7 C
Pécs
péntek, április 26, 2024
KezdőlapElmondomA ralin akadt ki a bringás

A ralin akadt ki a bringás

Orfűre ment volna biciklivel olvasónk, de a ralira nem számított. A hegyről kellett visszafordulnia kerékpárjával. Kiakadt.

Levél a szervezőknek

„Baráti társasággal indultunk bringa edzésre a szokásos útvonalunkon egy szép vasárnapi délután. A Mecsekre kapaszkodtunk fel az Árpádtető irányába, hogy a Remeterétet elhagyva Orfűn csobbanjunk. Utunkat azonban keresztezte pár probléma. Levelem ezért keletkezett. Célzás a szervezőknek, hogy megjárhatnák ők is, amit nekünk sikerült!

A kánikulát megvárva és a rántott húst megemésztve kettőkor gyülekeztünk a Széchenyi téren, úgy mint mindig. És nekivágtunk a kaptatónak, azaz egyenesen felfelé a Hunyadi útnak, úgy mint mindig. A Felszabadulás szobornál már kezdetük érezni az izzadságunkat, de nem adtuk fel, mert tudtuk, hogy pár perc és elnyúlhatunk a pécsi tenger partján, Orfűn. Pár autós és motoros húzott el mellettünk, akik illedelmesen ki is kerültek. Ezzel nem is volt gond. Mandulás elhagyva, 4-5 kilométer felfelé tekerés után azonban gyanúsan nem ment el mellettünk senki, mindinkább visszafelé jöttek ugyanazok.
Aztán megpillantottunk egy táblát ami megmagyarázta a furaságot: Remeterét – Árpádtető közötti szakasz lezárva. No, azt az érzést nem kívánom neked. Merthogy szépen felkaptattunk azon az útvonalon, aminek a vége tulajdonképpen egy rohadt nagy ZSÁKUTCÁVAL végződött és ennek jelzése több kilométer hosszan nem volt felfedezhető. Igen, most a nagy okosok mondhatnák, hogy miért nem mentünk az erdőn keresztül. Sajnos, bringáink nem erre a célra vannak kifejlesztve, szóval így maradt a visszaút. Gondoltuk, átvágunk a dűlőkön. De sajnos, ott is zsákutcákkal és magánutakkal teli lejtőket találtunk, de ezt már hagyjuk is. Így telt el több mint 30-40 perc azzal, hogy csak úgy voltunk a semmiben. A végén mezítláb ereszkedtünk le a Kis-Szkókó dűlőn, majd indultunk onnan, ahonnan elkezdtük utunkat, a városból.

Szóval azt üzenném a kedves rali vagy a fene se tudja, roncs autók száguldozásának szervezőjének: használja a közösségi oldalakat és/vagy netalántán a zsákutca elején egy A3-as lappal jelezze, hogy itt biza’, nem mentek át ti nagy okos sportolók. Talán nemcsak a mi vasárnapunkat könnyítette volna meg, hanem a több tucat autós és motorosét, akik csak pihenni mentek volna, de bosszankodás lett a vége.”