Államtitkár: gyorsabb IC kellene Pécsnek

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára úgy nyilatkozott a Pécs TV-nek, hogy Pécs és Budapest vonzatában csak akkor lehet versenyképes a vasút a közúti közlekedéssel, ha magasabb szintű szolgáltatásokat nyújt, azaz gyorsabbá válik.

hirdetés

Az államtitkár mindezt annak kapcsán mondta el, hogy Pécsett és környékén is tervezik az előző kormány által bezárt vasútvonalakon a forgalom újraindítását. Mint elmondta, áttekintették a bezárt szárnyvonalak helyzetét, s kiderült, hogy a Pécs-Godisa-Komló szakaszon kilencvenmillió forintba kerülne a vasúti pálya felújítása. A rangsorban így hátrébb sorolódik a többi hazai szakasztól, azonban ezen a részen van a legnagyobb esély a közlekedés mielőbbi megújulására.

A Pécs környéki vasúti közlekedés helyzetéről szólva kiemelte: az év végére elkészülő új menetrendben több változás is lesz, ugyanis rengeteg igény érkezik a lakosságtól erre vonatkozóan.

Arra a kérdésre, hogy a Pécs és Budapest között közlekedő InterCity szerelvények menetideje rövidülhet-e a jövőben, azt mondta: „Az autópályával a közúti közlekedés versenyelőnybe került, hogy a vasút visszaszerezze korábbi vezető szerepét, a MÁV-nak gyorsabb, magasabb színvonalú szolgáltatást kell nyújtania”. Hogy erre mikor kerülhet sor, nem tudta megmondani.

A sajtóban nemrégiben megjelent, az államvasutaknál bekövetkező esetleges csoportos létszámleépítésre vonatkozó találgatásokkal kapcsolatban kijelentette: még munkaanyag szintjén sem foglalkoznak hasonlóval. Stratégiailag nézik át a céget, s a nem közvetlenül a szolgáltatást ellátó területeken törekednek elsősorban hatékonyabb vállalatirányításra.