Nagyon megy a MÁV-nak

Az új vasúti jegyértékesítési rendszerrel a MÁV-Start Zrt. már hetente 200 ezer darab jegyet ad el, ez heti 110 millió forint bevételt jelent – jelentette be a társaság vezérigazgató-helyettese hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.

hirdetés

Feldmann Márton kiemelte: nyárig az egész országra kiterjesztik a rendszert, amely egyelőre tesztüzemben működik.

A fedélzeti eszközök több mint 50, a pénztári eszközök 20-25 százalékát kötötték már össze a rendszerrel, ez több mint 90 pénztári eszközt és 840 fedélzeti számítógépet jelent – mondta. Feldmann Márton kiemelte: az új rendszerrel az értékesítés egységesítésére törekedtek, valamint arra, hogy nyomon tudják követni az egyes menetjegyek felhasználását. Az új menetjegyek tartalmaznak egy kétdimenziós vonalkódot is, amelynek segítségével a vasúttársaság korszerű informatikai háttérnek köszönhetően végig lehet követi a jegy útját – tette hozzá. A fejlesztés révén a fedélzeti készülékkel ellátott vonatokon a jegyért már lehet bankkártyával fizetni, az új szoftverrel üzemelő pénztrákban pedig van lehetőség elektronikus áfás számla kiállítására és a jegykiadási idők is jelentősen rövidültek.

Az új rendszer révén lényegesen gyorsabban, átláthatóbban és megbízhatóbban tudnak információt szolgáltatni az államnak, illetve a cég megrendelőinek az egyes vonatok kihasználtságáról és a társaság bevételéről – mondta.

Feldmann Márton az MTI kérdésére válaszolva elmondta: a pécsi és a szegedi vasútállomásokon már az új informatikai jegyértékesítési rendszer üzemel, várhatóan április folyamán áll át az új rendszerre Debrecen és csak az utolsó lépésben módosul a jegykiadás Budapesten. A projekt összköltsége 3,5 milliárd forint volt, ennek több mint a felét az informatikai – 1600 darab fedélzeti számítógép, mintegy 500 pénztári – eszközök teszik ki, amelyek értéke a szerver parkkal együtt 1,8 milliárd forint. A szoftver fejlesztés értéke 1,7 milliárd forint volt. Az Európai Unió Kohéziós Alapja a hardver eszközök beszerzését támogatta, 1,1 milliárd forinttal, a fennmaradó 2-2,5 milliárd forintot a MÁV-Start önerőből finanszírozta.