12 C
Pécs
hétfő, április 29, 2024
KezdőlapPécs Aktuál160 milliót költöttek, mégis elmentek

160 milliót költöttek, mégis elmentek

Kevesen emlékeznek arra, hogy évekkel ezelőtt egyszer már megpróbált díjcsökkentést elérni a McDonald’s Pécsen. Akkor nemet mondtak a multinak, most odébb is álltak. 20 millióan voltak a pécsi Mekikben. 

2009-ben került az akkori önkormányzat illetékes bizottsága elé a McDonald’s kérése, ami arról szólt, kérni szeretnék a bérleti díj csökkentését. A multi Széchenyi téri üzletéért akkor havonta 1,5 millió forintot kellett fizetnie a cégnek a belváros legfrekventáltabb ingatlanáért.  A gazdasági bizottság azonban elutasította kérést, mondván a multi próbálja meg kigazdálkodni ezt az összeget.

Az ügy pikantériája, hogy a Meki arra hivatkozott akkor, hogy 160 millió forintos beruházást hajtottak végre, ami „megterhelte a céget”. Arra is hivatkoztak, hogy takarékossági intézkedéseket kellett bevezetniük, szerették volna, hogy ehhez a partnereik is csatlakozzanak.

Az azóta eltelt öt évben tehát ki kellett gazdálkodniuk évente a 18 milliós bérleti díjat, és a felújítás költségét is, ha nullszaldós akart lenni a pécsi boltjuk, azaz közel 250 milliót kellett volna hoznia legalább a Széchenyi téri gyorsétteremnek. Éppen ezért voltunk kíváncsiak arra, hogy miért döntött úgy a vállalat a korábban befektetett 160 millió ellenére, hogy elmennek a főtéri központból.

A cég sajtóosztályán közölték, hogy az elmúlt két évtizedben 20 millióan fordultak meg a három pécsi éttermükben és most olyan helyet kerestek, amelyet a vendégek a legkényelmesebben elérhetnek. A McDonald’snál úgy gondolják, hogy megérte 160 milliót költeni az üzletre, és örülnek, hogy a beruházásnak köszönhetően színvonalas környezetben tudták kiszolgálni a pécsi vendégeket, akiktől emiatt nagyon sok pozitív visszajelzést kaptak.

A magyarországi anyacég egyébként 2009-ben még 730 milliós plusszal zárt, de ezt követő években hirtelen tizedére esett vissza a nyereségük, és évente valamivel több mint 50-70 milliós mérleg szerinti eredményeket produkáltak.

A vendéglátásban jártas szakemberek szerint a sült krumplival és az üdítőitalokkal lehet komoly forgalmat elérni egy gyorsétteremnél, hiszen a háziasszonyok is tudják, hogy nagy tételben vásárolva burgonyát, komoly megtakarítást lehet elérni. Az üdítőt pedig szintén így érdemes beszerezni és értékesíteni.

A rejtélyes galéria

Az 1994-ben kötött bérleti szerződés szerint egyébként egy 50 négyzetméteres, a városházából is megközelíthető galériát is ki kellett volna alakítani, ez azonban valahogyan a feledés homályába merült. A bérleti szerződésben egyébként akkor még havi nettó 458 ezer forintos bérleti díj szerepelt, és abban azt is leszögezték, hogy „a bérlő értéknövelő beruházásokat a bérleti díjba nem számítja be, és nem is igényelheti”.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő