A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint egy-egy háztartás évente egykilónyit vásárol kedvenc ünnepi csemegéjéből, a szaloncukorból. A legkedveltebb ízek pedig még mindig a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének tájékoztatása szerint hazánkban évente közel 3500 tonna szaloncukrot vásárolnak a fogyasztók. A szaloncukor-értékesítés – a koronavírussal erősen sújtott 2020-as év kivételével – évről évre növekvő tendenciát mutat, az egyik legnépszerűbb szezonális terméknek számít a karácsonyi időszakban.
Érdekesség: a papírba csomagolt, eredetileg fondant, azaz cukorszirupból készült nyalánkság német közvetítéssel jutott el a történelmi Magyarországra, és vált népszerűvé egész területén a XIX. század végére, így Szlovákiában és Romániában is van hagyománya a karácsonyfa szaloncukorral feldíszítésének.
Egy-egy háztartás évente átlagosan egykilónyi szaloncukrot vásárol, és továbbra is a legkedveltebb íz a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes.
A szaloncukrok ízesítése elég változatos, a harmadik alkalommal megrendezett „Az Év Szaloncukra” versenyre a gyártók minden évben száznál több ízt neveznek be, olyan különlegeseket, mint például az aranygaluskás, robbanócukros, vörösboros aszalt szilvás marcipános. A termékek között már évekkel ezelőtt megjelentek a hozzáadott cukrot nem tartalmazó szaloncukrok is a fogyasztói igények miatt – írja a lap.
Játékok a fa alatt
Idén karácsonykor átlagosan 15,5 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben és 12 ezer forintot a hagyományos áruházakban a REGIO Játékkereskedelmi Kft. felmérése alapján; az átlagos kosárérték 3,5 illetve 10 százalékkal haladja meg a tavalyit. A roham a karácsonyi ajándékokért egyébként már megkezdődött – foglalta össze az MTI.
Ez a cikkünk is érdekes lehet karácsonyra lassan-lassan készülve: