Hirdetés

Új nyertest hirdetett a Pécsi Vagyonhasznosító Zrt. és a pécsi önkormányzat „K20 Kirakat” vállalkozásfejlesztési mentorprogramjának zsűrije: a Király utcában kap helyet mostantól egészen november végéig a Pécsi Tudományegyetem (PTE) pop up store! 

Varga Péter

Ahogy arról már többször beszámoltunk, az önkormányzat és a Pécsi Vagyonhasznosító Zrt. 2021-ben „K20 Kirakat” néven vállalkozásösztönző pályázatot indított, amelynek keretében a Király utca 20. szám alatti üzlethelyiséget kedvezményes bérletidíj-konstrukcióval vehetik ki 4 hónapra a nyertesek. A projekt részeként további segítséget is nyújtanak a vállalkozás népszerűsítésében és termékei-szolgáltatásai piacra történő bevezetésében. Máris hetedik ciklusánál tart a kezdeményezés, mely indulása óta több díjat bezsebelt – emlékeztetett az augusztus 4-i – sajtótájékoztatóval egybekötött – megnyitón Varga Péter, az önkormányzat gazdaságfejlesztési főosztályának vezetője.

Legutóbb egy főként munkaközvetítéssel foglalkozó cég költözhetett be a belváros szívében helyet kapó üzletbe, augusztusban pedig újabb társaságot köszöntöttek a bérbeadók:

a PTE tulajdonában lévő JuridEco Zrt. egészen november 30-ig várja az érdeklődőket a felsőoktatási intézmény nevével és logójával ellátott termékekkel, valamint izgalmas programokkal,

mint például ismeretterjesztő workshopokkal, előadásokkal és bemutatókkal. Sőt, az üzlet egyfajta egyetemi és városi információs pontként is üzemel majd, megtalálhatók lesznek a jelentősebb helyi kiadványok, de beiskolázással kapcsolatos kérdéseikre is választ kapnak az ide betérők.

Mint arról az ünnepélyes megnyitón a Pécsi Vagyonhasznosító Zrt. PR- és kommunikációs referense, Kisbáró Edina beszámolt, az üzlet eddigi bérlői mind sokat köszönhetnek az igen népszerű, egyedülálló programnak: például megtöbbszörözték forgalmukat és a látogatóik körét, profi mentorok segítségével fejlesztették üzleti stratégiájukat, újabb ötleteket tudtak megvalósítani – ezzel szélesítve portfóliójukat, de volt olyan is, aki visszajelzése alkalmával a marketingtámogatás és publicitásteremtés hasznosságát emelte ki.

Elhangzott továbbá, hogy a projektnek két célja van: a helyi vállalkozások bemutatása és sikeresebbé tétele.

Dr. Betlehem József rektorhelyettes is részt vett az eseményen, köszöntőjében elmondta, hogy szerinte a pályázatnak jelentős szerepe van abban is, hogy a partneri kapcsolatokat még szorosabbá tegye, az együttműködést új szintre emelve. Szerinte a kulcsszavak itt a láthatóság, a sokszínűség, az innováció, valamint a kreativitás – ezek egyesülnek a „K20 Kirakatban”.

A résztvevőket köszöntötte az egyetemi pop up store egyik ötletgazdája, a PTE Fejlesztési és Gazdaságkapcsolati Főosztályának vezetője, Siptár Dávid is. Beszédében elhangzott: a Pécsi Tudományegyetem közösségéhez tartozni jó érzés, az elmúlt években pedig ezt az összetartozást számos projekttel erősítették, ilyen a promóciós termékek piacra dobása és a termékskála folyamatos bővítése is, hiszen ezen tárgyak a használatával, a ruhadarabok viselésével minden jelenlegi és volt hallgató büszkén hirdetheti az intézményhez fűződő jó kapcsolatát. Azzal, hogy már nem csak online, de személyesen is elérhetővé vált a kínálat, ráadásul a belváros szívében, lehetővé teszi a találkozást is – ezt támogatják a programok is, melyeket a boltban szerveznek majd.

A JuridEco Zrt. értékesítési- és marketingvezetője, Ütő-Siklódi Anikó szerint jó érzést kelt mindenkiben, hogy a pécsi és PTE-s termékek egy helyen elérhetők. Mint mondta, a cég a lokálpatriotizmus mellett a környezetvédelmet tartja az egyik legfontosabb szempontnak, a gyártás, a csomagolás, és a szállítás során is törekszenek á, hogy minimalizálják „ökológiai lábnyomukat”.

Hirdetés