Nem mostanában volt az autópiacon olyan lehetőség, mint a pécsi Penthe Autóházban!

A kormány április elején elfogadta a családvédelmi akcióterv bevezetéséhez szükséges törvénymódosításokat, ennek megfelelően pedig az állam a nagycsaládosoknak új, legalább hétszemélyes autó vásárlásához legfeljebb két és fél millió forintos vissza nem térítendő támogatást biztosít, a jármű árának legfeljebb a feléig. Az idén július elsején hatályba lépő törvénymódosításnak a pécsi Penthe Autóház választékából három modell is megfelel, melyek megvásárlásához a cég páratlan hitelkonstrukciója óriási segítséget jelenthet a nagycsaládosoknak. A törvénymódosítás autópiacot érintő vonzatairól, a támogatás igénylésének lehetséges komplikációiról, valamint az autóház hitelezési rendszeréről beszélgettünk Fekete Attilával, a Penthe Autóház ügyvezető igazgatójával.

– Mit gondol a kormány akciótervének autóvásárlást érintő részéről?
– Nagyon jó, hogy létezik ez a program, fontos és hasznos kezdeményezésnek tartom, de azt tudni kell, hogy a kedvezmény igénylésének folyamatában és a kivitelezésben vannak sokak számára ismeretlen vagy esetleg nehezebben érthető részletek, melyekről érdemes tudnia azoknak a nagycsaládosoknak, akik élnének a két és fél millió forintos állami támogatás lehetőségével.

Fekete Attila, a Penthe Autóház vezetője

– Mik ezek a részletek?
– Az egyik ilyen részlet az, hogy mivel a nagycsaládosok jelentős hányada az állami támogatás igénybevétele mellett sem biztos, hogy rendelkezik olyan anyagi háttérrel, hogy képes legyen készpénzzel hétférőhelyes családi autót vásárolni, hiszen a helyzet az, hogy a piacon négy és fél, esetleg ötmillió forinttól indulnak ezek a modellek, de jellemzően ennél magasabb az áruk. Akinek pedig nincs készpénze, az élhet azzal a törvénybe is iktatott opcióval, hogy a támogatást kiegészítendő, pénzügyi lízingkonstrukciók keretében finanszírozzák az autóvásárlást. Ekkor kell odafigyelni egy fontos dologra. Az állami támogatás igénylése ugyanis azt is jelenti, hogy ezekre az autókra az állam elidegenítési tilalmat jegyeztet be, három éven keresztül az adott autó nem adható el. Ha hitelre vesznek autót a nagycsaládosok, a hitel fedezete lesz az autó és a hitelfinanszírozó bank mint az autó tulajdonosa jegyzi be a kocsira az elidegenítési tilalmat. Nagyon oda kell ilyen esetekben figyelni, mivel a hitelszerződések eléggé meg lesznek bonyolítva, ugyanis az állam és a bankok is az autót szeretnék majd akkor, ha véletlenül nem tudnak tovább törleszteni a családok. Ha megszűnik a hitel- vagy lízingszerződés, az állam attól kéri vissza a támogatást, azaz a két és fél millió forintot, akinek a tulajdonában van a kocsi, a fenti esetekben a bankoktól. Bonyolult lehet tehát megérteni ezt a rendszert és a vele járó részletkérdéseket.

„Olyan lehetőség ez, ami nem mostanában volt az autópiacon és szerintem sokáig nem is lesz ilyesmi.”

– Nincs ennél egyszerűbb, átláthatóbb megoldás?
– De van. Sokat dolgoztunk azon, hogy találjunk egy barátibb finanszírozási formát, és úgy gondolom, hogy ez sikerült is. Hitelkonstrukciónkban nem az autó a fedezet, és ellentétben a hagyományos autólízingelési megoldásokkal, nálunk nincs szükség a vásárlás során önerő biztosítására sem. Ebben az a legjobb, hogy így a kocsik az állami támogatás fenntartási időszakának lejárta után annyit fognak érni, amennyit a vásárló rááldozott a törlesztési periódusban, akár hitelkerettel, akár készpénzzel.

– Mikor érdemes meglépni a vásárlást?
– Nagy a kereslet, nem érdemes arra várni júliusig, hogy ez a törvény végrehajtásba kerüljön, mivel az egész autópiac egy egészen fura pályán áll: ősszel komoly változások várhatók a károsanyag-kibocsátások korlátozása miatt. Most kell meglépni, most kell kiválasztani a nagycsaládosoknak az autójukat, mivel ősszel lehet, hogy már csak drágább változatok lesznek elérhetőek a piacon a 2019 őszén életbe lépő új – a jelenleginél szigorúbb – károsanyag-kibocsátási törvények miatt. Az általunk kínált finanszírozási modell választásán pedig azért érdemes elgondolkodni, mert így kevésbé vannak kiszolgáltatva a vásárlók az állam és a bankok közti huzavona okozta bonyodalmaknak. Ráadásul egy olyan ötéves ingyenes karbantartási csomagot is kialakítottunk, ami – ha a vevő igényli – be lesz építve az autó árába.

Most éri meg családi autót venni!

– Miért találták ki mindezt?
– Mi ezt segítségnyújtásként fogjuk fel, hiszen a nagycsaládosoknak rengeteg a kiadásuk, minden anyagi támogatásra szükségük van. Olyan lehetőség ez, ami nem mostanában volt az autópiacon és szerintem sokáig nem is lesz ilyesmi.

– Milyen autókat ajánl a nagycsaládosoknak, melyik Opel-modellek illenek a rendelet koncepciójába?
– Nálunk három típus van, amiket ajánlani tudok. Az egyik a Combo Life, ami egy teljesen új modell. A Combo Life egy olyan személyautó, ami hatalmas, komfortos, igazi családi modell, és melynek van olyan hétszemélyes verziója, mely kevesebb mint öt és fél millió forinttól elvihető! A másik az Opel Zafira, amit már csak készletről lehet kapni, hétmillió forinttól. Ennek a modellnek lesz utódja rövidesen, várhatóan valamivel magasabb árszinten. A Zafira volt az első hétszemélyes autómodell, az úttörője a nagycsaládosok számára tökéletes kompakt megjelenésű családi autóknak. Aztán ott van a nagyjából nyolcmillió forinttól elvihető nyolc-kilenc személyes Opel Vivaro, ami már a kisbusz kategóriába illik. Vannak olyan öt- vagy épp többgyermekes ügyfeleink is, akik ezt a modellt választották, pont azért, mert óriási, a gyerekek mellett még a nagyszülők is könnyen beférnek ebbe a típusba. Az állami támogatás ezeknek az egyébként elérhető árú családi autóknak a megvásárlásánál jelentős segítséget jelent. Akik az alacsonyabb árú modelljeink esetén elérhető önerő-fizetési kötelezettség nélküli hitelkonstrukciónkat választják, ők számos komplikált hitelügyintézési folyamattól is megkímélhetik magukat.

(x)

Hirdetés