13 C
Pécs
csütörtök, május 2, 2024
KezdőlapAbszolút NőkisFeketeNe parázz! Add elő magad!

Ne parázz! Add elő magad!

Ne gondold, hogy szónoknak születni kell, jól előadni, nem kizárólag zsigerből lehet. De mi kell a bátor kiálláshoz, hogy ki merj állni a munkahelyeden, az iskolában vagy akár a szülői munkaközösség elé? Elsősorban rengeteg gyakorlás és felkészülés, valamint pár jó tanács!

Lévai Richárd, közösségi marketing specialista az RG Stúdió munkatársaként rendkívül sok előadást tart és számos előadáson vesz részt, így jelentős rálátással rendelkezik prezentációk tekintetében. Megkértük tehát, hogy avasson be minket a profi előadói módszer részleteibe, illetve a tipikus hibákba.

1. Időráfordítás hiánya

Az egyik legszembeszökőbb probléma, ha nem felkészült az előadó. Nagyon kínos lehet, ha ott áll egy csomó diával, közben pedig kicsúszik az időből. Ez a szervezőknek és a hallgatóságnak is kellemetlen.

Tipp: Mindig próbáljuk el az előadást, és mérjük az időt közben!

előadás, prezentáció

2. Tűzzük ki a célokat!

Lehet bármilyen látványos egy prezentáció, ha csapongó. Ne álljunk ki, ha nem tudjuk pontosan, hogy mit akarunk átadni a hallgatóságnak!

3. Promóció?

Gyakran előfordul, hogy az előadás tulajdonképpen egy cég promóciója, mely könnyen csalódást okozhat a közönségnek. Legalábbis, ha nem ez volt a meghívás célja.

Tipp: Amennyiben csupán a tematika részét képzi a cég bemutatása, senki nem fog csúnyán nézni ránk!

4. Az idegességgel nincs baj 

Nem baj, ha izgulunk, sőt még azt is megbocsájtja a publikum, ha szakad rólunk a víz, amennyiben felkészülten állunk a színpadra.

5. Túl sok infó

Ismerős az a hiba, amikor ki sem lehet olvasni a kivetített szavakat, mivel annyi szöveg van egy dián? Gyakran az előadó fel is olvassa a teljes irományt! Ez nem csak unalmas, de megterhelő is!

Tipp: Mindig határozzuk meg, hogy mit akarunk átadni és ne kalandozzunk el a gondolataink között! Nyugodtan készítsünk magunknak vázlatot, amire fel tudjuk fűzni az előadás menetét, de a diákon mindig csak a lényeget emeljük ki.

6. Ne vesszen el az üzenet!

A látványos animációk szórakoztatóvá tehetik a prezentációt, de ha átesünk a ló túloldalára, akkor zavarhatja is közönséget, és nehezítheti a megértést. Néhány effekttől szinte tengeri beteg lesz az ember, főleg ha a képek nem kapcsolódnak a mondanivalónkhoz – így a szakember.

7. Eszköz

Talán az egyik legfontosabb pont, hogy nem az általunk választott előadás készítő programhoz szabjuk a prezentációnkat, – legyen az a Keynote, a Prezi, a Google Presentations, vagy a Microsoft Power Point – üzenetünknek kell alárendelnünk az eszközválasztást.

8. Mentegetőzés

Ezt mindenképpen kerüljük el! Igen szerencsétlenül hangzik, ha azt mondjuk: „bocs, a korai kezdésért”, vagy „elnézést, de itt más dia következne” stb.

9. A beszédtechnikai és felépítés

A mormolás, az „őzés”, vagy a túlságosan változó hangszín zavaró lehet, de nem feltétlenül vágja agyon a mondandónkat. Ezzel szemben hiba, ha valaki nem vezeti fel az előadást, csak belevág a közepébe, és ugyanennyire káros a hirtelen befejezés, mivel sokszor nem megy át a lényegi mondanivaló.

előadás

10. Érdemes tanulni

Ma már elérhető rengeteg online tananyag a weben, de dönthetünk egy kurzus mellet is, ha fejlesztenénk előadói képességeinket!

11. A megjelenés 

A ruha teszi az embert, mondás nem igaz a prezentációk esetében. A kihívóbb öltözetre vagy speciális ruhára/jelmezre jobban felfigyelnek az emberek. A megfelelő vizuális benyomás erős kezdést biztosíthat, de legyen hangsúlyban a témaválasztással!

Tipp: Soha ne erőltessünk magunkra valamilyen szerepet, melyben nem érezzük jól magunkat, mivel úgyis kiderül előadás közben és hiteltelenné válhatunk!

12. Szemkontaktus

Keresd minden hallgatód tekintetét, ne csak egy embernek beszélj!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő