Gyorsítanak az ügyintézésen

Folyamatos lesz a vizsgálat Hargitai szerint

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a kormányhivatalok működésének tapasztalatai alapján benyújtotta az Országgyűlésnek azt a törvénymódosító csomagot, amely folytatva az eddigi folyamatot, tovább egyszerűsíti és gyorsítja az ügyfelek mindennapi ügyintézését – közölte dr. Hargitai János kormánymegbízott.

hirdetés

“Fontos változás lesz, hogy a bűncselekmény vagy tulajdon elleni szabálysértés következtében elveszett vagy megsemmisült személyazonosító igazolványt, illetve lakcímet igazoló hatósági igazolványt illetékmentesen lehet pótolni, hogy az áldozatot ne terheljék további kötelezettségek. A pótolt okmányt az eltulajdonított okmány érvényességi idejével és annak megegyező adattartalmával állítják ki. Az okmányok pótlásának költségeit a kormányhivatalok igazságügyi szolgálatainál tett bejelentés alapján, az állam átvállalja. Eddig ez nem így történt, mert a személyi okmányok pótlása az érintett állampolgárokat terhelte és csak kivételes esetben engedélyeztek költségmentességet.

Az egyszerűsítés és a gyorsaság felé mutató változás lesz, hogy a jövőben az állampolgársági eljárással kapcsolatos beadványokat a kormányablakoknál is be lehet majd nyújtani. A kormányablakoknak egy munkanap alatt kell a benyújtott kérelmet az eljáró hatóság számára továbbítani. A módosítástervezet az elektronikus anyakönyvi nyilvántartási rendszer funkcióit hozzáigazítja a modern és szolgáltató közigazgatás követelményéhez, teljes mértékben összhangot teremt az információs önrendelkezési jog védelmével összefüggő alapjogi követelményekkel, valamint elősegíti a rendszer még hatékonyabb alkalmazhatóságát.

Komoly újdonság számít, és számos állampolgár ingatlanokkal kapcsolatos ügyei intézését könnyíti meg, hogy a jövőben a kormányablakban is lehetővé válik a hiteles tulajdoni-lap másolat és térképmásolat kiadása, tehát ezeket a dokumentumokat nemcsak a területileg illetékes földhivatalokban lehet majd beszerezni.

Az államigazgatási reformnak ma már látható eredménye a hatékonyság növekedése, az ügyfelek növekvő és mérhető elégedettsége. Az államnak ez a törekvése a jövőben is folytatódni fog. A cél továbbra is az ügyintézés menetének egyszerűsítése, a kormányablakban elérhető szolgáltatások folyamatos bővítése, a közigazgatásban az elmúlt három évben elért bizalom megtartása és tovább építése, valamint az ügyfélbarát közigazgatás alapelvének széleskörű, az élethelyzetekhez igazított alkalmazása. Ezzel és csakis ezzel érhető el, hogy megelégedett állampolgárok távozzanak a kormányablakokból.

Az ügyfelek számunkra a legfontosabbak.”

P é c s, 2013. november 8.

Dr. Hargitai János 

kormánymegbízott