Jövő tavasszal már épülhet az M6-os folytatása!

A legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányhatározat, amelyből kiderül, 2018. április 30-áig elkezdődik az M6-os sztráda határig tartó baranyai szakaszának megépítése. A kivitelezési közbeszerzést a tervek szerint idén ősszel kell kiírni.

hirdetés

Éppen ma számoltunk be róla, milyen nehézségeket okoz Baranya déli határának átjárhatatlansága, a közeljövőben azonban ez a probléma részben már enyhülhet. Megszületett ugyanis az a kormányhatározat, amely a 2020-ig zajló uniós nagyprojektek ütemezését rögzíti, ezek között szerepel az M6-os autópálya határig történő meghosszabbítása is, derül ki a legújabb Magyar Közlönyből. A határozat tételesen rögzíti, milyen ütemezéssel kell végrehajtani ezeket a beruházásokat, eszerint az M6-os pálya meghosszabbítására idén november 30-ig kiírják a kivitelezési közbeszerzési pályázatot. A pécsieket, baranyaiakat legjobban talán az érdekli, mikor kezdődhet a munka, a kormányhatározat ezt is tartalmazza: 2018. április 30-a a végső dátum.

Hamarosan felvonulhatnak a gépek

A kormányhatározat részletesen meghatározza a különböző minisztériumok feladatát az ütemezésben. Az M6-os Bóly–Ivándárda közötti szakaszánál fontos lehet, hogy a határozat két miniszter figyelmét is felhívja arra: gyorsítsák fel a fejlesztések határmetszésre vonatkozó műszaki tartalmának egyeztetését és a szükséges kormányközi egyeztetések megkötését.

Az M6-os érintett új része ugyanis, mint az köztudott, a magyar és a horvát gyorsforgalmi hálózatot köti össze. A horvátok – a hírek szerint – a határig tartó szakaszon leállósáv nélküli, 2×2 sávos, szintbeli kereszteződéseket nem tartalmazó gyorsforgalmi utat építhetnek. Lapunk kérdésére Hargitai János országgyűlési képviselő, megyei fejlesztési biztos úgy fogalmazott, az autópálya és az ilyen gyorsforgalmi út egyaránt megoldást jelentene Baranyában is, a legfontosabb, hogy minél hamarabb megépüljön a szakasz. A fejlesztési biztos arra is felhívta a figyelmet, a beruházás jelentős részben uniós forrást tartalmaz, a megtérülés is lényeges szempont. Az pedig nyilvánvaló, hogy az olcsóbb megoldás előbb hozza vissza a befektetett összeget.

Jövő tavasszal kezdődhet a munka

Hargitai János szerint, ha az olcsóbb megoldás mellett szólnak a gazdaságossági számítások, az így felszabaduló összeget célszerű lenne a mohácsi Duna-híd előkészítésére fordítani. Így az M6-os biztosította észak-déli irány mellett Baranya egy kelet-nyugati kijáróval is gazdagodna. Ráadásul, mint arról Orbán Viktor kormányfő a közelmúltban Mohácson bejelentést tett, a kormány tervei között szerepel a két regionális központ, Pécs és Szeged gyorsforgalmi hálózattal történő összekötése (ennek egy része, a Pécs-Mohács közötti M60-as pálya már készen áll).

A mintegy 20 kilométeres új nyomvonal (forrás: NIF Zrt.)

– Hallatlanul fontos ez a beruházás Baranyának, hiszen ezzel egy nagy európai közlekedési hálózat része lesz az M6-os autópálya – szögezte le Hargitai János. – A gazdasági fejlődés szempontjából nagyon jelentős, új lehetőségeket nyithat a térségnek.

  • Én

    Apu, kezdődik! 😀 Mégsem autópálya lesz. Amit még meg is értenék, ha nem tudnánk, Kaposvárra mennyiért építik a mérnöki nonszensz gyorsutat.