22 C
Pécs
vasárnap, április 28, 2024
KezdőlapHírzónaTesztbuszok: Tessék választani! - Menetrenddel!

Tesztbuszok: Tessék választani! – Menetrenddel!

Kedd késő délutántól péntekig egy közepes méretű, úgynevezett midibuszt tesztelhetnek a pécsiek a város útjain. A debreceni MJT után érkező, szintén magyar összeszerelésű, két Credo márkájú járművet még egy Ikarus és egy, a kaposvári Nabi gyárból kikerülő példány követi a jövőben.

Credo 9,5

Az első tesztbuszon utazók több száz véleményben mondták el benyomásaikat a város számára, ezzel is segítve az új pécsi buszok beszerzését. Ahogy Páva Zsolt polgármester ígérte, az MJT után a közeljövőben további három tesztpéldány érkezik a városba, a Credo, az Ikarus és a Nabi típusai viszik próbakörre az embereket, ingyen.
Kedden például egy alacsonypadlós Credo EN 9,5-ös midibusz kezdi meg szolgálatát, s egészen péntekig gurul több vonalon.

A Credo EN 9,5, ahogy a neve is mutatja, kilenc és fél méter hosszú, az ülőhelyek számát harmincban maximalizálja a gyár, míg állóhelyből így is marad rajta félszáz. A hajtásról egy 185 kW-os IVECO-motor gondoskodik, így sem az erőre, sem a fogyasztásra nem lehet panasz. A midibusz kategóriába való tartozást leginkább a kétajtós kivitel igazolja.

A Credo ülései – mint arról a pesti sajtó egy, a budai várban teljesített tesztút során beszámolt – kellemes tömésűek, formájuk jó. Az utastér teljes hosszában két sorban, kettesével sorakoznak. A második ajtónál kézi mozgatású rámpán tudnak beszállni a kerekes székesek, középen egy lehajtható ülés van, amit ha nem használnak, egy babakocsi is befér.
Menet közben meggyőző a Credo, „a forgalom ritmusát tartva, buszokhoz képest meglepő dinamikával halad” – írták róla szakemberek.

Ikarus V187

Az október 23-i nemzeti ünnepünket követő héten az Ikarus V187-es típusjelű, alacsonypadlós, csuklós busza szintén egy hétig köröz a város útjain. Ezt modern, a legkorszerűbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő motor, alacsony padló, rozsdamentes acélból készült váz, megfizethető ár és néhány remek ötlet jellemzi.

Az új Ikarusok modern, az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő 8849 köbcentis, nagy teljesítményű, hathengeres Cummins dízelmotorokkal készülnek, s közel kétszáz utast tudnak egyidejűleg szállítani anélkül, hogy ez nagyobb tumultussal járna.

Nabi Sirius

Várhatóan november második hetétől tesztelhetjük a Nabi Siriust. A kaposvári gyárból kikerülő autóbusz 12,5 méter hosszú, 104 utas szállítására alkalmas, és kialakításának köszönhetően leginkább városi, illetve elővárosi viszonylatban tervezték közlekedtetni a mérnökök. A komplett alváz mellett a meghajtás is a német M.A.N.-tól érkezik. A motorok bonyolult katalizátor és adalékanyag nélkül teljesítik a jelenleg kötelező Euro5 szintet meghaladó normát.

Credo 19

A Nabi után ismét egy Credo, a 19-es típusjelet viselő jármű érkezik Pécsre. A Citadell típuscsalád legnagyobb tagja, az impozáns, 18,75 méteres csuklós oldalablakai Orosházán, szélvédője Salgótarjánban, székei Móron készülnek. Száznyolcvan utast tud szállítani, ezek negyede foglalhat helyet a kényelmes üléseken. A szintén erős, több mint kétszáz kW-os motor is a legkörnyezetkímélőbbek között van.

Az új tesztbuszokra szintén ingyen lehet felszállni, s a benyomásokról szórólapon kéri ki az önkormányzat véleményünket. Az új darabok várható menetrendjét a Pécsi Közlekedési Zrt. a társaság honlapján www.pkrt.hu napról napra közreadják majd a remények szerint.

Az első Credo menetrendje:

2010. október 20-án és 21-én (szerdán és csütörtökön) várhatóan a következő vonalakon közlekedik az autóbusz:

Főpályaudvarról indul:

6.05 Bálics, 36-os,

6.45 Bálics, 36-os,

7.20 Bálics, 36-os,

8.45 Nagyárpád, 42-es,

9.25 Donátus, 37-es,

10.12 Lámpásvölgy, 38-as,

11.25 Újhehy, 43-as,

12.20 Tettye, 33-as,

13.40 MTA-székház, 32-es,

14.25 Bálics, 36-os,

15.05 Bálics, 36-os,

15.44 Borbálatelep, 38A-os,

16.45 Bálics, 36-os járat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő