Hibáztak régen, emiatt kell most 100 milliót költeni a felüljáróra

Kontár módon beaszfaltozták az Árpád-felüljáró egyik felhajtóágának vízelvezető nyílásait jó pár évvel ezelőtt. Emiatt most több mint százmillió forintot kell költenie az önkormányzatnak a sérült beton és a fém tartóelemek javításából eredő felújításokra. Ezt tetézi, hogy a kéthónapos munka idejére le is kell zárni a Kálvin utca felőli felhajtóágat.

hirdetés

Sikerült forrást találnia a városnak a Kertvárost a belvárossal összekötő négysávos felüljáró egyik rossz állapotban lévő ágának felújítására. A valamivel több mint 100 millió forintos munkát egy korábbi hitelkeret terhére tudják elvégezni, a kivitelezésre még júniusban kiírják a közbeszerzést a nyári szünet előtti utolsó közgyűlésen – értesült lapunk városházi forrásokból.

A Kálvin utca felőli felhajtón (ez vásárcsarnoktól délre eső területen áll) az elmúlt évben végzett felméréseket a belterületi utakat kezelő BIOKOM Kft. A vizsgálatokból kiderült, hogy a tartószerkezet egyes betonból és vasból készült elemei sérültek, emiatt pedig rövid időn belül fel kell újítani a híd e részét.

Mint azt Oszoli Dénes, építész, a pécsi városfejlesztési bizottság elnöke elmondta, egy jó néhány évvel ezelőtt rosszul elvégzett burkolatjavítás miatt kell most rendbe tenni felhajtót. Történt ugyanis, hogy az egykori munkások olyan kontár munkát végeztek, hogy az úttestről a vizet levezetni hivatott csapadékcsatornák nyílásait is beaszfaltozták, tegyük hozzá, műszaki ellenőrök ezt át is vették.

Emiatt télen a víz akadálytalanul folyhatott a tágulási hézagokba, s ott megfagyva roncsolta a betont, a sós lé pedig a vas elemeket kezdte el tönkretenni.

Mivel nem lehet tudni, hogy pontosan mikor, s kik tömedékelték el a vízelvezető rácsokat, ezért ma már felelőst sem lehet találni.

Pedig a városnak nemcsak jelentős összegek miatt kell a zsebébe nyúlnia, de a felújítások miatt le is kell zárni a nagy forgalmú felhajtót. Mint az közismert, a 3-as, a 6-os, a 7-es, a 161-es és 162-es jelzésű vonalakon ezen az ágon buszok is közlekednek, így a járművek ezután csak kerülővel, a hatos útról tudják megközelíteni a felüljárót.

Oszoli számításai szerint egy sikeres közbeszerzés után nyár végén kezdődhet el a munka. A tartóelemek megerősítése, a vízelvezetés megoldása és az aszfaltozás várhatóan két hónapot vesz majd igénybe.