Tíz év kihagyás és egyből az élvonalban a ralis csapat

Az amatőrralizás kezdetétől szorgos hangyaként építkezve, családi elfoglaltságok miatt tíz évet kihagyva, 2011-től újrakezdve szederkényi közösségüknek pár év alatt sikerült olyan csapatot, anyagi hátteret felépíteni, hogy 2015-2016-ban Rali2-ben kategóriabajnokok lettek a Skodával. Idén a legjobb úton haladnak efelé. Zsebe Gábort faggattuk a visszatérésről.

– Az utóbbi két évben állandó motorproblémákkal küszködtek, mik voltak ezek?
– Miután két évet versenyeztünk ezernégyszáz köbcentis kategóriában, azzal szembesültünk, hogy nincs ellenfél, elhatároztuk, feljebb lépünk. Egy híres cseh motorépítővel ezerhatos motort csináltattunk, hogy a P12 népes mezőnyében versenyezzünk. Na, nem kellett volna vele kooperálnunk. Annak ellenére, hogy időben vittem minden alkalommal, sok rossz motort csinált nekünk a Skodába. Tavaly az első tesztversenyünkön az első húsz kilométer után eltört benne a főtengely, és így is folytatódott az évünk, sosem értünk célba állandó motorprobléma miatt. Év végére sikerült rájönnünk a hibára, ezzel párhuzamosan egy új motor építésébe kezdtünk, amit Somogyi Lajos vállalt be Galambos Gábor közreműködésével. Ezerhatszázas kit car motor lett, száznyolcvan lóerővel és száznyolcvan Nm körüli nyomatékkal.

– Miskolcon ragyogóan indultak a Rali2-es mezőnyben, majd kiálltak. Miért?
– Előtte, az évadnyitó Eger Rallye-n, annak ellenére, hogy nem top motorral kezdtünk, abszolút ötödik és kategória első helyezést sikerült begyűjtenünk. Tavaly is sikerült volna ez, ha célba tudunk érni. A Miskolc Rallye-t is jól kezdtük, három gyors után ugyanúgy álltunk, mint az Eger Rallye céljában. Bizakodva indultunk az első szervizre, ahol kiderült, kilyukadt az olajhűtőnk, fel kellett adnunk a versenyt.

– Új navigátora korábban sok éven keresztül a híres „Szelepnek”, azaz Németh Péternek mondta az itinert.
– Béres „Unicum” Attila beugróként jött velem, mert sajnos elfogytak a navigátorok. Kevesen tudják, vagy húsz éve a mi szederkényi csapatunk szerettette meg Attilával a ralit. Ő ezt olyan komolyan vette ezek után, hogy sokáig profi szinten űzte a „mesterséget”. Ebből kifolyólag nagyon vártam a közös munkát, amiben nem is csalódtam, ma egy profi navigátor ül a jobbomon.

– Versenyautójuk külsőre nem sokban különbözik egy utcai Skodától.
– Ez csak a látszat. Csehországból vettem 2004 őszén, nem gyári építésű versenygép, de annak teljesen megfelelő, kissé öszvér Skoda Felicia, ezerhatos kit car motorral. A modern kori fejlesztésekből minden benne van: hatsebességes, sperdifis váltó, három utas, ki- és berúgózás, csillapítás is állítható Proflex gátlókkal. Általában egyedül szerelem, nem okoz nagy problémát, hihetetlenül egyszerű autó. Ha jó futómű és motor van benne, gyors, könnyen kezelhető, megbízható, nagyon nagy öröm vezetni.

– Mik a további célok idén?
– Úgy terveztük, hogy a Veszprém Rallye kivételével minden versenyen elindulunk és a két bajnoki címünk mellé immár eggyel nagyobb kategóriában is bezsebeljük az első helyet. Idén az északi régióban tervezett négy versenyből kettő már lefutott. Ezek alapján azt kell, hogy mondjam, amíg az ott tapasztalt rendezői hiányosságok, mulasztások lesznek, nem megyünk oda versenyezni, ezért nem hiszem, hogy a céljainkat el tudjuk érni idén. Következő versenyünkön aszfaltról murvára váltunk, az Iseum Rallye következik május végén, Szombathely környékén.

Képek: Galadriel Sportfotó

hirdetés
Hirdetés