hirdetés

Menetrend 2014: még kevesebb átszállás

  • utazó

    Aki ezt a menetrendet összeállította az nem utazik busszal,sőt állítólag nem is Pécs-i.Akkor honnan tudja mi jó Pécsnek?A huszan számozású buszok kertvárosnak egyáltalán nem segítség.Ha a város központjáig körjáratban közlekednek megértem,de kertvárosba???????
    Rózsadomb közlekedése is annyiból jó,hogy bemegy a városba,de!!!összevontak egy járatra öt járatot és nemhogy sűrítenék a járatot hanem ritkították.Összevonták a 71-71y-72-7-,mivel a 6-t a vasút felé térítették????aki ezzel utazna is a hetvenes buszokra szállnak mert mindenki a központba utazik,nem akar kacskaringózni a vasút állomásra.Úgy utazunk mint a heringek.Tehát kérjük a 6-s visszaállítását az előző vonalára.A hetvenes járatok sűrítését.Míg nem vonták össze akkor is sűrűbben jártak.Ez katasztrófa!!!!!!!!!!A hatvanas járat eltérítése úgyszintén!!!Vissza az eredeti vonalára.A 43-s hogy meghosszabbították oké,de mitől nem maradhatott 43-s???Viszont az 1-s járat betérhetne Rózsadombra,így átszállás nélkül juthatnánk Uránba.Talán utazókat és hozzáértőket kellene megkérdezni mert ez egy káosz,semmi logika benne!39-s menetidejét is megváltoztatták ami nem jó.Jó volna ha beírásokat tudomásul is vennék,megszívlelnék,nem csak legyinteni rá!!!!!!!!

  • Magdolna

    a 6o-as járatot szeretném vissza kapni az ovoda miattl.az y-maradhat a vásártér felé.köszi.

  • Magdolna

    még mindig várom a 6o-as járat vissza állitását.szerintem az y járat mehet a vásár tér felé de az ovis járat maradjon a régi.

  • Kosbor

    Gondot okoz nekünk a Káposztásvölgyi útról eljutni a Komlói útra, vagy Szabolcsfaluba. Be kell buszoznunk a 48-as térre, majd onnan átszállni a megfelelő buszra. Most, hogy a 27-es járat is ezen az útvonalon jár, akár ez, akár a 40-es a Kénes úton keresztül közlekedhetne a Komlói út felé. Ezzel jelentősen lecsökkenne az utazási idő!

  • Kosbor

    Gondot okoz nekünk, a Káposztásvölgyi útról eljutni pl. Szabolcsfaluba, vagy éppen a komlói útra. Ehhez be kell buszozni a 48-as térre, majd ott a megfelelő buszra át kell szállni! Ha már a 40-es mellé a 27-es járatot is erre az útvonalra állították be, ami jó, mert legalább Uránvárosba egy jeggyel el tudunk menni, akkor a 40-es lehetne akár körjárat is. A Kénes úton át, a komlói útra kijutva, jelentősen megkönnyítené a közlekedésünket!

  • diáklány

    Nekem is naponta két busszal kell Kertvárosba hazamennem ,mert 18 óra után nem jár az 55-ös busz,és több diáktársamnak is,igy sokszor majdnem egy óra mig a 30-as ,és 3-assal hazajutok.

  • Kertvárosi

    Kertvárosból a Kürt utcáig hétvégén félóránként lehet egy busszal a 130 assal eljutni.
    Hétközben 18 óra után csak két busszal mikor ott az egyetem főiskola ,szemészetiklinika,szülészetiklinika,2-esbelklinika ,s hamarosan a 400 ágyas is.Ez senkit nem zavar?

  • pécsimami

    Nagyon szivesen aláírnám én is azt a lapot, amin a 21-es járatot ( vagyis az útvonalát ) kérik visszaállítani ! Tökéletesen egyetértek az előttem szólóval,
    milyen dolog ez, hogy egyik végállomás irányából sem lehet eljutni a Vásárcsarnokhoz, a Távolsági buszpályaudvarhoz vagy miért kell az Árkádon
    keresztül menni ahhoz, hogy bemehessünk az Interspárba ? Nagyon sok az
    idős ember, akinek egy buszra is kész tortúra felszállni, nemhogy kettőre.
    A gyerekeknek is korábban el kell indulni ahhoz, hogy eljussanak a
    Köztársaság téri, vagy Jókai úti iskolába.
    Ilyenkor mindig rá kell jönni, hogy aki ezt ” megalkotta ” , az nem jár
    busszal !

  • Pécsi

    Stoner!!!!! Csak gyorsan azzal a gyűjtéssel, az Arany j. utcába és a Katona J. utcába is jussatok el!!!!!!

  • katyusa

    Ma reggel kipróbáltuk az új menetrend szerinti munkábajárást.
    Kockára fagytunk, mig vártuk a 27-est, vagy a 26-ost, vagy a 25-öst, jött is jó sokára, és utána közvetlen a 27-es, mint a birkák, senki nem tudta, hogy melyikre merjen felszállni.
    A menetrendet kisebb betűvel nem is lehetett volna kiirni, reggel fél 7-kor igencsak sötét van böngészni, lefényképezni nem lehet, mert aprók a betűk.
    A hétvégén alig járt busz a negyedóránkénti járatok nem tudom merre mentek, de hogy a Ledinán alig -a lig járt busz az biztos.
    Reggel kicsit süriteni kellene a járatokat, mert a Ledinán elég sok lakópark épült tele gyerekkel, akik a régi 27-es buszra is alig tudtak felszállni, a régi 40-es mire a Ledina megállóhoz ért tömve volt.
    Kiváncsian várjuk a változtatást, mert fél 7-kor kimentünk a buszmegállóba, ahhoz hogy 3/4-7-kor odaért a busz.. A menetidő még meg sem közelítette azt, ami ki volt írva.

  • stoner

    Az érthetetlen számomra, hogy Szabolcsfalu, illetve Meszes irányából a távolsági buszpályaudvarra,vásárcsarnokba csak átszállással, a Megyeri térre gyalogtúrával lehet eljutni.
    Közvéleménykutattak minket, de a véleményünket nem vették figyelembe.
    Most aláírásokat gyűjtünk, kb,600-nál tartünk csak Szabolcsfaluban.

  • Kagi81

    Üdv.
    Kertvárosból miért nem tudok eljutni egy busszal Fehér hegyig ??
    Arra nem gondol senki ha már a könnyítéseknél tartunk? A belvárosba megy az összes busz.De kertvárosból a 60 as eddig elment a budai vámig.Miért nem mehet akkor már tovább? Fehér hegyen is meg tud fordulni a busz.Csak kíváncsiságból kérdeztem…

  • Kiss

    Miért kellett megváltoztatni a 4-s járat útvonalát?És ha már valaki kitalálta akkor kérdezném hogy utazott-e rajta???Pl.a Mohácsi úton meg sem próbálok rá felszállni mert nincs hely.És ha már ilyen hosszú az útvonala akkor miért kicsi buszokat indítanak??Néha hétvégén bedobnak egy csuklós buszt aztán annyi.Azóta én hétközben nem utazom rajta és ha a főpályára kéne mennem inkább a 2-s,21-s busszal megyek és gyalogolok.Általában a 2-s busszal utazom,az meg néha össze-vissza jár. Ha délután dolgozni megyek nem tudom elég-e ha a megszokott idő előtt negyed órával megyek a megállóba mert lehet akkor sem érek be időbe.Jobb volt a régi menetrend a régi útvonalakkal.(mondjuk a délutános műszakosok tényleg bajban voltak akkor is,pláne ha nem a belvárosban laktak)

  • László

    Ez igy ahogyan meg van bólygatva egy nagy raskás szar.

  • Sz Tünde

    Nem tudom hogy akik kitalálták az új menetrendet busszal utaznak-e?A RÉGI több tíz éve működő menetrend jó volt ,kár volt benyúlni.Szerintem az üzemanyagon sem tudnak sporolni.Az utasokat kellett volna megkérdezni.Nagyon kusza az egész ,de majd úgy is kipróbáljuk .Köszönjük

  • IKARUS

    Idehoznak ilyen ocskavasat a (volvot), amióta itt van majdnem minden nap lerobban.
    Az IKARUS-ok gondolom mennek a selejtbe. Azok kibírtak 30 évet pl.:
    BPV-055 1977
    BPV-076 1979
    BPV-126 1976
    BPV-128 1978
    A volvo sohasem fog kibírni 30 évet

  • Haunis

    Látszik nem igazán vették számításba, hogy Pécs egyik legnagyobb munkáltatójánál a Hauni Hungáriánál 1000 ember dolgozik akiknek a zöme vidéki és 3 műszakban jár dolgozni.
    Így közvetlenül a vonattal utazók el sem tudnak jutni a munkahelyükre a Főpályaudvarról!
    Ennél az átalakított menetrendnél még az aktuális is sokkal sokkal jobb!

    Továbbá nem tudom miért nem használják a buszok a Siklósi úti felüljáró főpályaudvar felőli felhajtóját és miért mennek egy felesleges kört a belvárosban az Árkád körül amikor a legtöbb busz arra megy!
    Sorban fognak állni a buszok a Rákóczi úton az Árkád megállónál!

  • Gerard

    Mindenki nyugodjon meg! Borbála telepre és lámpásvölgybe is megy busz. Ott van a térképen!
    Én is sajnálom azokat akik Vasasi temető után laknak, mert ritkulni fog a járat 🙁 Viszont a Hirdiek jól járnak 🙂
    Én is jóll járok ezzel, m a Somogy templomnál szállok le. Odáig meg nagyon sűrűn jár a busz 😀
    126-os járat nekem kifejezetten jó lesz 🙂

  • Csille Miklós

    Most akkor Lámpásvölgybe sem jár majd le busz? Ezt szerintem nem gondolták át rendesen azert itt is laknak és nem hinném hogy mindenkinek lenne kedve 20 percet sétàlni hogy Borbálán fel tudjon szállni egy buszra! Ez egy rakás hülyeseg és szerintem ez nem így működik!!! Az hogy az ott lakókat mégcsak meg sem kérdezik hogy mi a véleményük ááá nem az luxus! Ez nem helyes!!!

  • abinó hösökterei

    Tisztelt Tüke. Hogylehet az ésszerü ha a 4-es busz hösökterétöl lefelé bemegy pécsbányára és vissza és igy megy a város felé. Felfelé meg leszállok a buszrol és felgyalogolok még a busz lemegy pécsbányára, pl: szakadó essö vagy havazásban. Igy is már 5cm honál már nemjárnak a buszok . GRAULÁCIO tüke

  • maca4@citromail.hu

    Mi Vasason lakunk ,a párom reggeles műszakban 6 órára megy a 4óra38-as 14-essel a Budai állomásra, onnan séta a megálló büfé előtti buszmegállóba a 2-essel megy tovább, Uránváros végállomásig, aztán 26-ossal a Patacsi megállóhoz,onnan megint egy jókora séta a munkahelyéig.Délutános műszakban pedig 22 óráig dolgozik amikor ki kellene érnie hogy az utolsó buszt elérje amiről leszállva sokat kell még hazáig gyalogolni késő este egy fárasztó műszak után. Ha nem csak Somogyba menne a jövőben tervezett 126-os járat,hanem Petőfi aknára is akkor neki sem kellene 3 busszal utaznia. Én csak 2 busszal megyek dolgozni 14-es és 2-es,de a 114-es már a Vasasi iskola megállónál megtelik.

  • Zsófi

    A 60_as busz,miért nem megy Hősök teréig?

  • Baboca

    Remélem hogy nem csak hét közben lesz a 26 busz sűrítve,hanem hét végén is!!!!!!!!!!!

  • GombosZoltánné

    Hát nagyon sajnálom hogy minket Petöfi Aknaiakat ennyire semmibe vesznek.Itt is rengeteg család lakik nekünk nem jó hanem rószabb lett az új menetrend. Igy is hétköznap óránként van reggelente buszunk hétvégén ugy szintén.Azért minket is figyelembe kellene venni mi is emberek vagyunk becsülettel megvesszük a bérleteket akkor miért nem vesznek az utazás szemszögéböl minket figyelembe?

  • Danné

    A Dömörkapuhoz még mindig nem lelet 21óra után eljutni.Megvesszük a bérleteket,de egy színházi előadás vagy egy koncert csak úgy érhető el,ha taxival jövünk haza.Nem értem miért ugyanis sokan lakunk ezen a környéken akiknek nincs autójuk.Ez ügyben már írtam Önöknek,de válaszra sem méltattak.

  • kiszt.maria@gmail.com

    A TÉRKÉPEN A 28-busz nincs a BORBÁLÁTÓL -ÚRÁNVÁROSBA
    KIÍRVA SEM SZEREPEL Az ÖSSZ TÁBLÁZATBAN,MINT 28-JÁRAT.
    A PÉCSBÁNYÁRA-HŐSÖK TERÉRE-BUDAI VÁMHOZ SEM TUDUNK CSAK ÁTSZÁLLÁSOKKAL MENNI
    LÁMPÁSVÖLGYBŐL KIINDÚLVA KELLENNE MEGOLDANI JÁRATOT

  • kiszt.maria@gmail.com

    A Kereső táblázaton nincs a 28-búsz. Borbálától Úránváros felé

    Kérés: Borbála Pécsbánya-Hősöktere-Budai vám. A temetőbe sem tudúnk menni,A Búdai Állomás felé sem tudunk menni ,Az orvos Pécsbányán oda sem tudunk menni átszállások nélkűl

  • Richárd

    Engem nagyon zavar , hogy a 20/A nem megy ki uránba a 20-as meg ritkán jár. 21:00 óra után pedig nem is jár busz erre (Mohácsi út) , és még veszélyes környék is a sétához.

  • Cserepes Virág

    Miért fáj annyira PP-nek a 21-es busz?
    Sűríteni a 2-es járatot? Minek??? Kétszer annyi a menetideje, mint a 21-esnek!!!
    Elég, hogy a 20/A-t elvették az uránvárosiaktól.
    Ha valaki a Mecsekáruháztól el akar jutni az Árkádig akkor az csak 2-es vagy 4-es buszra tud majd felszállni. Fantasztikus!!!!
    2-es busszal baromi sokáig tart elérni a belvárost. A négyes járat pedig azóta elviselhetetlen amióta szóló buszok járnak, az utasok egymáson taposnak és nem csak csúcsidőben!
    A 21-es busz tök más útvonalon jár, mint a 2-es. Jó lenne, ha békén hagynák!

  • Tibi

    Az szeretném tudni, hogy miért nem áll meg a 3-as autóbusz a Lahti utcai megállónál? (Spaar, Rossmann, Lidli és több száz környéken lakó.)

    Szerintem a szolgáltató szolgáltasson, a busz ne húzzon el a megállóban, hanem álljon meg akkor is, ha csak ketten szálnak le.

  • vki

    de a 2es buszból túl sok van…

  • vki

    na, végre buszok az aidinger felé. ennek örülök, de az 55y-os mehetne többször

  • éva

    Szeretném kérdezni a tisztelt tükéket :hogy a 60 as busz nemközlekedik fehérhegy és kertváros között ? ha már változás lesz : 2014 ben ?!!

  • PERES ISTVVÁNNÉ

    EZ MIND SZÉP ÉS JÓ ! FEHÉR HEGY FELŐL MIÉRT NEM KÖZLEKEDIK A TEMETŐ FELÉ JÁRAT ??????? MINDEN VÁROS RÉSZBŐL LASSAN MÁR MEG LEHET EGY BUSSZAL KÖZELÍTENI CSAK FEHÉR HEGY FELŐL NEM !!!!!!! A 60 AS JÁRAT MEHETNE FEHÉR HEGYRŐL A TEMETŐ FELÉ VISSZA FELÉ MEG A RÉGI ÚT VONALON !!!!!!!!!

  • Re Kérdés 2

    Nem egyszerűbb a dolog fenn maradsz a buszon és leszállsz az Árkád után az Autóbuszállomás oldalánál.
    Nem mehet mindegyik másik írányba mert úgy túl ritka lenne és nem lenne ütemes.

  • kérdés

    Re Kérdés igen ráhibáztál én is ezekre gondoltam. Illetve, ha én pl.: a Tüzér utcából a Vásárcsarnokhoz akarok eljutni csak úgy lehet ha legyalogolok vagy a Konzumtól vagy ami mér rosszabb legyalogolok a Műjégpályához a 4-es járatra. Vagy eddig túl kényelmes voltam a 21-es járattal?

  • Kertis

    A 22,23,24 miért kell egy vonalon közlekednie? Célszerűbb lenne ha pl a 22-est a 3-as vonalán küldenék az Árkádig, a 23-ast a 6-os vonalán és a 24-est az Enyezd utca felé. így oszlana el a tömeg! A Csontváry-Várkonyi-Krisztina vagy Csontváry-Várkonyi-Sarolta vonalon szerintem lényegesen többen laknak és utaznak mint a Sztáray-Aidinger-Enyezd vonalon…

  • Re Kérdés

    Ja és arra is jó hogy a Rákóczi úton még nagyobb legyen a dugó

  • Re Kérdés

    Azért megy fel az Árkádhoz hogy biztos tele legyen mindig 🙂 🙁
    Mert aki a 3,6,7x buszt várja az is biztos felfog szállni rá hisz épp az jött. Illetve felszállna ha felférne mert ugye szóló buszok lesznek…

  • pálinkás

    Minden reggel a Major utcától közlekedem a 27-es vonalán a reggel 7:16 busszal.Ha nagyobb méretű csiklós-csuklóst küldenek akkor alig férünk el rajta (arról nem is beszéljünk mi van akkor ha egy ilyen kisméretű sz*rt,márpedig szoktak azt is).Ez előtt a busz előtt megy el a 40-es amin már egy lélegzetvételnyi hely nincs mindenki egymást nyakába liheg…Kérdezem én mezei középiskolás nebuló,kedves Tüke,ha ennyire átalakítják ezt az amúgy is zsúfolt buszvonalat akkor az emberek már egymás nyakában fognak utazni??? o.O

  • antisocial

    Mind szép és jó, de még mindíg nincs olyan járat, ami a Fagyöngy utcától/Malomvölgyi úti fordulótól a Pláza-Uránváros felé közlekedne. Miért kell mindhárom volt uránvárosi buszt ( 122, 123, 124 ) a temető felé küldeni?

  • kérdés

    Kérdésem a következő lenne.
    Uránvárosból a 21-es járat helyett közlekedő 22, 23, 24-es járatok miért tesznek egy tiszteletkört a Zsolnay-szobor és az Árkád(Konzum) megálló felé, miért nem közlekednek egyenesen a vásárcsarnok feletti Árkád(Autóbusz állomás) megállón keresztül.

  • rumos

    Zoli! Én egyáltalán nem értek veled egyet, hiszen hogy lenne hatékonyabb az, ha egyes járatoknak hosszabb útvonalat adnak? Lehet hogy csökkentik az átszállások számát, de kinek van kedve a Gadó utcából a Mecsek-áruházig 9 megálló helyett 16-tal eljutni? Már most látom, hogy ezek a 120-as járatok értelmetlenek lesznek. Meg amúgy is – honnan szabadult az, aki kitalálta a 71, 72, 73-as járatokat? Ki hiszi el, hogy egy 50 perces menetidővel rendelkező busz egyáltalán pontos lehet? Bár ez esetben igen hasznos, hogy nem kell átszállni, mert emellett alapozni sem lehet ilyenre…
    Emellett még az is gáz, hogy alig van busz, ami a főpályáról a bőrgyárhoz menne közvetlen. Pedig aztán mennyivel gyorsabb annak, aki Uránváros felől jön. Az ilyeneket is számításba kellene venni tervezéskor és egyből kevesebb lenne a felháborodás.

    rum

  • rezsi csökkentés?

    kisgyermekes bérlet!!!

    Szép kam(u)pány húzás! Hány kismama, anyuka is használná…200 max 400!! egyébként egy két-három éves kisgyerekkel hányan szállnak fel napi szinten többször is buszra?..és erre hivatkozva kell megszüntetni…Nehogy már! …

    Azt becsülöm h kedvezményekkel támogatják őket, de hogy erre hivatkozva szüntetnek meg más kedvezményeket ez aljas húzás.

    Ha a pesti példát követik gyermek 3 éves koráig járna…ha jön az ovi, az anyuka ismét összvonalas bérlettel járul majd hozzá a kiadásokhoz…az elkövetkező 40évben mig nyugdíjba nem vonul…ha megéri.

    hát ez van az orrunkon túl….. és megesszük…és izlik….tele mesterséges ízfokozókkal….

  • rezsi csökkentés?

    még hogy nem változnak az árak…..épp csak megszüntetik a vonalbérleteket januártól, ami éves szinten kb 16 200 Ft-tal többet jelent nekik, de nekünk ennyivel kevesebb marad.
    Arra hivatkoztak, h 42000 eladott bérletből csak 4,2 százalék a vonalbérlet…az 1800 db eladott vonalbérlet havonta. És ezen az 1800on hajták be az újítások árát az 29 millió ft egy évben….

    DE az egész mögött az van, hogy
    a járatöszevonások által vélhetően megugrana az egyvonalas bérletek kereslete,

    mmeeeee nem kell átszállni..azzzazazz nem kéne összvonalasat se venni sokunknak,

    azaz megnőne az 1800dbos szám és kevesebb lenne 40200nál az összvonalast vásárlók száma….
    EZÉRT HA NEM LESZ VONALBÉRLET, NEM CSÖKKENHET AZ ÖsSZVONALAS BÉRLET BEVÉTEL…..

    jóól megvezetnek megint mindenkit… és senki sem lát tovább az orránál!

  • csak egy pécsi

    a megállónév változtatásokkal semmiképp sem értek egyet. teljesen fölösleges, és mindenki megszokta már a régieket, nagyrésze pedig indokolatlan. az új járatokból nem tudom, h mindegyiknek van-e értelme, de ezt meg úgy gondolom, nem mindig lehet előre tudni, ha valamelyik nagyon kihasználatlan lenne, azt majd törlik. én találtam olyan buszt, ami mindenképpen jól jön, mert ugyanazt az utat ugyan eddig is egy busszal oldottam meg, de sokkal több gyaloglással. vannak benne jó dolgok 🙂

  • Elfogadó

    Nem kell 3-szor átszállnom,hogy elérjek a munkahelyemre!!!!!!

  • Elfogadó

    Szerintem jobb lesz,mert a mai járatok szerint 3-szori átszállással jutsz el a munkahelyedre!!!

  • Egy utas

    Több alkalommal tapasztaltam, hogy egy idősebb és egy fiatal férfi felszáll a buszra, és udvarias köszönéssel jegyeket és bérleteket kér az utasoktól. El nem tudom képzelni, h. milyen jogon teszik mind ezt, ugyanis semmi féle jelzés nem utal arra, hogy ezt megtehetik. Lehet hogy ellenőrök????
    Bár azt hiszem hogy minden hivatalos személynek kötelező lenne kitűzőt, karszalagot, vagy igazolványt felmutatni ha ellenőrizni akar. Ennél a két személynél semmi ilyet nem láttam soha. Birka módra mindenki eleget tesz a felkérésüknek, még én is. Egy darabig.

  • imi72

    A 60-as induljon kertvárosból és forduljon rá fehérhegyen

  • Szakács

    Ácsi-bácsi!

    Ebből a leírásból és térképből még semmi sem derül ki, csak annyi, hogy más járatszámok kerültek a mostaniak helyére. Mégis máris mindenki okoskodik, hogy így rossz, úgy rossz.

    “A terveket várhatóan december közepétől ismertetik részletesen a pécsiekkel, s várják majd a további javaslatokat. Emellett az önkormányzattal, az egyéni képviselőkkel is megvitatják a napokban a módosításokat.”

    Ha jól értem ez még nincs elfogadva, a képviselők vagy bólintanak vagy nem és utána láthatjuk meg a végleges és részletes formát. És csak ezután lehet érdemben szidni meg dicsérni, addig csak levegőbe beszélés meg felesleges cirkusz az egész! És ugye ez kell a népnek!

  • Hajrá Pécs!!!

    üdvözletem mindenkinek

    Szeretnék pár dolgot kiemelni a menetrendből, amelyek sem rövid, sem pedig hosszú távon nem szolgálják a Pécsiek jövőjét. Még mielőtt bárki azt mondaná, hogy biztos valami libsi-bolsi-zöld-jobbos hozzászóló volnék előre szólok, hogy nem! Egy átlag utazó.

    Nézzük egyesével a problémákat:

    1, Ki kérte meg, hogy nevezzék át a megállókat. Jóformán – kisebb változtatásokkal is – de már 20 éve azonos a megállók neve. De kérdem én, minek kell az SZTK rendelőből mondjuk Szőnyi Ottó utcát, vagy a PÉTÁV-ból Magyar Lajos utcát csinálni. Most komolyan, bárkit is zavartak ezek az elnevezések?

    2, Rengeteg az apró kis különbség egyes járatok között. Lásd: 34 és 34Y. Egy megálló mindössze a különbség. Minek két fajta? Legyen egy 34-es és slussz-passz.

    3, Minek minden járatot ilyen hosszúra csinálni. Én látom a jó szándékot: “hogy ne kelljen átszállni”, de ez elkerülhetetlen. Sorra írja mindenki, hogy mely városrészek között lehetne további járatokat létrehozni. Ezt maguk az alkotók is szerintem látják, hogy lehetetlen megoldani, de csak azért is hoznak létre végtelenségig hosszú járatokat, hogy egyesek jól járjanak másoknak meg marad az átszállás.

    4, Ugye azt azért mindenki tudja, hogy azzal ha egy újabb járat indul, azzal nem lesz semmi sem sűrűbb. Sőt! Nagy valószínűséggel jelentős járatritkulás lesz, vagy pedig megpróbálják eladni, hogy egy hosszú 27-es járatot végül is lehet pótolni egy kicsivel is. De ugyanígy lehetne említeni a volt 21-es járat vonalán közlekedő 22-23-24-es buszokat. Kíváncsi vagyok e két busz reggelente mennyire lesz megtömve emberrel, ha egyszerre két járat utasait kell majd bevinniük a városba Uránvárosból, hiszen egy kisbuszon fog közlekedni az aki a 22-23-24 és aki a 21-essel akar közlekedni.

    Összegezve: Sok hűhó semmiért!

    Végül meg szeretném mindenki figyelmét felhívni hogy kiknek a kezében van a Pécsi Közlekedés jövője.

    Egyiküknek sincs közlekedés szervezéssel kapcsolatos végzettsége. Tehát ennyi erővel a szomszéddal is összedobhatnánk egy ilyen tervezetet, ami állítom ennél csak jobb lenne. És a sofőrök érdekeit is egy Budapest villamossofőr védi!

    Ezért kérném a Pécsi városvezetés és a TÜKE busz szakembereit, hogy utasítsa vissza ezt a tervezetet mert jórészt értelmetlen átszervezéseket tartalmaz, szakértelem és bármilyen felmérés nélkül.

  • Budaiváros

    SZÁNALMAS!
    ÉRTELMETLEN ez,amit a 27-essel művelnek.
    A mai napig nem tud időre kiérni a Dózsa utcához.
    A korábban 5 perc-es Engel János út-Árkád szakasz majdnem 15 percre nőtt,igaz a Vadász utca kritikán aluli állapota miatt.
    A 40-es vonal forgalmát ismerve pedig nincs annyi busz amikkel érdemben élhető lehetne az új 27-es vonal.
    Volt közvélemény kutatás? kikérdezték a véleményét azoknak a pécsieknek akik az áttervezendő vonalak mellett élnek és napi szinten használják a buszokat?
    Nem csak a Böbe néni véleménye számít aki oda megy ahova akar egész nap,hanem a munkába,iskolába járók véleménye is fontos lenne.
    De hát megszokhattuk,Pécsen nem az ész a fontos hanem a marhaság és a sok pénz lenyelés.

    Pécs sikeres: a mellébeszélésben és a becsapásban biztosan!

  • ???

    Arról is szó volt, h kertvárosból az alagút felé is menne busz… akik innen járnak iskolába egy busszal közelithették volna meg…
    Erről semmit sem látok…

  • Hajnalka

    Malomvölgyi útról pedig ne akarj Uránvárosba menni, költözz inkább a Rózsadombra mert onnan bezzeg indulni fog közvetlen járat ! A Rózsadombiakkal eddig is kivételeztek. A 71-es járat miért nem megy Uránvárosba? Nekünk ezután is át kell szállni az 1-es járatra, a Nevelési Központnál.

  • Zoli

    @Megmondóember

    Én, mint “fiatal elmeháborodott” közlekedésmérnök az egyesület (bár nem vagyok tagja) nevében kikérem magamnak ezt a hangnemet. Egyáltalán ismeri Ön azokat az embereket vagy csak alaptalanul hadonászik a levegőben. Többségük szakmérnök illetve szakmában dolgozó ember, akik tisztában vannak a XXI. századi közlekedéspolitikai szemlélettel és annak eszközeivel.
    Merthogy manapság a városi közlekedéssel kapcsolatos közlekedéspolitika alappillére az egyéni, gépkocsival való közlekedés részarányának csökkentése a közösségi közlekedés részarányának növelésével. Mivel kényszeríteni nem lehet az embereket, hogy ne járjanak a WC-re is autóval ezért kell a közösségi közlekedési szolgáltatásokat úgy átalakítani, hogy az minél jobb alternatíva legyen az autóval szemben és minél több ember válassza azt.
    A közlekedési mód választásánál a három legfontosabb szempont:
    – eljutási idő
    – költségek
    – az utazás komfortja
    Utóbbi meglehetősen komplex, itt elsősorban nem a jármű által nyújtott komfortra kell csak gondolni, hanem például az átszállások számára és minőségére. Vagyis hogy kell-e egyáltalán átszállni és ha igen azt milyen körülmények között: közös peronos átszállás vagy több száz méter gyaloglással aluljárókon keresztül, mennyi időt kell várni a másik járatra stb-stb.
    Ha tehát ésszerű összevonásokat, útvonal módosításokat és sűrítéseket hajtanak végre, akkor sikerül mindhárom szemponton javítani (ugye nem kell magyarázni hogy miért) és sokkal versenyképesebb lesz a tömegközlekedés.
    Továbbá nagyon fontos szem előtt tartani két törvényszerűséget:
    – A kínálat igényt generál: ez az amit sok begyöpösödött, elavult szemlélettel rendelkező “szakemberek” nehezen akarnak felfogni. Ha mennyiségben és minőségben is növeljük a kínálatot, akkor az előzőek alapján növekedni fog a kereslet is, többen fogják igénybe venni a szolgáltatást –> több bevétel. Ezért elítélendő az a – sajnos sokszor alkalmazott – gyakorlat, hogy ha kevés a pénz és veszteséges a cég, akkor ritkítanak járatokon vagy megszüntetik azokat, mert nagyobb lesz az utasszám csökkenésből adódó bevételkiesés, mint a költségmegtakarítás. Ezeket már számtalanszor bebizonyította az élet itthon és külföldön egyaránt.
    – A közösségi közlekedésben magasabb az un. állandó költségek aránya és csak kisebb részt képviselnek a változó költségek, mint például a többlet kilométerekből eredő többlet üzemanyag fogyasztás és amortizáció. Ez különösen a vasúti közlekedésre igaz (85% kontra 15% körül). Tehát a valamivel nagyobb futásteljesítmény nem fog akkora többletköltséget okozni, mint az ebből – akár már középtávon – realizálható bevétel növekedés.
    Összegezve: nem állítom, hogy az új rendszer tökéletes lesz, mert egyrészt olyan nem létezik másrészt az anyagi lehetőségek és a rendelkezésre álló eszközállomány erősen korlátozza a mozgásteret, de a jelenlegi adottságokból próbál minél jobbat kihozni, még ha ez sok laikusnak elsőre pont fordítva látszódik.

  • Fecóka

    “Géci” ! már ha működnének , szerintem már rég késö lenne ! Mert igen-igen mereszteni kell a “csípást”, pláne most hogy korán sötétedik
    hogy vajon hányas számú járat érkezik a megállóba .
    “Deni” ! szívemből szoltál ! Biztos csak mi idióta utasok gondolkodunk máskép .

  • Megmondóember

    Jó lenne ha a tüke igazi szakembereket alkalmazna és nem egy fiatal elmeháborodott gyerek játszóterének használná fel a városi közlekedést!
    Tök jó, hogy ennyire meglehet etetni a politikusokat ezzel a “sűrűbben” közlekedünk dologgal, de azt elfelejtik, hogy többe is fog kerülni? 😀 (Csak mert már most látszik, bármit is hazudozik a P.P., hogy bizony jóval több km szükséges hozzá, mint eddig!) De nem baj ez kell Pécsnek még több adósság! Amúgy részben örülök a változásnak részben meg jót röhögök, főleg a vonalvezetésen és ahogy szétbarmolják az eddigi jól bevált vonalakat.

  • kertvarosi

    Kedves lazadozo utastarsaim, inkabb oruljunk, hogy egyszerusitik a pecsiek eletet…
    Az utastajekoztatot aki akarja programozza be, es februarban modositsa… okrok! Regen is papir volt kifuggesztve, es semmi baj sem volt, csak elkenyeelmesedtunk.
    Ha valaki ennyire ellene van a valtozasoknak, az uljon taxiba, vagy vegyen egy olcso kocsit…
    Nem lesz kaosz, hacsak a sok vadmarha nem tanulmanyozza az uj vonalhalozatot… idos emberek, akik nem hasznalnak tabletet, notit, azoknak ott az ujsag, es a berletpenztaratban kaphato menetrend. Nem utolso sorban a sofor is segitokesz, ha valaki udvariasan kerdez!
    Viszont par soforrel en sem vagyok megelegedve: mi a francnak kell csucsidoben minden megalloban elsoajtozni??? 70es jaratok egyikerol beszelek… legyen mar egysegesitve, hogy mikor hol lehet felszallni!
    Masik rohognivalo, hogy jo parevvel az elsoajtozas bevezetese utan hetvegen mindig van olyan, aki hatul probal felslisszanni… persze jegy nelkul, mert elore mar nem megy. Ellenort minden buszra!!!!

  • géci

    Én láttam már új kijelzőket, remélem működni fognak.

  • Utazó

    És lesz e olyan járat egyszer ,hogy Uránvárosból ,a Malomvölgyi útra el lehessen jutni át szállás nélkül?

  • Deni

    Ja apropó és addigra talán lesz utastájékoztatás is a városban? Vagy marad ez a középkori utastájékoztatásnak nem nevezhető papírtáblázás ami meglehetősen röhejes és szégyenletes így hogy lassan 2014-et írunk, egyszerűbb lett volna ha egyenként működtetik a kijelzőket a buszokba pl: egybe beszerelik és rögtön működésbe is hozzák….

  • Roland

    Na ez tökéletes lesz! 🙂

  • Arminnak

    A 22-23-24 pont a megyeri térről megy Kertvárosba :-)))) nézd meg.

  • Fecóka

    Tisztelt “Manna” ! Ha ennyire zavarnak hozzászólások , és a tartalmuk , akkor van megoldás , csak egy kattintás és kész !!!!

  • Armin

    Én azt szeretném megtudni, hogy a Megyeri térről mikor lehet eljutni közvetlenül Kertvárosba, a Temetőig, Honvédkórházig, mert ez az átszállás nagyon unalmas már, és fárasztó is. A Hungária utcai Petőfi utcai megállóból is lehetne egy olyan vonal ami szintén a Temetőig közvetlenül járna. Sokan járnak e környékről dolgozni Kertvárosba.

  • Manna

    Ilyen egy siránkozós népet, mint a magyar nem lehet találni sehol. Ha it ingyen sör lenne, akkor is fanyalognának egyesek, hogy miért nincs lehűtve. Katasztrófa

  • Huu

    Meszesen lakom a Komlói út környékén, ahol az eddigi változásokat pozitívan értékelték az emberek az új 4-4Y vonal bevezetését, bár mondjuk a 4 vonalon csúcsidőben a csuklós buszok talán szerencsésebbek lennének, de ez lehet csak ütemezés kérdése a 2-es járattal. Viszont elkövetkező nagyobb változásoknál örülnénk ha nem csak a a belváros és Uránváros irányába lehetne eljutni Meszesről átszállás nélkül hanem Kertvárosba is ahol a város nem kis része lakik és fontos közintézmények is vannak mint például a Temető és a Honvéd kórház a 60-as vonalán és a Hauni, Vásártér, Pécs Plaza az 50-es vonalán, hogy többet ne említsek. Szóval ha már a 2-es járat Mecsekszabolcsig fog közlekedni és az 50 és 60 járat is a Budai állomásig megy, akkor ez a két utóbbit meg lehetne hosszabbítani Fehérhegyig ez vélhetően sok ember tetszését elnyerné. A 2-es járat nagyon zsúfolt az Uránvárostól az Árkádig esetleg a 48-as térig, de utána már csökken az utasok száma és még inkább csökkenni fog ha a Vasasi és Somogyi buszok is a Főpályaudvarról indulnak (és egyéb változásokkal plusz 6 járat fog a Zsolnay Vilmos úton közlekedni majdnem “feleslegesen”) , de a 2-es járatot a fent említett probléma miatt nem lehet ritkítani, de be lehetne iktatni egy betétjáratot Uránvárostól az Árkádig körjáratba kialakítva.

  • Hiii

    Végre! Ezt vártuk már Vasasiak! Köszönjük!

  • Fecóka

    Erős a gyanum hogy ebből a kavarodásból , hatalmas káosz fog kialakulni . A 3-as és a 6-os járatról meg annyit , hogy még ígyis járhatna sűrübben , mert szerintem a legtöbben még mindig ezen a járatokon utaznak a Kertvárosiak a legsűrübben !
    Apropó ! , mivan az új járatszám kijelzőkkel , mert nagyon megrekettnek látom a dolgot , független attól hogy már néhány buszon láttam hogy beszerelték .

  • józsa

    És aki mondjuk Kertvárosból Fehérhegyre szeretne eljutni átszállás nélkül azzal mi van?

  • Pécsi

    Az rendben, hogy leviszik főpályaudvarra a 13,14,15 járatokat de hogy sűrítsék is az már luxus, szerintetek a Budain hányan fognak fölférni pl a 14-esre ha már az állomáson, árkádnál alapból dugig megtelik?! Mellesleg hétvégén szép túra lesz, hogy a 14-es 60 percezni fog! 🙂
    Gratulálok ezt megint jól összehoztátok kedves ifjak! 🙂

  • Anyuka.

    A 4-es járattal mi lesz? Vagy fehérhegytől felfelé nem emberek élnek? Hétvégén is 4 db-ot küldenek amiből óránként 2 Újhegyre 2 hősök terére jut. ***va jó ha elkéssük vagy 10 perccel előbb ér oda valamelyik megállóba(volt rá példa) várhatunk 40 percet a következőre. Köszönjük lüke busz.