13 C
Pécs
péntek, április 26, 2024
KezdőlapPécs AktuálKeresztes László Lóránt: Hoppál Péter nem hallgathat a korrupciógyanús fideszes buszbeszerzésről

Keresztes László Lóránt: Hoppál Péter nem hallgathat a korrupciógyanús fideszes buszbeszerzésről

„Nyilvánvaló, hogy egy ilyen súlyos korrupciós ügynek lesznek politikus felelősei” – mondta az LMP frakcióvezetője a Volvo-gate néven ismertté vált pécsi buszbeszerzés legújabb fejleményei kapcsán tartott hétfői sajtótájékoztatóján.

Ahogy azt a napokban megírtuk, a Volvo-perként ismert 2015-ös korrupciógyanús pécsi buszbeszerzési ügy elsőrendű vádlottja szerint repülőgépek utaslistájával lehetne bizonyítani, hogy fideszes politikusok tárgyaltak Hollandiában arról, hogy Pécs 3,5 milliárd forintért vásárolja meg azt a használt Volvo buszokból álló holland flottát, amelyet hónapokkal korábban még 2,9 milliárdért árultak. Az utaslistát megismerve nemrég több hírportál is megírta, hogy azon szerepel többek között

Bánki Erik fideszes országgyűlési képviselő és Csizi Péter volt pécsi alpolgármester is.

A fenti új fejlemények kapcsán tartott hétfőn sajtótájékoztatót a Széchenyi téren Keresztes László Lóránt, az LMP frakcióvezetője, aki azzal kezdte, hogy a Volvo-per az utóbbi évtizedek legsúlyosabb korrupciós ügye.

– Több éve tettük már meg a feljelentést a buszbeszerzés kapcsán, de még mindig nem látunk tisztán az ügyben, nem ismerjük azokat a lehetséges politikusszereplőket, akik a beszerzés mögött állnak. Az ugyanakkor pozitívum, hogy az esetet már bíróságon tárgyalják, és hogy kiderült, pécsi fideszes országgyűlési képviselők jártak Hollandiában a buszbeszerzés idején. Rövid időn belül remélhetőleg látni fogjuk, hogy pontosan kik érintettek ebben az ügyben, kiderül az igazság és megindulhat az elszámoltatás.

Csizi, Bánki, Páva, Tüke Busz-vezetők, és mások beidézését kérte a Volvo-per elsőrendű vádlottja

Nyilvánvaló, hogy egy ilyen súlyos korrupciós ügynek lesznek politikus felelősei – mondta.
Hozzátette, hogy Hoppál Péternek, Pécs fideszes országgyűlési képviselőjének is „meg kell törnie a hallgatást”, hiszen a buszbeszerzés a fideszes városvezetés idején történt.

-Hoppál Péternek el kell mondania, hogy mit tudott és mit tud erről az ügyről, illetve ha nem tudott róla, akkor miért nem tudott róla. Nem hallgathat. Számot kell adnia továbbá arról, hogy miért akadályozta meg azt, hogy legalább mérsékelni lehessen azt a ma is érezhető borzalmas kárt, ami Pécset érte a város súlyos eladósodásában nagy szerepet játszó eset következményeként – fogalmazott Keresztes László Lóránt.

Volvo-beszerzés: több mint 600 milliót követel vissza a város

Felidézte, hogy a 6 éve történt buszbeszerzés keretében 7-8 éves használt buszokat hozta Pécsre, ennélfogva a városnak a közeljövőben kényszerűen meg kell újítania a már megöregedett buszflottáját.

Erre az adósság terhelte városnak jelenleg nincs forrása – mondta.

A buszbeszerzés menetével kapcsolatban megjegyezte, hogy az akkori városvezetés elhibázott döntést hozott, mivel megtehették volna, hogy nem egyszerre veszik meg a buszokat, hanem éveken keresztül, szakaszosan, lépésekben.

– Én idén és tavaly is javaslatot terjesztettem be az országos központi költségvetéshez azért, hogy ebben a helyzetben a kormány segítsen Pécsnek egy új flotta megvásárlásában. Egészen megdöbbentő módon Hoppál Péter, a baranyai fideszes országgyűlési képviselők és a teljes Fidesz frakció megakadályozta ezt, nem támogatták a javaslatomat. Hoppál Péter saját választókerülete, saját városa ellen döntött – mondta az LMP frakcióvezetője.

Hangsúlyozta, hogy Hoppál Péter emellett támogatta azt az intézkedést, amelynek köszönhetően az állam kivonult a helyi tömegközlekedés finanszírozásából és hozzátette, hogy nincs olyan város Magyarországon, ahol ezt egy önkormányzat önerőből meg tudja oldani. Ahol még az önkormányzatok saját tulajdonukban üzemeltetik a helyi tömegközlekedést, azokat a településeket az állam így „kivérezteti” – emelte ki.

Mint mondta, egy olyan jogszabályi környezetet és finanszírozási rendszert kell kialakítani, amely által az önkormányzatoknak lehetősége nyílik arra, hogy megfelelő minőségben fenntartsák, finanszírozzák és fejlesszék a helyi közösségi közlekedést: az LMP egy olyan egységes, közösségi szövetségeken alapuló tömegközlekedési rendszert dolgozna ki, amely azonos tarifákkal, egységes menetrenddel nyújtana a jelenleginél jobb szolgáltatást.

Végezetül hozzáfűzte, hogy a tömegközlekedési reformtervezetükről a közeljövőben tárgyal többek között Péterffy Attila polgármesterrel is, hogy egy „minden tekintetben konszenzuson alapuló stratégiát” tudjanak kidolgozni.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő