Hirdetés

Több területen is javulás mutatkozik a pécsi, városi tulajdonú szolgáltatók munkájának megítélésében – ez derült ki abból a hagyományos felmérésből, amelyet az elmúlt időszakban végeztek. Az önkormányzat azért kérdezi meg évről évre a pécsieket, hogy ennek megfelelően döntsön az intézkedésekről. Tanulságos számok következnek.

A pécsi felnőtt lakosság körében reprezentatív, 1004 fős mintán májusban elvégzett felmérésen kerestek válaszokat ismét arra, hogy az egyes önkormányzati tulajdonú társaságok munkájával mennyire vannak megelégedve a városban élők. Az adatok azt mutatják, hogy sok területen sikerült előrelépni, néhány szolgáltatás stagnál ebből a szempontból, de azt is megmutatja a felmérés, hol, milyen területen várnak el a pécsiek többet.

A pécsi vízszolgáltató megítélése összességében igen jónak mondható a vízmű átvétele óta.
Idén ötös skálán a pécsiek 4,13 pontot adtak a cégnek, az emberek közel fele kitűnőre értékelte a cég teljesítményét. A korábbi évekhez a legnagyobb fejlődést az ügyintézés megítélésében érte el a cég, a megkérdezettek több mint 90 százaléka 5-ös és 4-es osztályzatot adott. A szolgáltatás ár-érték arányát a tavalyinál jobbra értékelték, átlagban 3,5-re.

A Biokom Nkft. mutatói évek óta magasan állnak a hulladékgazdálkodást illetően. Idén az
átlagot tekintve 4,48-as mutatót ért el a társaság, ami néhány századdal jobb, mint a 2016-os érték, de néhány századdal rosszabb, mint a 2017-es. A szolgáltatások közül a pécsiek összességében elégedettebbek lettek a városban kialakított szelektív hulladékgyűjtő pontokkal, a hulladékudvarokkal, az ügyintézéssel. Ezek 4,5 feletti pontszámot kaptak, míg a szolgáltatás ár-érték arányát is majdnem 4-esre értékelték.

Városüzemeltetési területen a pécsiek szerint a közterületek és zöldterületek gondozása kapcsán előrelépett a cég (4-es átlag a tavalyi 3,5-höz képest). A pécsiek legkevésbé az utak, járdák állapotával elégedettek, ami elsősorban ezek korára vezethető vissza. Bár a felújítások folyamatosak, a város mozgástere korlátozott ebben a tekintetben, ezért évek óta 2,5-ös átlagot kap ez a terület – idén sem volt ez másképp.

A hó- és síkosságmentesítés területén folyamatosan lép előre a cég. Három éve még csak 3-as átlagot kapott a pécsiektől, tavaly már 3,3-at, idén pedig 3,5-re vizsgázott a társaság itt. Ugyanígy a közterületek tisztán tartását is 4-es körül értékelték a legtöbben.

A távhőszolgáltatás 4-es felett teljesített, a tavalyelőtti 4,13-as átlag után tavaly már 4,2 felett, idén 4,27-et ért el a cég az elégedettségi mutatóban. Ezzel együtt az ár-érték arány megítélése is nagyot ugrott. Míg hat éve még 2,7 volt ez a szám, ma már 3,56. A lakossági kapcsolatok tekintetében 4,53-ot kapott a cég.

Nagyot lépett előre a közösségi közlekedés, amely pár évvel ezelőtt csak javarészt 3-as osztályzatokat tudott bezsebelni a pécsiektől, az utóbbi években ugyanakkor rendre 4-es körüli értékeléseket kap. A járatsűrűség, a pontosság tekintetében 4-es feletti az átlag, míg a buszok tisztaságát illetően 3,5-4 között értékeltek az emberek, nagyjából úgy, ahogy egy éve. Az éjszakai járatokkal többen elégedettek, itt közel 4,5-ös átlag jött ki a tavalyi 4,4-es helyett, az ár-érték arány pedig 3,5-es átlagot kapott, némileg jobbat, mint tavaly.

A Pécsi Sport NZrt. megítélése folyamatosan javult az elmúlt években. Míg négy éve 3,9-es
átlagot ért el tevékenységeinek, dolgozóinak megítélése, ez a szám ma 4,25. Mindez annak köszönhető, hogy a városlakók a Hullámfürdő szolgáltatásait jóra értékelték és díjazták értékelésükkel a felújított jégpálya üzemeltetését.

A Pécsi Köztemető állapotával való elégedettség nőtt a tavalyi 4,14-ről 4,27-re.
A piac- és vásárüzemeltetés területén a szolgáltatások megítélése összességében évek óta 3,6 és 3,8 között mozog. Idén sincs ez másként. Az új vásárcsarnok küszöbön álló megépítése és a vásártér jövőbeni fejlesztésének lehetősége azonban jelentősen javítanak majd ezeken a pontokon az önkormányzat szerint.

A város hetilapja, a Pécsi Hírek megőrizte az évek óta tartott 4-es feletti pozícióját. A pécsiek 5-ből 4,1-re értékelték a lapot átlagosan, azaz elégedettek voltak a hetilap színvonalával, a benne található információkkal. A legjobb pontokat a belvárosban, a keleti városrészben és Kertvárosban kapta a lap.

Összességében a városi szolgáltatásokkal való elégedettség tekintetében 27-ből 18 szolgáltatás szerzett 4-es feletti átlagot, 7 szolgáltatás 3,5 felettit, egy pedig hármas alattit.

Hirdetés

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét