Lépj és Maradj – Eredményes imázskampány

lepjesmaradjillusztracio1Eredményesen zárult a Lépj és Maradj – Nők a Dél-Dunántúli régióért kezdeményezés imázskampánya, amely praktikus online tartalmak mellett inspiratív női portrévideókon keresztül mutat be járható utakat a régiós boldogulás felé vezető úton. A kampány a jól képzett nők körében tapasztalható elvándorlás megállítását, a negatív tendenciák megfordítását szeretné elérni.

hirdetés

Számos érdeklődő, partner és a régiós portrévideók szereplői társaságában zárult az európai uniós finanszírozású Lépj és Maradj, – Nők a Dél-Dunántúli régióért kezdeményezés imázskampánya. A kampány mai záró rendezvényének az egyik népszerű pécsi kávézó adott helyet.

A Lépj és Maradj! – Nők a Dél-Dunántúli régióért kezdeményezés az európai uniós finanszírozású Women – 4CE506P1 projekt hazai kampánya, amely a Central Europe Programme 2007-2013-on belül valósul meg. A projekt során számos hasznos írást, tippet olvashattak az érdeklődők a kampány online felületein, valamint egy régiós videóportré-sorozat keretében a terület életének egy-egy meghatározó alakja mesélt saját életútjáról, a régiós lehetőségekről, ezzel szolgáltatva kapaszkodót a helyi boldoguláshoz.

A „WOMEN” – 4CE506P1 projekt keretén belül nemcsak a Dél-Dunántúlt erősítő imázskampány valósult meg, hanem egy regionális és nemzetközi díjat is alapítottak 2013-ban, melyre 3 kategóriában lehetett jelentkezni (Női kulcsszereplő a régióban, Nő-barát vállalkozás, Legjobb női induló vállalkozás), a díj nyertesei képezték az imázskampány egyik pillérét.

A projekt első rendezvénye alatt kialakították a „WOMEN” elnevezésű hálózatot, ahol a résztvevő nők tapasztalatot és információt cserélhettek, továbbá tanácsokkal is segíthették egymást. A magyar partnerek lebonyolítottak egy 3 alkalmas demográfiai képzést is a munkáltatók és HR menedzserek számára. A munkában hazánkon kívül még Szlovénia, Ausztria, Németország és Lengyelország egy-egy régiója vesz részt, az összefogás keretében létrejön egy minimum 100 tagból álló, úgynevezett „Business WOMEN” portrégyűjtemény, amellyel a projektgazdák szeretnének minél több szereplőt és sikertörténetet bemutatni, ami alapja is lehet bármilyen további kapcsolatteremtésnek, együttműködésnek.

A munka az imázskampány lezárulta után sem áll le, a további tevékenységek közé tartozik egy közös akcióterv és nemzetközi stratégia kidolgozása, amely mérsékli a jól képzett, fiatal nők Közép-Európa vidéki régióiból történő elvándorlását. A terv célja, hogy minél magasabb politikai szintre emelje a régiós teendők ügyét.

Magyar vonatkozásban a Lépj és Maradj kampány, valamint a Pécsi Tudományegyetem közötti stratégiai partnerség keretében bemutatják az Egyetem tudományos munkatársnőinek szakmai portréit, kiemelt szerepet kap az egyetem által kialakított iskolaszövetkezeti rendszer megismertetése, de segédanyagok összeállításában, valamint egy Szakmai Projektnap megszervezésében is segítséget nyújt az intézmény az őszi időszak során.

A kezdeményezés mögött számos partner sorakozott fel: a támogatók között találjuk Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatát, a Somogyi és a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarákat, a Somogy- és Baranya Megyei Önkormányzatokat, valamint a Kreatív Ipari Klasztert is.

A régiós célok elérésében meghatározó álláslehetőségek gyűjtésében, valamint a kommunikációban a kezdeményezés országos partnerekre is talált, előbbiek összegyűjtésében a Jobline.hu, valamint a Profession.hu segíti a munkát, míg stratégiai médiapartnerként a Life.hu segíti a dél-dunántúli nők ügyét.

A projekt az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapjának támogatásával valósul meg.

A további fejleményekért figyeljék a projekt felületeit.

Köszönjük partnereink segítségét!

 

lépjmaradj