17 C
Pécs
hétfő, május 6, 2024
KezdőlapPécs AktuálKözéletTEACH: horvát–magyar projekt a sokszínűség jegyében

TEACH: horvát–magyar projekt a sokszínűség jegyében

A TEACH Interreg-projekt keretében az eszéki Nansen Dijalog Centar és a pécsi Emberség Erejével Alapítvány szakemberei horvát és magyar pedagógusokkal olyan oktatási programokon dolgoznak, amelyek segítik a kultúrák közötti párbeszédet és tanulást. Szerda délelőtt a programban részt vevő egyik oktatási intézmény, a Pécsi József Nádor Általános Iskola, Gimnázium, Szakiskola, Technikum és Szakképző Iskolában tartottak kiállításmegnyitóval egybekötött sajtótájékoztatót.

A programban 8 általános és középiskola összesen 20 pedagógusa és 300 diákja vesz részt 2020. július és 2022. június között. A projekt során többek között poszterkiállítás, interaktív térkép, társasjáték, e-learning kurzusok, tananyagot vizsgáló kutatás és módszertani kézikönyv készül. A projekt eredményeit konferencia keretében mutatják be 2022 év első felében Pécsen. A részt vevő iskolák 5000 euró értékben kapnak korszerű informatikai eszközöket.

A kertvárosi József Nádor iskolában megrendezett szerdai eseményen kiállították a magyar és horvát diákok által készített húsz nagyméretű posztert, amelyek a diákok szemén keresztül mutatják be a lakóhelyüket. A vándorkiállítás első állomása a pécsi intézmény. 

A kiállítás megnyitóját követően a diákok vetélkedőn vettek részt, amelynek feladatai az esélyegyenlőséghez és a sokszínűséghez kapcsolódtak.

A sajtótájékoztatón Körömi Attila, az iskola tanára, a projekt egyik koordinátora elmondta, nemcsak az informatikai eszközök miatt pályáztak, hanem azért is, hogy szűkebb környezetükben, az iskolában, és a világban kevesebb frusztráció, feszültség és agresszió legyen, és hogy „jobbak legyünk és megtanuljunk együttműködni egymással”. Szerinte ez tanulható, de sok munkára van hozzá szükség. 

Nyirati András, a projekt vezetője az Emberség Erejével Alapítvány képviseletében arról beszélt, hogy a projekt erősen küzdött az indulása óta eltelt egy évben a járványhelyzet és az online oktatás kihívásaival, de most nagyon örülnek, hogy végre tudnak eredményt felmutatni. Elmondta, a kiállítás posztereinek felét horvát, a másik felét magyar iskolák diákjai hozták létre. Hangsúlyozta, azért pályáznak együtt iskolákkal, mert úgy gondolják, hogy a civil szervezetek erőforrásokat tudnak hozni az erőforrásokban szegény magyar oktatási rendszerbe, és egy másfajta tudást is meg tudnak mutatni. Szerinte fontos az is, hogy a projekt során fel tudják hívni a figyelmet a szűkebb régióban, magyar és horvát Baranyában a meglévő kulturális sokszínűségre, annak történelmi mélységeire, és az ebből fakadó értékekre, melyek sokszor nem tudatosulnak, annyira természetesek.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő