A 6-os út a legveszélyesebb

2010-ben – az előző évhez képest – tizennyolc százalékkal csökkentek a közúti balesetek a megye útjain. A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság csütörtöki évértékelő sajtótájékoztatóján kiderült, baleseti szempontból továbbra is a 6-os út a legveszélyeztetettebb, s még mindig a gyorshajtók adják a legtöbb munkát az egyenruhásoknak.

hirdetés

Dr. Pataki Éva alezredes, a BMRFK Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője a statisztika részleteit ismertetve elmondta: a halálos balesetek tíz, a súlyos sérüléssel járó ütközések tizenegy százalékkal estek vissza, míg a könnyű sérülést okozó esetek száma közel ötödével csökkent Baranyában. 2010-ben megfeleződött az ittasan balesetet okozók száma a megyében: míg 2009-ben 98 esetben kellett eljárniuk a rendőröknek emiatt, addig tavaly már csak 54 sofőrnél játszott szerepet az alkohol az ütközésekben.

Baranya legveszélyeztetettebb szakasza továbbra is a 6-os út, ugyanakkor itt is jelentős csökkenés érzékelhető – mutatott rá az alezredes. A térség közlekedésében komoly változást hozó M6/M60-as autópálya tavaly március végi átadása óta – baranyai részen – összesen 31 balesethez riasztották közlekedésieket. Ezek közül mindössze három – köztük csak egy súlyos – sérüléssel járó eset történt.

Az előttük álló időszak terveit ismertetve Pataki Éva közölte: a jövőben kiemelten ellenőrzik a passzív biztonsági eszközök (biztonsági övek, gyermekülések) használatát, de az eddigieknél jóval nagyobb szigorra számíthatnak a kerékpárosok. A rendőrség a kerékpár-program keretében az általános iskolákban segíti majd az ifjú bicikliseket tanácsadással és szóróanyagokkal, s terveik szerint a középiskolákban is megjelennének.

Tizedével kevesebb baleset történt Pécsett

Dr. Böröcz Károly alezredes, a Pécsi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője felidézte, hogy 2010 meghatározó év volt a megyeszékhely életében: az EKF-hez kapcsolódó beruházások, illetve a Sopianae-terv keretében zajló úthálózati fejlesztések alaposan megváltoztatták az addig megszokott közlekedési rendet.

Mint kifejtette, Pécsett kilenc százalékkal kevesebb, összesen 288 sérüléssel járó baleset történt, ebből nyolc szerencsétlenség követelt halálos áldozatot: e szám az előző évekhez képest 47 százalékos visszaesést jelent. A kedvező tendencia okai között az objektív felelősség bevezetését, a fokozottabb rendőri jelenlétet és a közlekedési morál javulását nevezte meg az alezredes.

Böröcz Károly külön kitért a Pécsett történt gyalogosbalesetekre is: a tavaly történt 67 esetből három végződött halállal. Az alezredes hangsúlyozta: e tragikus esetek mindegyikében a gyalogos rossz helyen, szabálytalanul próbált meg átkelni az úttesten, s minden alkalommal az ittasság is szerepet játszott.

A gázolások szempontjából legkritikusabb a 6-os út belvárosi és a nagy bevásárlóközpontok mellett vezető szakasza. Sok gyalogost ér baleset a főút pellérdi elágazó és Kővágószőlős közötti részén: az áldatlan állapotnak hosszabb távon az ottani úthálózat fejlesztésével kívánják elejét venni az illetékesek.

Pécs útjain 2010-ben összesen 211 ittas vezetővel találkoztak a rendőrök, közülük 80 esetben szabtak ki jelentős büntetést. Tavaly már kevesebb cserbenhagyás történt, de ezzel együtt nőtt a felderítési arány, köszönhetően részben a térfigyelő rendszereknek, az elkövetők nyolcvan százalékát elkapták.

A Pécsi Rendőrkapitányság idén is e kedvező statisztika további javításán dolgozik: kiemelt figyelmet fordítanak a sebességmérésre, illetve a piros lámpán áthaladók kiszűrésére – összegzett az alezredes.

Hirdetés