A LAFARGE bízik a magyar építőipar fellendülésében

A 2013-as évet sikerrel zárta a LAFARGE Királyegyházi Cementgyára. Értékesítési célkitűzéseinek teljesítése mellett számos elismerés, mint a CSR Hungary Díj és a Baranya Megyei Környezetvédelmi Díj is alátámasztják a gyár hazai versenyképességét.

hirdetés

A Királyegyházi Cementgyár 2013-ban elérte értékesítési céljait, és 7,8 %-os árbevétel-növekedést ért el. A gyár ömlesztett és zsákos kiszerelésben is forgalmaz termékeket, utóbbi termékkör értékesítési volumenét a tavalyi évben jelentősen növelte. Ez részben a piaci igények folyamatos figyelemmel kísérése, illetve az erre épülő innováció és termékfejlesztés eredménye. A termékportfóliót a gyár az ügyféligényekhez alakítja, a kereslethez igazodó termelés révén törekszik a hatékonyság és a versenyképesség növelésére.

Aubet Frédéric, a LAFARGE Cement Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elégedett az eredményekkel, és bizakodással tölti el az idei lendületes évkezdés is, hiszen az elmúlt hónapokban a Királyegyházi Cementgyár jelentős forgalmat bonyolított a zsákos kiszerelésű termékek piacán a növekvő márkaismertségnek köszönhetően. Mindezek mellett az elmúlt egy évben olyan fejlesztések indultak és indulnak útjukra a Királyegyházi Cementgyárban, melyek mind hozzájárulhatnak az értékesítési volumen növekedéséhez. 2013-ban a cementgyár megkezdte a cement vasúton történő kiszállítását Debrecenbe, az idei év márciusában pedig Százhalombattára. E mellett ebben a hónapban egy új termék bevezetése is megtörtént, amellyel a kimondottam agresszív kémiai környezetben kialakított betonszerkezetek is versenyképessé válnak. Az eredmények és a fejlesztések révén elérhetővé válik mind a magyar, mind a közép-európai partnerek igényeinek kielégítése.

Tény, hogy a teljes elégedettséghez elengedhetetlen lenne a hazai építőipar megnyugtató mértékű bővülése. Az elmúlt egy évben Magyarországon kimutathatóan nőtt az építőipar volumene, ami elsősorban európai uniós forrásokból finanszírozott állami, infrastrukturális beruházásoknak köszönhető, mint a stadionépítési program, a szennyvíztelepek létesítése, vagy éppen az útépítés. Ezzel szemben a lakásépítési piac továbbra is mélyponton van: a kiadott lakásépítési engedélyek száma a KSH adatai alapján a tavalyi évben 29%-kal csökkent.

A kihívásokra adható választ a LAFARGE saját szervezetén belül adódó lehetőségekben találhatja meg, elsősorban az innovációban, mely a piaci igényekre való gyors és megfelelő reagálást foglalja magában. Ez a partnereik igényeit  kiszolgáló, megújuló termékportfólió sokszor több erőforrás bevonását is megkívánja. A hatékonyság és a versenyképesség növelése érdekében az idei évben alternatív tüzelőanyagok alkalmazását tervezi a LAFARGE, melyhez a szükséges hatósági engedélyek már rendelkezésre állnak és április elején a próbaüzem első fázisa is megindulhat.