hirdetés

Tv-torony: jöhetnek az újabb munkálatok

• Győrfi József

Már csak az indulási cím érdekelne.

• János Bereczk

Majdnem láttam a pécsi TV tornyot! Abban az időben, sokat kirándultam, ha vettem valamilyen kismotort, magamhoz vettem a térképet és kitűztem, a célt. Az első, egy Panni robogó volt, próbaút, irány Debrecen. Visszafelé, a Hortobágy,majd végig zuhogó esőben hazáig. Nem szegte kedvem, szürke komárt vettem, ismerősömmel, aki mindjárt programot is adott, TV torony épült
    Pécsen, ugorjunk le, nézzük meg. Motorikus probléma nem volt, csak minden város előtt és után defektet kellett szerelni, ugyan elértük, a város határát, már nem volt kedvünk, tovább menni, vissza fordultunk! Később Abaliget, Orfű, Harkány, Siklós túrán, az épülő uránvárosban eltereltek, egy buszmegállóban, ahol egy férfi és messzebb egy lány ácsorgott, kértem útbaigazítást, a lány, szólt ismeri az utat, Harkányba menne, de a busz sem jön, már régóta ott állnak. Velem tartana, ha elvinném! Idegenvezető volt, mondta, a torony valami műszaki probléma miatt, zárva van, így elvetettem a dolgot, inkább bemutatja, a Máriagyűdi templomot,
    ami érthetően, a kor politikai szellemének, túlzottan hirdetve nem volt! Aztán Pécsen dolgoztunk, hamar végeztünk, mondom a kollégáknak, most ha törik, ha szakad, megnézzük, a tornyot! Délután 15 óra volt, szép idő, nem telt el 10 perc, már a főtéren voltunk, leszállt a köd, a látótávolság, a fényárban úszó téren talán 5 méter volt, attól odébb semmi. Tapogatva, vakon, 2,5 óra
    alatt, visszaértünk szállásunkra, majd a reggeli ködben, elhagytuk Pécset !!!