Elektromos motort pakolt a pécsi szaki a BMW-be

Az E30-as villanymotorral gurul tovább

Egy pécsi műszerész fogta a közel 30 éves BMW-jét, és egy korszerű, környezetkímélő, kuriózumnak számító autóremekké fejlesztette azt. Ez pedig egy új pécsi vállalkozás kezdetét is jelentheti.

Bizonyára sok pécsi böngészi nap mint nap a használtautó hirdetéseket, több-kevesebb sikerrel. Ha azonban valaki „csupán” érdekességek után kutat ezeken az oldalakon, nem feltétlenül talál túl sok figyelemre méltó kocsit. Mi viszont belefutottunk egy kuriózumnak számító pécsi autóba, melyről mindenképp többet akartunk megtudni, mint ami a hirdetésében áll.

Az E30-as villanymotorral gurul tovább
Az E30-as villanymotorral gurul tovább

Jávorka Zsolt pécsi informatikus-műszerész ugyanis fogott egy 26 éves BMW E30-ast, és egy olyan komplett felújítást hajtott végre rajta, melynek legfontosabb újítása egy elektromos motor beszerelése volt, de emellett a kiszolgált járgány kapott még pár olyan kisebb ráncfelvarrást is, amitől egyértelműen a városi használt autók kivételes példányává válik. Nem is hiába próbálja meg 3 és fél millió forintért elpasszolni.

A kocsi hirdetése
A kocsi hirdetése

Jávorka lapunknak elmondta, hogy azért vágott bele BMW-je nagyszabású felújításába, mert mindig is szeretett volna egy elektromos autót, és mivel vállalkozása is az energiahatékonyság témakörét érinti, ezért egyértelmű volt számára, hogy összeköti a kellemeset a hasznossal. Hobbiként indult a szerelgetés, melynek során Jávorka főként saját műszerészi tudására – és olykor az internet segítségére – hagyatkozott.

Az új motorral környezetbaráttá válik a járgány
Az új motorral környezetbaráttá válik a járgány

Első körben az elektromotort építette be az E30-asba, amihez viszont olyan munkákat kellett elvégezni a közel harminc éves gépen, melyek lehetővé tették, hogy a BMW az új meghajtással kompatibilissé váljon. Ezután jött csak a külső-belső szépítés és tuningolás folyamata, melynek során az autó az új sportülések, az új plüss kárpit mellett kapott szervó kormányt, egy fedélzeti számítógépet és egy tolatóradart is, ami egy ilyen idős járműben bizony igazán érdekesen fest. Az egész munka – mesélte Jávorka – másfél évbe telt, de ha nem számoljuk a holtidőket, ha csak erre koncentrált volna, fél év alatt elkészült volna a felújítással.

Ami belül van, az számít
A régi motor

Egy ennyi idős BMW E30-as egyébként körülbelül 300-350 ezer forint körül mozog a piacon, de Jávorka szerint azokkal a felújításokkal, amiket ő végzett – ha nem számoljuk az elektromos motort – egy millióért lehetne már hirdetni. A villanymotor azonban – melynek beszerelése óta a kocsi csupán 1500 kilométert ment – megdobja az árat, nem is hiába, hiszen egyrészt környezetkímélő, gazdaságos módon egy töltéssel bőven tud menni 90 kilométert, és akár 120 km/h-val is nyomhatjuk neki.

Bármilyen kocsit átalakíthatnak
Bármilyen kocsit átalakíthatnak

Jávorka azonban időközben meggondolta magát, hirdetése úgymond semmissé vált, ugyanis – annak ellenére, hogy voltak érdeklődők a kocsira – az egész autót már nem kívánja eladni, csak az elektromotort. A terve az a BMW-vel, hogy egy újabb motort fejleszt, egy még hatékonyabbat, amivel akár 220 kilométert is meg lehet majd tenni. Ez egy úgynevezett „demó autó” lenne, amivel be tudná mutatni, hogy mit bír a motorja.

Jávorka hosszú távú célja ugyanis az, hogy beindítson egy olyan vállalkozást, ahol bármilyen autót átalakíthatnak elektromos hajtásúvá. Ehhez a szaktudás és a tapasztalat adott, csak a tőke hiányzik. A kellő kezdőlökést pedig pont a BMW motorjának eladásából nyernék, de a megfelelő pályázati pénzeket is el szeretnének csípni.

hirdetés
Uránia Mozi
Hirdetés

1 hozzászólás

Comments are closed.