánya ritkán megy egyedül. Napi 11 489 Ft-ért találtunk szimpatikusnak tűnő, kiadó privát szobát. Ami végeredményben azt jelenti, hogy két főnek, négy napra, takarítási és szolgáltatási díjjal együtt összesen 56 324 Ft-ra jön ki a szállás költsége. Az említett szállás tömegközlekedéssel háromnegyed órára van a városközponttól

Körbenéztünk még a Bookingon, és itt is kedvező árakra bukkantunk. Nagyjából 60 000 forintért, kétfős, csinos kis szobát lehet foglalni. Itt az áron felül még az idegenforgalmi adó terheli a pénztárcánkat. A véleményeket érdemes elolvasni minden szállodánál, hiszen a kedvező árak következtében lehetnek hiányosságok itt-ott. [/note]

Róma

[note note_color=”#d4ec92″]

Úti cél: Koppenhága

Időpont: október 27- 31.

Jegyár:

oda: 6199 Ft vissza: 9999 Ft

Nincs 17 000 forint az utazás költsége, legalábbis, ami az oda és visszautat illeti, és ezért a viszonylag alacsony összegért láthatunk egy csodaszép várost. Akinek volt már szerencséje Koppenhágában eltölteni néhány órát vagy napot, az tudja, hogy kihagyhatatlan.

Szállás:

Az Airbnb szerint reálisan 15-22 000 forint per éjszaka az az összeg, amiért már szép kiadó szobákat találni Dánia fővárosában. Ennél olcsóbban nekünk nem sikerült bizalomgerjesztő szállást találni. Persze lehet, hogy semmi baj nincs ezekkel sem, de mi nem foglalnák le nyugodt szívvel. Találtunk viszont egy nagyon szimpatikusnak tűnő helyet 15 000 forint magasságában, aminek ugyebár az egy főre lebontott ára a négy napra 35 000 forint takarítási és szolgáltatási díjjal együtt.

Ha igazán jó áron szeretnénk Koppenhágában eltölteni négy napot, akkor nem érdemes az életünket és az energiánkat a Bookingra pazarolni. 100 000 forint alatt ugyanis nem nagyon találtunk szállást. A legolcsóbb szálláshelyen is elkérnek minimum 80 000 forintot. [/note]

Koppenhága

Aki pedig nagyon vagány szálláshely ügyben, annak azt javasoljuk, regisztráljon fel a Couchsurfing.com-ra, és aludjon valaki kanapéján, teljesen ingyen.