hirdetés

Elkerülő: elindult a területszerzés

  • Jenő

    A “tehermentesítő” meg “elkerülő” kicsit félrevezető fogalmak ebben az esetben. Minden gyorsforgalmi út elkerüli a településeket. De ha egy autópálya vagy autóút egy szakasza először egy város mellett épül meg, attól az még nem elkerülő, hanem elkerülőként funkcionál addig, amíg a várostól egyre távolodó szakaszai meg nem épülnek. Utána már autópálya (vagy autóút). Senki nem hívja az M7-et Fehérvári elkerülőnek ami Nagykanizsáig ér. A klasszikus elkerülő csak a város mellett kanyarodik egyet, és soha nem épül tovább.
    Aki azt mondja, hogy a 6-ost kellene kiszélesíteni autópályává, attól megkérdezem: mindenáron fizetni szeretne, ha Pécstől nyugat felé akar autózni? Tán nem kellene az ingyenes főutakat megszüntetni.
    Forgalom meg attól lesz egy autópályán, ha hálózatba csatlakoztatják. Amíg nem, addig nem. Ez nem vertyogás, hanem tény. Nézzük meg az adatokat, ha elkészülnek a bosnyákok, horvátok a tengerig, és meglévő autópályákig. Azt meg el kell fogadni, hogy senkinek nincs pénze egyszerre megépíteni 300-500 km autópályát. Tehát csak szakaszokban, időben széthúzva lehet.

  • Kosaras

    A termőföld már évekkel ezelőtt a spekulánsok kezére került. Na kik azok?? És ki miatt megy Bóly felé a kitérő?

  • Sanyi

    Járt valaki a hozzászólók közül a pályán ? Vagy csak itt vertyog. Kérem szépen , NINCS RAJTA FORGALOM! Ez a hatástanulmány , Ingyééé adom , nem milliókért. Kertire az 58-as forgalma csapódik, és csapódott a pálya megépítése előtt.
    Igazából arról kellene beszélni, ki volt az az elmeháborodott aki bevezette kerti közepébe a déli elkerülőt évekkel ezelőtt. Én 8 évet adnék neki, fegyházat, Ennyit a hatástanulmányokról….

  • kuki

    Azt a sok szuper termőföldet megint elvenni…..Minek egy párhuzamos a 6-ossal? Vigyék rá mielőbb, és aztán azt szélesítsék meg. Tudtommal nem a városok központján megy át most sem.

  • Mon$ter

    Értelmetlen hogy a semmiben érjen véget az M60-as,Barcsig le kellene vinni majd át a Horvátokhoz.Így Pécsről autópályán elérhető lenne az Adria illetve Zágráb.
    Illetve ebben az esetben értelmesebb lenne az M6-os és M60-as “nevet” megcserélni.
    Igaz,ebben az esetben a Pécs-Barcs vasútvonal sínylené meg a forgalom elszívást….
    De a mostani állapotnál méga szentlőrinci hosszabbítás is jobb.