Őszig cserélik le a régi buszokat

Mi döntjük majd el, hogy merre menjenek

Egy-két héten belül sor kerülhet pont az OTP-s, 3,5 milliárdos kölcsönszerződésre, ezzel pedig minden akadály elhárul a legnagyobb pécsi buszbeszerzés elől. Azt tervezik a vállalatnál, hogy négy-öt ütemben a nyár végéig mind a 115 Volvó Pécsre érkezik, s az őszi menetrendet pedig már ezekkel a járgányokkal tudják kezdeni. Pünkösdig pedig azon dolgoznak, hogy nyitható legyen minden eddigi buszon az ablak, mert ez nem megoldott.

hirdetés

Mint arról korábban beszámoltunk, még egy márciusi döntéssel adott zöld utat a pécsi önkormányzat a Tüke Busz Zrt. hitelfelvételére. A cég 3,5 milliárd forintból cserélné le ugyanis az még jelenleg is futó öreg Mercedes és Ikarus típusú járműveket. Ezzel teljes egészében leállítanák a korábbi buszos cégtől örökölt járgányokat.

A szólókban lesz klíma és nyitható ablak, a csuklósok közül nem mindegyik rendelkezik légkondicionálóval
A szólókban lesz klíma és nyitható ablak, a csuklósok közül nem mindegyik rendelkezik légkondicionálóval

A Tüke Busz Zrt.-től azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a kölcsönt az OTP folyósítja majd, a megállapodáshoz még néhány szerződéskötési feltétel – többek között kormányzati jóváhagyás – kell. Úgy tervezik, hogy május közepére minden akadály elhárulhat a buszok beszerzése elől.

[box title=”Kánikula: klíma helyett nyitható ablakok lesznek” box_color=”#2d9f2f”]Az első tavaszi kánikula idején derülhetett ki a pécsi utasok számára, hogy a korábban beszerzett holland VDL-buszok (ezek a zöld szólók és midik – a szerk.) nem rendelkeznek nyitható ablakokkal, s klíma sincs bennük. Mint azt a Tüke Busz Zrt. lapunkkal közölte, 17 ilyen járműről van szó. A cég februárban rendelte meg azt a munkát, amelynek során nyitható, zárható ablakokra cserélik a fixeket ezeken a járműveken. Eddig két buszban történt ez meg, s május 23-ig a maradék 15 buszben is elvégzik a munkát Paiger István vezérigazgató szerint. A midibuszok közül négyben van klíma, de ezeken is lesznek a fenti határidőig elhúzhetó ablakok. A 115 Volvo esetében a szállító kötelezettsége és feladata az ablakok cseréje; a költségeket a szállító viseli. Egyébként az érkező szóló Volvók mindegyike klímás, míg a csuklósok egy részében is van ilyen berendezés.[/box]

Várhatóan 20-25 darabos kontingensekben érkezhetnek a 7-8 éves, egyébként a 0. kilométertől aranygaranciával rendelkező, első perctől gyári szervizelésekhez hozzájutó Volvók. Reményeink szerint az őszi menetrend életbe lépésével már mind a 115 busz hadrendbe tud állni – jelezte Paiger István, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója.

Korábban megírtuk, a használt Volvo 7900 A és 7700 A típusú járművek Hollandiából érkeznek, s Paiger István szerint kiváló műszaki állapotban vannak – minderről az eladónál személyesen meg is győződtek a vállalat szakemberei. A 115 darabos flotta 38 csuklós és 77 szóló járművet számlál, előbbiek darabja mintegy 30, utóbbiak körülbelül 20 millió forintba kerül. Paiger szerint egyébként új áruk 100, illetve 70 millió forint.

Páva Zsolt polgármester arról beszélt, nemcsak a buszpark fiatalítása, miatt van szükség a cserékre, hanem amiatt is, mert a szocialista városvezetés alatti járműkiszervezés miatt felszámolás vár a korábbi buszos cégre, a járműveket pedig ennek során árverezésre bocsátják.