16 C
Pécs
csütörtök, május 2, 2024
KezdőlapAbszolút NőEgyre inkább gondolnak a gyerekekre a pécsi éttermek

Egyre inkább gondolnak a gyerekekre a pécsi éttermek

Ha az ember lánya babakocsival vagy pici gyerekkel szeretne enni egy jót, vagy inni egy finom kávét a belvárosban, komoly akadályokba fog ütközni. Bár meg kell hagynunk, egyre nagyobb figyelmet fordítanak a vendéglátóhelyek a gyerekbarát lehetőségek megteremtésére, még bőven van hová fejlődni. Szoptatni vagy pelenkázni diszkréten szinte lehetetlen, etetőszék és játszósarok viszont egyre több helyen van már. Végigjártuk a belvárost, most megosztjuk tapasztalatainkat.

Közel három éve felmértük a pécsi vendéglátó egységek gyermekbarát lehetőségeit, de nem voltunk elragadtatva az eredménytől. Idén újra próbálkoztunk, ezúttal csak a belvárosra koncentráltunk, és reménykedtünk, hogy pozitív tendenciát mutatnak az éttermek, vendéglátó egységek. Elsősorban az éttermeket és a kávézókat vettük sorra, most a teljesség igénye nélkül mondunk véleményt.

Azt tapasztaltuk, hogy szinte mindenhol vannak etetőszékek, de jellemzően csak egy, maximum két darab, ami sajnos lehetetlenné teszi, hogy ebédidőben, vagy ha vacsorázni megyünk, garantáltan legyen helye a picinek. Az esetek nagy részében itt vége is van a sornak, pelenkázóval vagy gyereksarokkal csak kevesen büszkélkedhetnek. A legtöbben helyhiányra hivatkoznak, ami abszolút érthető, a mellékhelyiségek mérete ugyanis lehetetlenné teszi, hogy legalább egy vécében legyen pelenkázóasztal. A legtöbb tulaj sajnálkozva vallotta be, hogy nyitáskor szembesültek a dilemmával, miszerint vagy pelenkázót létesítenek, ami a vendégtértől rabolja el a helyet, vagy elengedik a gondolatot.

Annak viszont örültünk, hogy azok a helyek, amelyek nem rendelkeznek pelenkázóval vagy szoptatóhelyiséggel, mind igyekeznek megteremteni a lehetőséget egy diszkrét peluscseréhez. A Nana bistro & bar-ban például annak ellenére, hogy nincs külön pelenkázóhelyiség, a mellékhelyiség egyik asztalkáját szokták ajánlani az ominózus procedúrára. Sok helyen, például a Reggeliben és a Szabadkikötőben is vannak fellépők, hogy az apróságok felérjék a mosdót, esetleg a piszoárt. A frissen nyitott helyek, például a LYR és a Bazár is rövid távú tervei között említette a pelenkázó kialakítását, játékok beszerzését, de volt, ahol meglepve néztek ránk, amikor kiejtettük a gyerekbarát szót, például a Lezserben és a Cooltour Caféban.

Az igény, úgy néz ki, rákényszeríti a tulajokat, hogy tartsanak színezőket és színes ceruzákat, ezekkel is sok helyen találkoztunk, az Elefántos Étterem és Pizzériában, a Főtérben és a Nanában is.

Amiket nagyon kedveltünk:

Reggeli

A napokban nyitott Reggeliben már a berendezésnél is gondoltak az apróságokra. Van egy szimpatikus gyereksarok székekkel és asztalkával, de vannak kisautók és sok színes játék is. A mellékhelyiségben van fellépő a kicsiknek, de a tulajdonosok nem kapnak sikítófrászt attól sem, ha valaki bent szoptat vagy pelenkáz, ami plusz pont.

Szabadkikötő

Ez a hely olyan, akár a Disneyland. A Retextil-játékokkal zsúfolásig teletömött Laboda Játszóház 10-től 19 óráig áll nyitva a gyerkőcöknek, és itt aztán minden van, ami egy családosnak kellhet, az etetőszéktől elkezdve a fellépőn át az ülésszűkítőig. Találunk itt megfejtőfüzeteket, színes ceruzákat, játékokat, az udvarban pedig van roller és kis bicikli is.

Jókai Cukrászda

Itt is találunk izgalmas gyereksarkot, kis asztallal, székekkel, játékokkal színezővel és ceruzákkal. A tulajdonos elárulta, hogy jó szokásukat szeretnék megtartani, és a költözésükkor is szeretnének gyereksarkot kialakítani, pici fotelokkal, székekkel és játékokkal – ugyanis heteken belül átköltöznek a volt Jókai Bisztró helyére.

Balkán Bisztró

A volt Egylet Balkán Bisztró része már korábban is rendkívül gyerek- és kutyabarát hely volt Pécsen, ezt az igényt a szétválást követően is fenntartották. Itt van egy hatalmas játékos bőrönd, színezők és játékok, a tulajdonosok nemrég beújítottak egy táblakréta-falat is, a picik így kedvükre rajzolgathatnak, amíg anyuci vagy apuci falatozik.