Mi a virálisan terjedő blogbejegyzések titka?

Hirdetés

Bár mostanában a vírust és a virálisan terjedő dolgokat kevésbé szeretjük, ha egy blogbejegyzést felkap a közösségi média és természetesen a Google barátunk, akkor annak örülni kell, hiszen nem a hirdetési keret terhére népszerűsítjük a weboldalunkat, hanem organikus találatokkal kerülünk előre a keresőkben. Ennek titkait boncolgatjuk ebben a cikkben. 

Milyen blogbejegyzések a legnépszerűbbek?

Sokszor nagyon nehéz kitalálni, miről is kellene írni a legközelebbi posztodban, az pedig még nehezebb, hogy bárki megjósolja, hogy egy adott cikk vagy videó népszerű lesz. Ha már megvan a téma, maga az írás már kisebb erőfeszítésbe kerül az esetek túlnyomó többségében. Sokszor pont nem azok a bejegyzések a leginkább felkapottak, amelyet te saját magad érdekesnek tartasz. 

Fontos mindig szem előtt tartanod, hogy kinek szól a blogod. Hiába vagy szakértő, ha teletűzdeled a bejegyzésed olyan szakkifejezésekkel, amelyet a célközönséged nem ért, akkor nem lesz sikered. Kell némi piackutatás, hogy felmérd, milyen problémáik vannak a célcsoportodba tartozó embereknek, de még ha tudod is a megoldást, az ő nyelvükön kell megírnod a bejegyzéseidet. Ne magadból indulj ki, hiszen te szakértője vagy a témának!

Hogyan lehet megtalálni a legjobb témákat?

Létezik egy szoftver, a Buzzsumo, amelyet pontosan azzal a céllal hoztak létre, hogy a statisztikák alapján kilistázza neked a te témádhoz kapcsolódó legnépszerűbb bejegyzéseket. Ezt térítésmentesen kipróbálhatod 1 héten keresztül, mindössze egy regisztráció szükséges hozzá. Előfizetéses rendszerben működik, a tesztidőszak után már csak előfizetéssel tudod használni. 

Először meg kell adnod a kulcsszót, és meg kell határoznod, milyen időszak statisztikáit vegye figyelembe a szoftver, az időszak lehet akár 1 nap, 1 hét, 1 hónap vagy akár 1 teljes év is. A lista megmutatja, mely tartalmak voltak a legnépszerűbbek az adott időszakban. 

További szűrőfeltételeket is be lehet állítani, például nyelvet, országot, stb. 

A lista megmutatja, hogy melyik platformon szerepelt a legjobban az adott bejegyzés, és hány interakciót (lájkot, megosztást, megtekintést, stb.) ért el ott. 

Ha szeretnél egy konzultációt a tartalomstratégiádról, vedd fel a kapcsolatot a Klikkmarketing csapatával!

Összegzés

Ha szakértője vagy egy témának, tudsz működő megoldásokat a célközönséged problémáira, akkor is meg kell találnod a módját, hogy a célpiacodnak emészthető formában és nyelvezettel, a leginkább releváns kulcsszavakra összpontosítva publikáld a blogbejegyzéseidet. Ehhez nagyon komoly segítséget jelenthet számodra egy olyan célszoftver használata, mint a Buzzsumo.

Ne görcsölj azon, hogy saját magad próbálod meg a témákat kitalálni, egyszerűen csak válogass a népszerű témákból, és készíts értékes tartalmakat az adott témában, add hozzá azt a tudást, amivel csak te rendelkezel!

(x)

Hirdetés