A BKV “lopakodó privatizációjától” tart a Jobbik

A Jobbik egyebek mellett a súlyadóból, a közlekedési bírságokból és a “magánzsebekbe vándorló” parkolási díjakból befolyt összegből növelné a budapesti közösségi közlekedésnek nyújtott támogatást, és megakadályozná a BKV “lopakodó privatizációját” – közölte Staudt Gábor, a párt főpolgármester-jelöltje.

hirdetés

A BKV azért is van ilyen rossz állapotban, mert a közlekedésből származó bevételeket az elmúlt években nem fordították kellő mértékben a cég működtetésére. Így állt elő az a helyzet, hogy pénzhiányra hivatkozva, “lopakodó privatizációval” magánkézbe akarnak adni több buszjáratot – mondta a jobbikos politikus.

Hozzátette: attól félnek, hogy az önkormányzati választás után a teljes buszhálózat privatizációja megkezdődhet, ami végső soron járatritkításhoz vezet. (A Népszava kedden arról számolt be, hogy a BKV – mivel nincs elég forgalomba állítható járműve az őszi iskolakezdésre – 25 buszt alvállalkozótól kénytelen bérbe venni.)

Staudt Gábor kitért arra, hogy továbbra is “jegelik” azt az előző kormány által hozott határozatot, amely a HÉV-hálózat privatizációjának előkészítéséről rendelkezik. Megengedhetetlen, hogy 30 milliárd forintért “kótyavetyéljék el” a HÉV-hálózat tulajdonosi jogait – mondta a politikus, aki kifejezte reményét, hogy a kabinetnek csak “a törvényhozási láz” miatt nem jutott még ideje a rendelkezés visszavonására.

“A BKV-t egyben kell tartani, és nem a HÉV- és buszjáratokat kell levagdosni róla, hanem azt a hatalmas vízfejet, felsővezetői réteget, amely hozzájárult a közlekedési társaság jelenlegi állapotához. A 4-es metró költségvetését ki kell venni a közlekedési társaság büdzséjéből, és ha a beruházást megtisztítják a korrupciótól, lesz pénz mindenre a BKV-nál is” – közölte Staudt Gábor.