Buszbaleset: Harminccal borultak?

Buszbaleset - Tíz méter mély árokba csúszott egy román ren

hirdetés

Az erdélyi buszos cég jogi képviselője azt mondja lapunknak, többek között a sáros út és a nem megfelelő teherbírású szalagkorlát miatt borult szakadékba a hétvégi balesetben részt vevő jármű. Az autópálya kezelői nem vizsgálják felül a kivitelezést.

Még mindig nem tudni, mi okozhatta a péntek este bekövetkező, mintegy húsz utas sérülésével járó buszbalesetet az M6-os és M60-as autópálya találkozásánál. A rendőrség folyamatban lévő ügyről nem nyilatkozik, viszont az erdélyi, Korondon bejegyzett buszvállalat jogi képviselője szerint nem csak a sofőr volt hibás.

– A buszvezető – de ezt a tachográf is megerősíti – a vonatkozó közlekedési szabályokat teljes mértékben betartotta. Arra panaszkodott ugyanakkor, hogy komoly sár és víz állt az úttesten a baleset helyszíne előtt, ezért csúszott meg a jármű. Állítja: alig 30 kilométeres óránkénti sebességgel ment már csak a busz, amikor nekisodródott a szalagkorlátnak – mondta lapunknak Botog Nistor, a buszt üzemeltető Corundtrans Csavargo Kft. jogi képviselője.

Fotók: MTI
Fotók: MTI

Kérdésünkre azt is elmondta, a busz téli közlekedésre alkalmas, jó állapotban lévő gumikon futott, s jó műszaki állapotban volt mielőtt balesetet szenvedtek volna vele. Hozzátette: kíváncsian várják, milyen fejleményekkel zárja le a nyomozást a rendőrség, ugyanis vélelmezik, hogy nem történt volna ekkora baj, ha minden rendben van az úttal, a védőkorláttal.

Az autópályát egy magáncégekből álló konzorcium építtette és üzemelteti, a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MA). Megkérdeztük, hogy folytatnak-e vizsgálatot a szalagkorlát, az út állapota miatt, illetve mi a véleményük arról, hogy nem fogta meg a buszt az egyébként arra hivatott eszköz.

– Az autópálya az érintett hatóságok által jóváhagyott terveknek megfelelően épült meg – írták lapunknak, s hozzátették: a társaság nem látja szükségesnek a kivitelezés felülvizsgálatát, vagy bármilyen ezzel kapcsolatos eljárás kezdeményezését. Ezzel együtt az MA mindenben együttműködik a vizsgálatot végző szervezettel, közölték.

A busz egyik, lapunknak név nélkül nyilatkozó könnyebb sérültje azt mondta, egyedül a sofőr tudhatja, mi okozta a balesetet. Ők már csak arra figyeltek fel, hogy a busz megcsúszik, majd az ütközéskor megindul a domboldalon lefelé. A sérülések – a súlyosabb sérülteknél törések, a könnyebb sérülteknél kisebb zúzódások, sebek – akkor keletkeztek, amikor a busz az oldalára borult a rézsű alján.

Wiegand Norbert, a pécsi traumatológia vezetője lapunk kérdésére azt mondta, a könnyebb sérülteket keddig elengedték a klinikáról, csak hárman szorulnak további kezelésre.

  • horváth lajos

    nehéz erre mit mondani -közuttatt közlekedésre találtákki védmüvek ,al épitmény ,stb,szabványosnak kell lenni-e utest álapotáért kifelel?azon közlekedni lehesen . télen -nyáron éjel -napall zavartalanul . vagy nem ezért van ?

  • MARWEAR

    “…..a nem megfelelő teherbírású szalagkorlát miatt borult szakadékba a hétvégi balesetben részt vevő jármű. Az autópálya kezelői nem vizsgálják felül a kivitelezést.”

    Vigyázat! Mindenhol ennyit bír!