Ideért a dán multi: a kicsiket nem zavarja

Nemrégiben új lakberendezési tárgyakat és bútorokat értékesítő áruház nyílt meg Pécsett, a nyugati városrész nagyáruházainak szomszédságában. A dán nagyáruház alacsony árakat és jó minőséget ígér. Érkezése kapcsán voltunk kíváncsiak, hogy a pécsi bútorpiac szereplői miként fogadják a legfrissebb versenytárs megjelenését.

A Dánia legnagyobb bútorkereskedőjeként ismert multi nem új szereplő Magyarországon. A konszern ma már 63 üzletet működtet itthon; világszerte 1750 áruházban 16 ezer embernek munkát adó vállalkozás. A harminc évvel ezelőtt alapított, mottója szerint „az otthon felszereléséhez mindent” árusító vállalat alapvetően alacsony áraival tűnik ki versenytársai közül.

A pécsi piacon már korábban megjelenő nemzetközi versenytársak mellett a dán óriás érkezését a pécsi kiskereskedők körében is éber figyelem övezte. A megkérdezett, lakberendezési cikkeket és bútorokat árusító pécsi cégek vezetői szerint hatalmas változtatásokra ugyanakkor nem kényszerülnek a dán társaság megjelenése miatt.

Többségük lapunk kérdésére azt mondták, meghatározott, s visszatérő, bejáratott vevőkörük van, így nem igazán érinti őket a versenytárs megjelenése. Mint mondták, nem is céljuk, hogy multinacionális óriásokkal versenyezzenek.

A Rácz Bútorháznál sem félnek, ám – ahogy a családi vállalkozás vezetője, Rácz Károly fogalmazott – bizonyosan megérzik az új szereplő érkezését, hiszen annak idején az osztrák Kika megnyitása után is érzékelhető volt a forgalom csökkenése. Mint mondta, jelentős változást nem jelent majd a dán bútorcég megjelenése, csak annyit, hogy egy kicsivel kevesebb jut mindenkinek a képzeletbeli tortából.

Vass Zsolt, a Bútorvilág vezetője kijelentette: továbbra is hisz benne, hogy a pécsi vásárlók a minőséget tartják szem előtt, s mivel bútort nem néhány évre vásárolnak (ahogy ez egyébként Nyugat-Európában divat), szem előtt tartják az áruk kidolgozását, tartósságát. Azt mondta, cégük eddig, s ezután sem enged a magas minőségből, így arra számít, hogy továbbra is sokan választják cégét a nagyáruházak olcsó termékeivel szemben.