22 C
Pécs
vasárnap, április 28, 2024
KezdőlapPécs AktuálKözéletElőször szeli át az Atlanti-óceánt magyar gyártású repülőgép

Először szeli át az Atlanti-óceánt magyar gyártású repülőgép

A Pogányban működő Magnus Aircraft több baranyai céggel együttműködve vág bele egy többnapos expedícióba. A cég saját gyártású kisgépe Belgium, Anglia, Izland és Grönland érintésével készül New Yorkba. Tisztán hazai gyártású repülő még sosem szelte át az óceánt.

A Magnus vezérigazgatója, Boros László ma reggel ismertette a nagyszabású vállalkozás részleteit. Kiderült, hogy ilyen útra korábban még sosem vállalkozott olyan repülőgép, amelyet teljes egészében Magyarországon gyártottak, de a Fusion 212-es gép mellett az azt hajtó UL Power motor számára is debütálás lesz az óceánt átszelő expedíció.

A Magnus vezérigazgatója, Boros László, és a Fusion 212 típusú repülőgép

– A repülőgép már önmagában is egyedülálló, hiszen a kategóriájában egyedülálló módon megkapta az alap műrepülő képzési tanúsítványt – árulta el Boros. – Amikor kipattant a fejünkből az ötlet, hogy bele kellene vágni ebbe a kalandba, olyan összefogást tapasztaltunk itt a megyében, ami rendkívül örömteli, hiszen a Magnus mellett több helyi vállalkozás és az iparkamara is mellénk állt, nélkülük nem is jöhetett volna létre a sokezer kilométeres túra.

A gép ma, a déli órákban fog felszállni hosszú útjára, hogy Belgium, Anglia, Izland, Grönland és Kanada érintésével elérje úti célját, New Yorkot. Összesen 6800 kilométert fog repülni a kisgép, amelyet az óceánt átszelő utazásokban nagy tapasztalattal rendelkező román pilóta, Roy Ritter fog vezetni. Az időjárástól függően várhatóan 5-7 nap alatt érkezik majd meg New Yorkba.

Nem véletlen, hogy több megállót is beiktattak a menetrendbe, hiszen a Fusion 212-es teli tankkal nagyjából 1000 kilométert képes megtenni, igaz, a Grönland és Kanada közti táv még ennél is hosszabb lesz, közel 1400 kilométer. Éppen ezért szereltek be egy póttartályt is a gépbe, amivel gond nélkül lesz képes megtenni ezt a távolságot is.

A repülőnek 3650 méteres a repülési magassága. Bár technikailag képes lenne akár 6-7 ezer méter magasra is menni, a pilótafülkében nincsen oxigénellátás, olyan magasságban pedig már túl ritka ahhoz a levegő, hogy biztonságosan lehessen vele repülni.

Miután átszelte az Atlanti-óceánt, és várhatóan jövő hét elején megérkezik New Yorkba, az USA keleti partján több bemutatón is részt vesz majd a gép, hogy aztán októberben a floridai DeLandben zárja utazását, a Magnus ottani összeszerelő üzemében.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő