Miért is egyedülálló a Magnus Aircraft fejlesztése?

Szijjártó Péter külgazdasági bejelentése szerint Pécsett épít üzemet a magyar tulajdonú Magnus Aircraft, a beruházás komoly munkahelyteremtő hatással is bír. A cég fejlesztései áttörést jelentenek a repülésben, kisgépeik iránt hatalmas az érdeklődés a világ minden pontjáról.

hirdetés

Egy repülőgépgyár önmagában különleges, de ha olyan gépeket gyártanak benne, amelyek világszinten is újdonságnak számítanak, az még inkább az. A magyar tulajdonú Magnus Aircraft fejlesztéseiről pedig úgy nyilatkoznak a szakemberek, a gépek iránt egyre nagyobb az érdeklődés.

Így néz ki egy Magnus-gép belülről

A cég ugyanis két fronton is különlegeset alkotott: robbanómotoros gépei nem kerozinnal, hanem – ahogy az autók is – benzinnel mennek, és elkészültek az elektromos meghajtású kisrepülők is.

Ultrakönnyű és keveset fogyaszt
A Magnus Aircraft gépeinek egyik különlegessége az anyaga: a kompozit technológia drágább, ugyanakkor jóval könnyebb gépeket lehet belőle készíteni, mint a hagyományos fémekből. Nem szokványos a meghajtás sem: a robbanómotoros Fusion 212 ugyanis nem kerozinnal, hanem a jóval olcsóbb 95-ös benzinnel megy, akár az autók. Ráadásul nem is fogyaszt többet: óránként 15-18 litert, ami száz kilométerre számolva alig több, mint egy átlagos kocsié. Az eFusion pedig teljesen elektromos hajtású, jelenleg fél órát tud a levegőben tölteni, ennek folyamatos növelése a cég célja.
A Siemens is partnere a cégnek

Elektromos meghajtású autókat, hajókat már mindenki látott, de a repülésben ez még kuriózumnak számít. Hogy mégis van benne fantázia, azt jól mutatja: egy világcég, a német Siemens 2014-ben partneri kapcsolatra lépett a Magnus Aircrafttal, és immár közösen fejlesztik az elektromos gépeket.

Az oktatás felé nyitnak
A Magnus Aircraft a hírek szerint egy komoly piaci résbe is betörhet, ez pedig a pilótaoktatás és továbbképzés, ide kifejezetten ilyen jellegű gépekre van szükség. A kisgépek közül az elektromos eFusion is alkalmas arra, hogy vészhelyzeti műveleteket szimuláljanak vele. A gépekben pár perc alatt cserélhető az akkumulátor, és utána ismét felszállhat a következő pilótagyakorlatra. A szakemberek szerint egyre nagyobb a környezetbarát gépek iránt az érdeklődés a brutális szmoggal küzdő Kína részéről is.

Kína mellett a cég az Egyesült Államok felé nyitott, a közelmúltban elkezdték felépíteni texasi gyárukat. Erre azért van szükség, mert hazánk és az USA között nincs olyan légügyi egyezmény, amely lehetőséget teremtene arra, hogy magyar cég oda szállítson repülőket. Az ott készülő gépek viszont már amerikai repülőként szállhatnak fel.

Levegőben az elektromos repülő
Annyira könnyű, hogy saját ejtőernyője van
Mind a robbanómotoros, mind az elektromos gép rendkívül könnyű, pilótákkal együtt is 600 kiló alatt van. Emiatt a biztonsági rendszerük is különleges: mint a cég honlapjáról kiderül, ha baj van, nem a pilótának kell kiugrania, hanem egy beépített ejtőernyő nyílik ki, és az az egész repülőt leengedi a földre. 

A tervek szerint az elektromos gépek Pécsett készülhetnek, hamarosan a pogányi reptérről is ilyen repülők szállhatnak fel:

(Fotók és videó: Magnus Aircraft Facebook, Youtube)

Hirdetés