hirdetés

Így alakulhat át a tömegközlekedés

  • Ballagó Gergely

    Nem csak a tömegközlekedés minősége fontos, de az utasok tájékoztatása is. A vonattal érkező vendégeknek, de a helyi lakosságnak is, nagy hasznára volna, ha a megállókban a Főpályaudvaron és a város más fontosabb helyein is, vonalhálózati térképeket és Pécs térképeket helyeznének el. A Főpályaudvaron szükséges volna a kocsiállások jól áttekinthető beszámozása és egy információs tábla kihelyezése, hogy melyik járat, melyik megállóból indul. Ez nagyon fontos volna!

  • Kata

    Már több éve utazom este hazafelé a 63-as busszal a Rózsadombra.Először elmegy a Malomvölgyi út felé.Sokszor alig van leszálló,de nekünk végig kell utazgatni negyed órát az 5perc helyett.Most úgyis változások lesznek,nemlehetne megfordítani az útvonalat ?Pár évig nekünk is legyen egy kicsit jobb.

    Köszönettel:Kata

  • Kriszta

    HOGY GONDOLTÁK HOGY AZ ÁRKÁDOT ÉS A ZSOLNAI ZSOBORT KIHAGYNÁK REGGEL AZ ISKOLÁSOKNAK AZ A KÖZPONTJUK.MIRE URÁNVÁROSBÓL -UJHEGYRE ÉRKEZIK A JELENLEGI 43-AS ADDIGRA AZ UJHEGYIEK ! NEM FOGNAK FELFÉRNI ! EVVEL MÉG RITKÁBBAN FOG JÁRNI A BUSZ?ELÉG OKOSAN VAN KITALÁLVA,IGY IS UGY IS ÁT KELL MINDENKINEK SZÁLNI.NEM SOK ESZE VOLT AZ ILLETŐNEK,JÁRJA Ő A VÁROST.!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Csepp a tengerben

    Naivak vagyunk, ha azt hisszük, hogy bármit is számítanak a javaslataink. A Tükebusz honlapján már kész útvonalak és menetrendek vannak, amit januártól be is szeretnének vezetni. Kétlem, hogy 2 hónap alatt átvariálnák a kidolgozott tematikát. Ez inkább csak népetetés, hogy figyelembe vennék a tömegközlekedők véleményét is.

  • bakkerman

    A napijegy már régóta van!
    1050 ft jelenleg

  • Levka Maria

    Javasolnam a napijegy arusitasat,ha esetleg tobb varosi buszra kell szallni v alakinek,vagy esetleg tobbszor is szukseges egy nap ugyanazon utvonalon utaznia,tobben is igenybe vennek a szolgaltatast,kulfoldon ez jol bevalt,valamennyivel tobbe kerul,mint egy utra szolo jegy,de nem a tobbszorose,megis tobben valtjak meg.

  • Rózsa

    És van úgy, hogy véletlenül rossz buszra szállok és akkor is megveszem a jegyet, azt ki fizeti vissza?! Miután a pék megkavarta a járatszámokat, vesz nekem jegyet erre az esetre?

  • Bea

    És egy megállóért ugyanannyit kell még mindig fizetni, mint húsz megállóért? Akkor ez átverés!

  • Dezső

    Kedves Pék Patrik!

    Hogy értékeled?

    Üdv.: Ny. Dezső

  • Anonim!

    Kedves Pék Patrik!
    Nem tudom hogy megtudják-e oldani, hogy de nagyon jó lenne, ha egy Buszt beraknának az Állomástól, Árkád, Búza tér, Ágoston tér, Alagút, Kürt utca, mert a Tettye, Alagút, Belváros Ágoston tér, környéken lakók nehezen tudunk eljutni a Klinikákhoz, egyetemre, tudjuk ott a 30Y
    vagy azt kéne sűrűbben indítani!

  • JOzsika

    hát ez nagyon jo lesz baszus

  • Womath

    ” A 3-as és 6-os busz belvárosi iránya pedig megfordulna, azaz a Pollack Mihály iskola előtt fordulnának a felüljáró alá a buszok, így a kertvárosiak előbb érintenék a vasútállomást, mint az Árkádot. ”

    Hogy én ennek mennyire örülök! Régen is teljesen jó volt úgy a 3-as, már akkor sem értettem, hogy miért kell megfordítani. Most meg külön örülök neki, mert ha tényleg így lesz, 10 perccel korábban érhetek haza az iskolából. Fordított 3-ast a népnek! 😀

  • Gáborka

    Patrik, te vagy az kuki? “Jó sokra” vitte a kis délutáni terepasztalosdi csipi csoport.

  • Gabi

    Nem látom, hogy a peremkerületen élők miért is járnak jobban.
    Ugyanott tartunk, mint eddig, ha Malomvölgyből a belvárosba szeretnék menni. A tervezetben annyi a különbség, hogy átszámozták a buszokat, meg módosították egy kicsit az útvonalat. Mondjuk a menetidő gyanítom ugyanolyan hosszú lesz, hiszen a mostani “gyorsjáratok” is jóval meghaladják a kitűzött menetidőt, melyen az első ajtós felszállás és a temérdek megálló sem segít…
    Amennyiben már Uránvárosba vagy a Zsolnay Negyedhez szeretne eljutni valaki, ugyanúgy marad a 2 busz, legalább 3/4 óra.
    Látszik, hogy a tervezet kidolgozói mennyit használják a tömegközlekedést, de végre valami változás legalább.

  • Re. József

    Mégis mi ezzel a baj? Tekeri a kormányt és bekanyarodik!

  • JÓZSEF

    Tisztelt Patrik. Hogy fog a 4-es csuklos busz az árkád elé felkanyarodni? A vároba jövö 4-es az árkád alatt, a várostol kifelé az árkád fölött jön el. Ez mért jó és kinek.

  • kovam

    Tisztelt Pék Patrik!

    Rózsadombiként nagyon örülök a tervezett változtatásoknak. Annak is örülök, hogy újra van járat a történelmi belvárosban, azonban véleményem szerint jobb lenne, ha a 44-es járat is a Főpályaudvarról indulna, nem pedig a Vásárcsarnoktól. Talán így a sofőrnek is kényelmesebb lenne, főleg télen lenne hova behúzódni a köztes időben.
    A buszok új neveit valóban kicsit nehéz lesz megszokni, de ugyanilyen horderejű (sőt talán nagyobb) változtatás már kb. 25 éve is volt a városban, és azt is mindenki megtanulta, megszokta.
    Sok sikert kívánok a munkálatokhoz, és türelmet a sok rosszakaróhoz!

  • Tera

    Patrik, azt láttad már, hogy összegraffitiztek egy buszt teljesen a huligánok? Szerinted ez miért van és hogy engedhetik meg?

  • Pék Patrik

    Az operativ surites nagyon fontos, ezt egyebkent csinaljak is a Tuke busznal. Ezt mindenkeppen fejleazteni kell. Neha az a baj, hogy nem szolnak idoben a kozlekedesi ceghez. Nagy eredmeny lesz az ejszakai jaratok bevezetese, amik orankent kozlekedhetnek majd es berlettel is fel lehet majd szallni. Ezt is koltsegnovekedes nelkul kell megoldani.

  • Gilford

    Lehet itt beszélni a közpénzek elosztásáról, de mindez soha nem fog a nyilvánosság elé kerülni ebben az országban, úgyhogy kár erről vitázni! Itt most a menetrend a lényeg, ebbe tudunk és kell is beleszólnunk, mert ezzel valóban sokak mindennapjait lehet megkönnyíteni.

    A menetrend kapcsán az én kér(d)ésem, hogy mikor éljük azt meg, hogy a nagyobb sporteseményekhez (foci, kosár) igazítva induljanak, illetve érkezzenek a buszok?

  • Pék Patrik

    Mivel szakmai problemat nem merult fel, igy koszonom a kritikakat 😉

  • Husi

    A buszközl. átalakítás pécsen olyan, mint a rasszizmus. Nincs de igény vóna rá. :))))) Ez a civil egy töketlen kislány.

  • Menetelő

    Kedves Patrik!

    Ha jól értem, Ön azt kérdezi: a helyi autóbusz-menetrendnek mi köze van az autóbuszhoz és az utasához illetve közvetve a jegyhez és annak árához? Ha tényleg csak menetrendet akar racionalizálni és pusztán ennek eredményére vár, azt hiszem mégis egyet kell értenem az előttem szólóval: végtelenül naiv feltételezésre épül a szakértelme. Azon a mondatán azonban gondolkozzon el: Közösen építjük fel. Kik? Mi Hársfa utcaiak, vagy a bankok vagy mégis kik? Közösen csakis a politikusokkal, az általunk választott képviselőkkel lehet, akiket megbíztunk a közpénzeink (adóforintjaink) feletti döntésekkel, és akiket (civil szóval) ellenőrizhetőbbé tudunk tenni. Engedje meg nekem, hogy én is naivan feltételezzek valamit. Tudja azt hiszem, van egy olyan igazgatási egysége a helyi hivatalnak, akik for profit a járatracionalizálással és ennek menetrendi megfeleltetésével foglalkoznak. Érti? Pénzért. Őket a mi általunk választott képviselők, közvetve az állampolgárok delegálták. Érti? Demokrácia (féle). Na most Ön jön ezzel az “ingyen” szakértelmével, átrajzolja a vonalhálózatot (szép munka, meg kell hagyni) és azt mondja, hogy anélkül, hogy változtatnánk bármit is a jelenlegi finanszírozáson (“remélem nem emelünk jövőre sem jegyárat”), hatékonyabbá fogjuk tenni a rendszert. Ezzel azoknak a képviselőknek és tisztviselőknek a szakértelmét kérdőjelezi meg, akiket mi választottunk (nem mindenki) és ráadásul közvetve azoknak az állását kockáztatja, akik ezen 7-től 3-ig “dolgoznak”. Remélem érzi az Ön gondolatmenetén vázolt ellentétet.

    Kedves Patrik! Szerintem tudja Ön is, hogy nem csak a bányász-nem bányász relációk borultak fel a közszolgáltatás tekintetében. Tudjuk, hogy milyen állapotban vannak a járművek, tudjuk mennyire igazodik ehhez a használók fizetőképessége és fizetési hajlandósága (ld. bliccelés) és még sorolhatnám. Ezek egymástól elválaszthatatlan tényezők. Azzal, hogy megkavarja a járatokat minden másra is hatással lesz és idáig semmilyen megvalósíthatósági tanulmány nem garantálta, hogy az Önök koncepciója mellett a szolgáltatás hatékonysága milyen irányba változik (ezzel együtt drágább lesz-e vagy éppen olcsób, stb.).

    Nézze, én nem értékeltem a tervüket semmilyen irányban, csupán az igyekezetüket méltattam és arra próbálom rávilágítani Önöket, hogy a “közös erő”, amit Ön is sugall már létezik, de nem működik hatékonyan (a buszközlekedésben egyértelmű). Ezért mi fizetünk is, és ezt választottuk. Ön alternatívát kínál, vagy egy újabb önjelölt naiv, aki “pálya mellől ért a focihoz”?

  • sokkal naivabb

    Sokkal naivabb mint gondoltam. Ingyen dolgozik. Rendben. Szereti ezt az országot. De én is szeretem. És azt is szeretném, ha azok kapnának pénzt, akik megdolgoztak érte. Ön vállalta,e ez szép dolog. De szép dolog-e az, hogy pénzt nem kap? És az, hogy más a semmiért kapja meg az Ön és az Én pénzemet? Mert, mi lopjuk itt a pénzt? Érti a problémát? Igenis az erre a munkára kell fizetség, és meg is van az, csak nem az Önök zsebébe vándorol.

  • Pék Patrik

    ;))))))) ezeknek a megjegyzeseknek mi kozuk a menetrendhez? Nem ertem? Talaltak Onok egy kifogasolni valot a menetrendben? Rosszabb lett, mint volt? Nem. Tehat mar elertunk valamit. Komolytalan politizalasba Civilkent nem mehetek bele. Koszonom az eszreveteleket. Mi ingyen is akartunk dolgozni, hiszen igy visszuk elore orszagunkat. Lassan epitjuk fel, kozos erobol.

    Udvozlettel:
    Pek Patrik

  • Menetelő

    Kedves Patrik!

    Én értem az önkéntesség dilemmáját, mégsem tartom ebben az esetben elfogadhatónak. Bárhogy is hangoztatja, hogy Ön nem közalkalmazott és nem az igazgatási apparátus része, azzal, hogy racionalitást keres a rendszerben, már automatikusan a köz szolgálatába állt. Egyet kell értenem az előttem szólóval, aki nagyon jól összefoglalta a naivitás tényezőjét ebben az összefüggésben, nem is taglalnám ezt tovább. Nem feltételezem, hogy a hálózat racionalitásán kívül a többi problémát nem látja, látják át, hanem épp azt kérdezném Öntől, a hatékony közszolgáltatásért kiálló civilként miért nem tud, akar nagyjából hasonló horderejű javaslattal előállni az infrastruktúra és a menedzsment hatékonyabbá tétele érdekében? Magyarul, mi fórumozók megértjük, hogy ez nem az Ön felelősségi köre, na de ha egy lépéssel is jobbá szeretné tenni a működést ebbe azonnal belebotlik. Nézze Kedves Patrik, nem bántani szeretném Önt, csak tudatni Önnel, hogy a közösségi tömegközlekedés nem egy terepasztalnál eldöntött ügy. A politikusaink gyakran esnek abba a csapdába, hogy leginkább autósként így gondolnak rá. Viszont abban nem értek egyet az előttem szólóval, hogy meg kell futamodni. Nem kell, a tömegközlekedés a civilek érdeke, de ha járatmaximalizálást képviselünk, párhuzamosan elő kell állni az infrastruktúra fejlesztésének igényével. Amíg ez nem történik meg, addig (sajnos azt kell mondjam) jogosan kap ilyen hangvételű számonkéréseket, mivel a pálya széléről bekiabálónak tűnik. Kérem Kedves Patrik és Kedves PTKE, ne hagyják magukat és ne féljenek kifejezni kritikájukat a rendszerrel kapcsolatban, higgye éppen ezzel segítik majd a döntéshozót jobb belátásra (ha kell jogi eszközöket alkalmazva)!

    Abban igaza van, hogy nem Ön kap azért pénzt, hogy állást foglaljon ezekben a döntésekben, de Ön is használja a rendszert és, ami a legsúlyosabb, az Ön pénzéből is működtetik, mint civil szakértőnek, kutya kötelessége hangot adnia egyetértésének vagy aggályainak.

    Üdv.: Egy demokrata

  • kedves Patrik

    Ön nagyon naiv. Nem vette észre, hogy olyan munkát végeznek, amelyre ott van egy teljes apparátus a cégnél, a városházán? Miért nem kérnek érte pénzt, hiszen mások helyett dolgoznak? A naivitása pedig azért is megnyilvánul, mert hagyja, hogy Önt bántsák itt, miközben Árki Sándor vezérigazgató sehol nincs. Hogy miért nincs Árki sehol? Hát kérem szépen azért, mert ő nem lehetne hiteles, hiszen Ön elháríthatja a pontatlan, mocskos, koszos, fűtetlen buszokra, vagy a jegyárra vonatkozó – igazából lényeges – kérdéseket különböző, elfogadható okokra hivatkozva. Egyszerű terelés ez, de ennek Ön lett az áldozata, míg Árkiék örülnek, hogy megússzák a balhét, nem őket bántják személy szerint. Szóval méltányolandó a munkájuk, de azt hiszem nemcsak Önt, hanem mindenki átvertek ezzel az átalakítási hullámmal. Bedobták a csontot, lehet vörösözni, jobbosozni, ellopásról beszélni, de a lényegről nem kell így beszélni, főleg nem azoknak, akik valóban döntéshozók lennének. Patrik, szóval, ne megfutamodjon, hanem hagyja az egészet a francba, még mielőtt elkopik ebben a mocsokban.

  • Pék Patrik

    “Árulja már Patrikom, hogy miért kerül annyiba a diákbérlet mint Pesten??????????”

    Erre miért nekem kell megadnom a választ? Valami felett elsiklottak a Kedves Kommentelők. Mi a mostaniból akarunk Civil segítséggel jobbat. Sem a TükeBusz Zrt. alkalmazottai nem vagyunk, sem az árakat megszabó döntéshozók. Pusztán az Önök véleményére vagyunk kíváncsiak azért, hogy jobbá tehessük Civil szekértőként a mostani rendszert. Nem tudunk tökéletes rendszert kialakítani, hanem “csak” jobbat. Nem értem a kérdések nagyobb részét, hiszen nem az én pénzemet költjük.
    Látjuk, hogy igény az 55-ös busz, de nem nekem nincsen rá pénzem. Felőlem egész nap szaladgálhatna 10 percenként, de nem használhatunk több pénzt a hálózat tervezésekor. Ez hadd ne legyen a Civil szervezet hibája aki Önkéntes mérnökökkel, szakértőkkel jobb rendszert akar a mostaninál.

    A probléma adott. Meg kell oldani. Rengeteg akadályba ütközünk, de ezeket leküzdve tudjuk előrébb vinni a menetrendet. Igyekszünk, most is azon dolgoznak társaim, hogy hétvégén is legyen közvetlen járat Kertváros és a Kórház között. Ettől függetlenül egy kis empátiát mindenképpen elvárnának Önöktől, hiszen ezek a fiatal szakértők (akik nem döntéshozók és nem árhatóság) többet tettek eddig a pécsi közlekedésért ingyen, mint bárki más.

    Üdvözlettel:
    Pék Patrik
    PTKE (Civil szervet – se nem szolgáltató, se nem árhatóság) – menetrendi és vonalhálózati referens

  • Okoska

    Például az barátom, hogyha nem lopták volna szanaszét a céget az Elvtársak, akkor lenne pénz új, jó állapotban lévő buszokra, amelyek nem robbannának le 200 méterenként. És akkor barátom nem lenne annyi késés sem. Vagy lenne pénz még több buszra, és akkor több, sűrűbb járatok mehetnének és azért nem lenne késés. Te sz.r!

  • aljas vagy

    Aljas szánalmas fideszes bérkommentelő vagy. Nem az én elvtársaim, kapd be te sz.r. A cég tele van volt vörös ivadékkal, őket kéne eltávolítani, európai módon vezetni a céget, elvárásokkal, nem pedig pénz kiszivattyút nyomatni. Te agyatlan marha, mi köze a pénznek a menetrend betartásához?????

  • Igen

    Igen! Igen! Igen!

  • re: Egyszerű

    Egyszerű! Azért kerül annyiba, mert az ELVTÁRSAID szétlopták a céget és eladták a buszokat. Na, ezeket a milliárdokat kell visszapumpálni a cégbe, hogy működjön a tömegközlekedés!

  • egyszerű

    senkit nem érdekelnek az új számok és az új vonalak, amíg ilyen rohadt drága és megbízhatatlan a z EGÉSZ. Árulja már kedves Patrik, hogyha megveszek 6700 forintért egy bérletet, de a busz ba..ik időben jönni RENDSZERESEN – mert csak ebben van rendszer – , akkor mégis ki a kis fa..omat érdekel, hogy honnan indult, és miért késik. Vagy miért k.csög a buszsofőr? És hiába utálja az egész város a közlekedési céget, hiába üvöltenének legszívesebben, k.rvára nem érdekli a céget, jönnek az ilyen elterelésekkel. Árulja már Patrikom, hogy miért kerül annyiba a diákbérlet mint Pesten??????????

  • Kirsch

    Kedves Pék Úr!
    Az 55-ös járatra SZÜKSÉG VAN HÉTVÉGÉN IS! Ahogy a korábbi hozzászólok írásaiból is kiderül, hogy teheti meg Pécs azt, hogy olyan helyre nem indít kertvárosból KÖZVETLEN járatot, ahol klinikai központ van, látogatni, dolgozni mennek az emberek?! Az egyetemi tömbökről ne is beszéljünk. Ezekre a helyekre a látogatókon és betegeken kívül dolgozók is mennek. Többször kényszerültem jómagam is taxit fogni,bérletes lévén, mert a menetrend szerinti kertvárosi járat nem jött, amivel tán elértem volna a csatlakozást a Kürt utcába, v Ifjúság útjára. Ha a kertvárosi busz indult és beértem a városba, többször tapasztaltam, hogy 20 percet kellett várni a csatlakozásra. Vis órákkal ellőbb el kell indulni kertvárosból hétvégén, ha el akarok jutni az Ifjúsági útra v a Kürt utcába a kora reggeli órákban. Ez NEM utasbarát! Véleményem szerint Pécs (egyik) szégyene. Bízom benne, figyelembe veszik a városlakók kérését (nem indokolatlanul) és benne lesz az új menetrendben hétvégén is a járat!

  • Mon$ter

    Új buszokra nincs pénz,de egy ilyen nagyszabású áttervezéshez van…
    Itt valami nem stimmel.
    Értelmetlen ez a kidolgozás.Nincs teljesen átgondolva!

  • Martens

    Arra lehet valamit kitalálni, hogy a ********* külön buszon utazzannak? Mondjuk ezeket a régi ikarusokat lehetne nekik járatni.

  • én

    Miért balra tartanak a buszok kertvárosból? A Somogyi Bélánál, a buszmegállóból legalább 2 sávváltással tudnak kijönni, valamint még utána is kénytelenek a sávváltásra az Árkád-nál ezzel akadályozzák a forgalmat.
    Más: miért egy időben özönlik el a buszok a belvárost? Ilyenkor teljesen beáll a körforgalom a Zsolnay-szobornál. Nm lehetne pár perc eltérés a buszok érkezése között? Van, hogy egyszerre 3 busz áll be a megállóba, de a körforgalomba már keresztbeállnak a következők.

  • Csibebaba

    Ma utaztam a 2-esen és beázott a busz, esernyőben ültek az emberek. Van lehetőség az új koncepciót új buszokra alapozni, vagy ez csak naiv ábránd?

  • Kosaras

    Közvetve a témához: mikor cserélik le a teljesen alkalmatlan életveszélyes buszokat? Egyáltalán sok busz hogy megy át a müszaki vizsgán?

  • Budai

    Meg még azt is elmagyarázná, hogy az EU miért nem támogatja az új buszok beszerzését? Pesten, ha jól tudom sikerült támogatást nyerni, mi ennek a feltétele? Ön szerint miért nem magyar buszok futnak a magyar utakon? Kösz, üdv.: A Budai

  • Pék Patrik

    Úgy érzem sikerült elérnünk azt, hogy az éjszakai járatokon elfogadják a bérleteket. Még nem lefutott, de megteszünk mindent ennek érdekében.
    Most annak is örülnék, ha nem lenne egyáltalán áremelkedés. Nagy szó lenne szerintem, ha Civilként elérhetnénk, hogy a tarifák maradnak és egy évig ismét nem kerülnek emelésre.
    Mindent megteszünk ezért!

    Az éjszakai hálózat tervezés alatt van még

  • Budai

    Kedves Patrik úr!

    Hogyan fog majd feljönni a Tettyére a 33-as, ha megint akkora hó lesz? Van erre valami mérnöki megoldásuk?

    Érdekel meglátása!

  • szakács

    Üdv! Még egy korábbi cikkben szerepelt, hogy az új rendszer bevezetése esetén megszűnne az egyvonalas bérlet cserébe viszont csökkentenék az összvonalas bérletek árát. Kérdezném, hogy erre valóban sor kerülhet-e? A jegyárusítás sem jó ahogy van, este már sehol sem kapni jegyet, csak a sofőrnél, ez abszolút nem utasbarát, ahogy az sem, hogy a drága bérlet sem jogosít fel az éjszakai járatok használatára, miért kell még egyszer lenyúlni az embert?!

  • Pék Patrik

    En nem igertem semmit, hiszen nem vagyok olyan pozicioban. A 44-es nem szunik meg.

  • Szarvas

    Kedves Pék Petrik!

    Hogy van az, hogy a történelmi belvárosban nem lesz buszközlekedés, azt ígérték, hogy bővítik a 44-es vonalát.

    Üdv.: Edit

  • Kosinva

    Kedves Pék Patrik!

    Szerintem logikusabb így. Lehet közlekedés mérnöki szempontból nem az, de laikusként szerintem igen, illetve megmarad a 7-es járatszám is, amit mindenki ismer és mondjuk aki a belváros felé az Sztárai Mihály útnál vagy Aidinger János útnál száll fel, nem fog azon gondolkodni, hogy jó buszra szállt fel-e. A 72-es és 71-es járaton mind a mai napig előfordul, hogy az idősebbek kétkedve szállnak fel a buszra, mert nem biztosak benne, hogy ez megegyezik a 7-essel az útvonal a belváros felé.

    Üdvözlettel:
    Kosinva

  • Anonymus

    Valaki!! Úgy gondolom, hogy sehol nem állja meg a helyét ez az alpári igénytelen beszéd. Normális hangnemben is lehetne beszélni!!

  • Pék Patrik

    Valaki:

    Valoban ez a hangnem az amit meg kell engedned magadnak egy olyan Civil szervezettel szemben aki jobbá akarja tenni a kozlekedest?

  • Pék Patrik

    Kosinva. Akkor miert nem 73Y?

  • Valaki

    dehogynem járt, csak akkor te még nem éltél kisfiam

  • Pék Patrik

    Ha nem jart akkor be kell allitani es nem vissza 😉 igy gondoltad? Amugy koszonom az emberi hangnemet.

  • Kosinva

    Kedves Pék Patrik!

    Amit leírtam az ön válaszára reagálva megoldási javaslatot a 7-es buszra vonatkozóan, az megvalósítható elképzelés?

    Üdvözlettel:
    Kosinva

  • Valaki

    Idefigyelj te pék! Az 55ÖST VISSSZA KELL ÁLLÍTANI HÉTVÉGÉRE!!!!!

  • Pék Patrik

    Kedves Kertvarosi utas!

    Megvizsgaljuk mit lehet tenni. Az egyesuleti tagok mar rajta vannak az ugyon, hogy olcson legyen kozvetlen Kerti-Korhaz kapcsolat.

  • Pék Patrik

    Kedves Sandor!
    Nyilván en keszitettem ;)))

  • Kertvárosi utas

    Az 55-ös járat hétvégi közlekedése, valamint a délutáni közlekedése is hagy kívánnivalót maga után. Hétvégén nem is jár, a délutáni közlekedés pedig 18.05-kor jön az utolsó előtti járat. A kertvárosból: az orvosi egyetem, a belgyógyászati klinika, a 400 ágyas, a szívcentrum, a PTE TTK, a szemészeti klinika, az onkoterápiás intézet, NEM ÉRHETŐ el egy járattal.
    A PTE Pécs legnagyobb munkáltatója, és hétvégén csak átszállásokkal lehet csak eljutni a munkahelyre. Nálam jelenleg 120 dolgozó aláírása van, aki kéri a járat hétvégi valamint délutáni közlekedésének a beindítását valamint rendbetételét. Ha választ kapnék rá kinek továbbítsam az aláírt íveket, megköszönném. Az önkormányzati- és országgyűlési képviselő urak is támogatják kérésünket, mivel több lakossági fórumon is elhangzott már ez a probléma.

  • Kosinva

    Kedves Pék Patrik!

    Igen ez sokkal inkább alaki kérdés. Én úgy oldanám meg, hogy a 53 és 53Y lenne a 7-es és 7Y, a 51 és 51Y lenne a 71 és 71Y, a 52-es lenne a 72-es. Nagyjából ma is úgy van, hogy van amikor (pontosabban délután) nem a 7-es jár hanem a 71-es és 72-es. Így komoly érzékelhető változás nem is lenne. A változtatások lakossági támogatása pedig nagyban függ, hogy az ember könnyen megtudják szokni.

    Üdvözlettel:
    Kosinva

  • Sándor

    Kedves Pék úr!

    Ezt a képet a cikk elején ön készítette? Mert szeretném megjegyezni, hogy nem Pécsett készült, itt ugyanis ilyen buszok nem futnak. A korrektség visszaállítása végett, azonnal javítsák a hibát!

  • Anonymus

    Nem Pék Patrik vagyok, annyit tudok róla, amennyit ön!!

  • Pék Patrik

    Kedves Kató!

    A járatok száma nem lett megvariálva. A változó vonalak kerültek átszámozásra kényszerből. Cél volt, hogy a lehető legkevesebb viszonylatot számozzuk át. Amennyiben jobbat tudsz, kérem írd le, és ha valóban jobb mi is támogatjuk.

  • Re: Anonymus

    Pék úr, ne fényezze már magát ily módon.

  • Zsülien

    Kedves illetékes elvtárs!

    Én megnéztem a térképet, amit összegányolt, de azon kívül, hogy a járatok számát jól megvariálják, hogy a paraszt még jól el is tévedjen, minden marad a régi. Ez a gyökeres átalakítás és a gyökér átalakítás között a különbség.

    Üdv.:Kató

  • Anonymus

    Kedves Pék Patrik és mindenki aki olvassa ezt a cikket!
    Én úgy gondolom, hogy ezzel a tervezettel sokkal élhetőbb és nemcsak élhetőbb, de gyorsabb is lehet a pécsi közösségi közlekedés, mint jelenleg. Hogy miért gondolom, hogy jobb lesz? Közvetlen járatokat alakítottak ki a belváros felé, amit jelenleg 2 sőt néha 3 busszal alakítottak ki, a közvetlen járatokból következik, hogy rengeteg kilométert és rengeteg üzemanyagot spórolnak meg a társaságnál, ami pedig azért jó, mert az így megtakarított pénzből később fejleszteni lehet a buszparkot is akár. A jelenlegi menetrend még a bányarendszerre és az akkori munkaviszonyokra épült, de ez mára már megváltozott és épp ideje egy modernem közlekedési rendszernek megmutatnia magát Pécsett. Szerintem mielőtt bárki szidná ezeket a menetrendeket és útvonalakat gondoljon bele, hogy az egyesület tagjai nem kevés munkával és energiával hozták létre ezt a tervezetet úgy olvastam INGYEN és igenis egy jól átlátható Pécset jól behálózó rendszert hoztak létre.
    Nekem ez a véleményem és csak így tovább PTKE én önökkel vagyok!!
    Üdvözlettel egy olvasó

  • Rókakom

    A 37-est kellene kihozni a nevelési központba a megyeri hídon át! Erre nem gondolt az okvetlenkedő, privát pénzeket lenyúló tervező iroda? Lenne rá kereslet, sokan járunk a temetőbe innen. A többi terv meg úgy szar ahogy van.

  • Pék Patrik

    Jó lenne ha Egyesületünk látott volna a te adódból bármit is, de sajnos önköltségen tervezzük a menetrendet (azaz saját privát pénzünkből). Amúgy köszönjük az elismerést, várjuk a te javaslatodat, mert nekünk nem az a célunk, hogy ez legyen bevezetve hanema z, hogy jó legyen.

    Üdv.:
    PP

  • Üdvözlöm!

    Nem elég, hogy drágák a jegyek, most a mi adónkból kiokoskodják, hogy mi a jó. Az a baj, hogy ebben az országban mindenki birka és eltűrik, hogy az okosak a fejük felett döntsenek. Tessék helyi népszavazást vagy egyéb formát beiktatni a közvélemény kikérésére. Elfogadhatatlan a mostani rendszer de amit az újak terveznek az teljesen rombadöntheti a tömegek közlekedését!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Végre

    Végre a Rózsadombról is közvetlenül elérhető lesz a belváros! Ez az csak így tovább!!!

  • Tisztelt Pék úr!

    Minden tiszteletem a Maguké, hogy megpróbálnak egyeztetni a pécsiekkel. Több ilyen példa kellene az országban, mint Önök, vagy mint a Tüke Busz. De! Olyan városban, ahol a pécsieket nem érdekelte, és miután megtudták akkor sem érdekli, hogy kiszervezték, kijátszották, elprivatizálták az ÖSSZES buszukat az előző érában, veszélyeztetve ezzel a tömegközlekedést és milliárdos károkat okozva a városnak (erről bírósági ítélet van), ott ez teljesen fölösleges. Pécsett nem számít és sajnos nem érdekel senkit, hogy valamit kőkemény munkával lehet csak talpraállítani, vagy “megjavítani”. Pécsett csak igények vannak, siránkozás van, követelések vannak, és hőbörgők! Ha be kell szállni a közösbe, akkor kussolás van és somfordálás. Sajnos, ez a helyzet. Pécsett nagyon rövidek az agyak.

  • Pék Patrik

    (Annyira mindegy hányasnak hívjuk. Akkor is kiesne a 7-es szám, ha 71-72-73-as lenne. A Főpályás 50-es miatt tűnik logikusabbnak az 50-51-52-53. Amúgy megpróbálhatod átnevezni 7-7Y-ra és akkor mi lesz az összevont járat esetén, amikor betér mindkét helyre? 77Y…Szóval aki tud jobbat az írja, mert akkor legyen úgy, azért van a társadalmi egyeztetés…Nem az anyázás és az obszcén szavak viszik előre a dolgot. A pécsieknek most ez egy lehetőség, hiszen ilyen társadalmi egyeztetés még nem volt helyi közlekedésről, ettől függetlenül a Földön kell maradni)

    Zárójelben az egész…

  • Kosinva

    Azért a 7-es járatok teljes átnevezése egy kicsit merész lépés., illetve furcsa, hogy a 5-ös, 8-as és még a 9-es is bekerül a járatszámok közé, addig a 7-es kiesik. Nehéz lesz hozzászokni.

  • Pék Patrik

    Kedves Mindenki!

    Azt azért látnotok kellene – áttérnék a tegeződésre ha már a Tisztelet hiányzik – azt, hogy ugyanannyi teljesítményből kell dolgozni. Nem én vagyok annak a magakadályozója, hogy az 55-ös busz járjon hétvégén. Nem az Egyesületünk tagjai szabják a feltételeket, hanem a TükeBusz bevételi oldala. Most mondhatjátok naívan, hogy ha lenne közvetlen járat több bevétel lenne, csak sajnos előbb kell a több bevétel és utána lehet több járat.

    Nagyon sok szép vonalat lehetne még rajzolgatni, mi is tudnánk, tennénk is. Ettől függetlenül pénz nélkül nem lehet, és szakmailag sem célszerű mindenhonnan mindenhová közvetlen buszt indítani.

    Ennek több oka van. A legfontosabb, hogy a szerteágazó igények miatt lehet valakin segítene egy óránként közlekedő II-es rakodó Fagyöngy utca közvetlen járat, de vannak olyanok akik II-es rakodóról Újhegyre és Mecsekszabolcsba szeretnének közvetlen buszt. Mikor induljon? Milyen sűrűséggel? Melyik? 14 órakor három busz? És ezt ki fizeti meg? Mindenkinek mindenhonnan nem lehet közvetlen buszt…

    MI azt tűztük ki célul, hogy a tömeges igények átszállási kényszerét megszűntetjük. Ez azt jelenti, hogy 30%-kal kevesebb lesz az átszállás. A többi 70% olyan elaprózott igény, amit nem lehet hatékonyan kielégíteni, így nem is próbálkoznék vele.

    Köszönöm szépen, hogy felhívtátok a figyelmét a kedves hozzászólónak, hogy az 55-ös busz hétvégén nem járt. Hétvégén viszont ott a 30-as, és 3-6-7-es csatlakozás. Ami valljuk be azért egész sűrű eljutási lehetőséget biztosít.

    Összegezve azt látnotok kell, hogy Civil munkával (ingyen, nem a ti adótokból) dolgoznak Egyesületünk tagjai, hogy jobb hálózatot biztosítsanak. Rengeteg korlátunk van, ami viszont nem róható fel a Tüke Busznak sem, hiszen ők azt biztosítják számotokra, hogy a buszok járjanak. Ha rosszul működne a cég akkor már régen leállt volna Pécsett a buszközlekedés.

    Mi nem ellenetek vagyunk, hanem értetek. Minden javaslatot megvizsgálunk és kiértékeljük, de nekünk nincsen több millió forintunk arra, hogy azt kérjük a cégtől, hogy hétvégén is 15 percenként járhasson az 55-ös busz. (A 60 perces követés úgysem lenne jó, mert valakinek 14:00-kor valakinek 14:30-kor kellene a járat. Tehát abszurd és nem tömeges igény).

    Üdvözlettel:
    Pék Patrik
    PTKE – menetrendi és vonalhálózati referens

  • Regula

    Az Árki Sanyi bácsit nem lehetne átalakítani? Felújítani? Ráférne egy generál!

  • Névtelen

    Hentes

    Hát a Pék sz.rik rád, ilyen stílusra én is ezt tenném.

  • Hentes

    nem téged kérdeztelek okoska, a Pék majd megmondja a frankót

  • bienga

    Kedves Hentes Károly!

    Hétvégén soha sem járt az 55-ös járat!!! Ettől függetlenül szükséges lenne, de ami nem volt azt nem lehet visszaállítani.

  • Hentes Károly

    Na idefigyelj Pék Patrik, állítsátok vissza sürgősen a hétvégi 55-öst, mert ki tör a népharag.

  • Bérletes

    Az 55-ös busz hétvégi indítását én is támogatnám. Hiába van bérletem, hétvégén kénytelen vagyok kocsival dolgozni menni, mert nincs közvetlen járat Kertváros és a 400 ágyas között. Továbbá, ha elkészül a sürgősségi központ, nem ártana a betegek miatt is egy közvetlen járat a hétvégén a kertvárosi városrésszel. Ez már régi probléma, jó lenne, ha ez is megoldódna! Köszönjük!

  • Jázmin

    Az esti buszokon a megvásárolt bérlettel és nem a soförtőll vett jeggyel is közlekedhessen a városlakó. A bérletesek a pécsi tömegközlekedésért már fizettek …. Budapest után Pécsett van az egyik, ha nem a legdrágább közlekedés és szégyen hogy más városba nem kell plusszban fizetni, ha az éjszakai járatra száll fel az ember.
    Az 55-ös busszal kapcoslatos hozzászólással teljes mértékben egyetértek! Legyen hétvégén is benne a menetrendben!!!!

  • Pék Patrik

    Kedves Peter!

    Az igény egy jogos eljutasi lehetoseg. Amennyiben belefér a tervezett járműkeretbe ( nagyon keves a reggeli csúcsban a szabad kapacitas) a 30-as buszhoz hangolva be fogunk tenni jaratot. Ha nem fer bele akkor megerteset kerem, hiszen ahogy olvashatta abbol kell várat epitenunk ami megmaradt…

    Udvozlettel:
    PP

  • Anonim!

    Azt szeretném meg kérdezni hogy a 32Y miért csak az esti órára van berakva, jó lenne ha délelőtt is legalább 2 járatot, és délután is 2-3 járatot is beraknának,
    mert az egyetemhez, meg a klinikákhoz könnyebb lenne az eljutás a 30 ra való átszállásra,

    Tisztelettel Bauer Péter

  • Pék Patrik

    Kedves Névtelen!

    Igyekszünk kielégíteni az utasok minden igényét.

    Üdvözlettel:
    Pék Patrik
    PTKE – menetrendi és vonalhálózati referens

  • Névtelen

    Kedves Pék Patrik!

    Végre egy illetékes aki azonnal válaszol és reagál a h…e kérdésekre.
    Ilyen nem szokott előfordulni, úgy hogy , köszönjük.
    Úgy látszik fejlődik a PTKE kommunikációja. Csak így tovább!

    Szép napot!

  • Pék Patrik

    Kedves Timi!

    Ezzel azt ernenk el, hogy ket iranyban is lehetne buszt varni az Arkadnal, tehat duplajara novekedne a varakozasi ido. Arrol nem is beszelve, hogy ha lezarjak a feluljarot akkor egy busz sem mehet rajta. Gondolom ez vilagos. ( Nem en zarom le a feluljarot)

    Udv:
    PP

  • M55

    Az M55-ös járat este 6 óra és 10 óra között időnként járhatna…
    Sokan járnának a klinikákra hétvégenként is ezzel a járattal, jó lenne, ha legalább a reggeli órákban indítanának egyet-egyet! Mert amúgy Kertvárosból elég nehézkes a kijutás és jelentősen korábban fel kell ezért kelni. Ezt tudja mindaz, aki Kertvárosból jár be…

  • Timi

    Nem lehetne csak a 3-as busz irányát megfordítani, ahogy az régen is volt? A 6-os meg maradhatna. Egyik egyik irányból, másik másikból!

  • Népszava

    aki nem vesz Népszavát, kapja be a Pék ****át!

  • Pék Patrik

    Kedves Mesi!

    Esély mindenre van, csak a tervezési lehetőségek szűkek a városszerkezet és egyéb infrastrukturális korlátok miatt.

    Kérem azt nézze meg, hogy mi alapján terveztünk. A jelenlegi decentrumokból kiindulva lehet új vonalakat indítani, illetve összevonni. Például a 26-os busz úgy került bekötésre, hogy Uránváros helyett a 27-es buszok a Budai Állomásra kerülnek át. Ezátlal a buszok Budai Állomás és II-es rakodó között közlekednek. Amennyiben a buszokat a Budai Állomásról tovább vinnénk Fehérhegy irányába akkor nem tudnák a járművezetők kivenni a pihenőidejüket.

    A Ledina és Komlói út közötti kapcsolaton úgy javítottunk, hogy a (régi számán 27-es) tervezett 5-ös buszokról a Budai Állomásnál át lehet szállni a komlói út felé. Ez jelenleg csak úgy oldható meg, hogy lesétálnak az utazók a Zsolnay útra, vagy átszállnak a 48-as téren.

    Észrevételét továbbra is várjuk tájékoztató oldalunkon.

    Üdvözlettel:
    Pék Patrik
    PTKE – menetrendi és vonalhálózati referens

  • Mesi

    Szeretném megkérdezni, hogy van-e esély arra, hogy közvetlen járat lesz a komlói út és a ledinai városrész között?

    Köszönöm.

  • Pék Patrik

    Kedves Jucus!

    Az Ön által említett 10 perc összesen az Árkádig 2 perc plusz, a Zsolnay-szoborig 0 perc plusz modellezéseink szerint. Az esetleges időveszteséget a délutáni órákban vissza fogják nyerni az utazók, hiszen akkor 2 perccel gyorsabban haza juthat minden kedves kertvárosi lakó. A Csontváry utcától a 7-8 percenként közlekedő (mai 7-es), új 51-52-es buszokkal gyorsabban be tud jutni az Árkádhoz. Gyakorlatilag a régi “nevkós” rendszer szerint érintik majd az (régi nevén 71-72) új 51-52-53-as buszok a Csontváry utcát egész nap.

    A járatok továbbá meg fognak állni a volt Ipar utcai megállóban is, így az Autóbusz-állomás ugyanolyan hamar elérhetővé fog válni mint mos.t

    A felüljáró kényszerű lezárásából megpróbáltuk a legjobbat kihozni, ezáltal alakítottuk ki az optimális változatot.

    Üdvözlettel:
    Pék Patrik
    PTKE – menetrendi és vonalhálózati referens

  • Pék Patrik

    Kedves Szabolcs!

    Engedje meg kérem, hogy válaszoljak kijelentésére. A kertvárosi buszok kényszerből fordulnak meg, mert a felüljáró statikája nem fogja megengedni azt, hogy a Főpályaudvar felől felkanyarodhassanak rá a járművek. Január elsejétől kényszerűen lezárásra kerül majd, így a tervben figyelembe kellett venni ezt is.
    A kertvárosi buszok a Zsolnay-szobornál, Árkádnál, Rákóczi útnál és az Autóbusz-állomáson egy megállóból fognak továbbra is indulni.

    A járatokat nem ritkítjuk, sőt az összevonásnál nagyrészt sikerült megtartani a régi járatsűrűséget úgy, hogy Patacsról, Magyarürögről, Malomvölgyből, Fagyöngy utcából, Vasasról átszállás nélküli belvárosi kapcsolatot biztosítanánk.

    Bármilyen kérdése van a webes felületen várjuk azt. Kérem olvassa el az elkészült összefoglalót ahol tételes információt kaphat a tervezett változásokról.

    Üdvözlettel:
    Pék Patrik
    PTKE – menetrendi és vonalhálózati referens

  • Re

    Te ezt honnan tudod? Fejből nyomod az összes vonalat? Mert én csak azt ismerem, amin járok is. Abban pedig lesz változás, ahogy elnézem.

  • semmi új

    99%-ban a régi, más számokkal

  • Szabolcs

    Úgy látom, hogy az 5/5Y veszi át a 27-es szerepét.
    Egyébként nekem ez nagyon úgy tűnik, hogy nem a korábbi “teljesen átrajzoljuk a vonalhálózati térképet” típusú változtatás, hanem ésszerűtlen járatösszevonások és átszámozások. A 3-as régen a főpálya felé ment és már akkor is baromság volt, most meg mindkettő megmaradó kertvárosi járatot így akarják indítani? Hülyeség.

  • INFÓ

    A megadott honlapon, balra lent Infó azon belül pedig az Összefoglaló pdf-ben minden benne van!

  • ajaj

    Nem találom a 27-es járatot! Megvan még? Lesz? Merre megy majd?

  • Jucus

    A 3-as, 6-os – ról a legtöbben az Árkádnál szállnak le reggel, nagy hülyeség lenne körbebuszoztatni őket a városon. A vasutállomásra elenyésző számú ember megy reggelente, miért nyomorogjunk a buszon még + 10 percet? Ritka nagy hülyeség lenne.