Egyre többen élnek a mobilparkolás lehetőségével

Két és félszeresére nőtt a hazai mobilparkolást használók száma az elmúlt öt évben – írja az Origo.hu.

Tavasszal és ősszel használjuk ki leginkább az utcai parkolás adta lehetőségeket, legalábbis erről árulkodnak a statisztikák. A Parkl mobilalkalmazás által feldolgozott, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatokból kiderül, hogy míg nyáron általában csökken a mobilparkolások száma a tavaszhoz képest, addig szeptember-októberben hirtelen akár 10 százalékkal is nő a telefonnal történő parkolások mennyisége az elmúlt öt év átlaga alapján.

Mindebből arra is lehet következtetni, hogy a következő két-három hónapban közlekedési torlódásokra és nehezebb utcai parkolási lehetőségekre kell számítani.

A parkolással kapcsolatos mobilfizetések száma dinamikusan emelkedik. Mobilparkolásnak nevezünk minden olyan tranzakciót, amelyet mobiltelefonon keresztül végzünk, tehát ide tartozik az sms-sel fizetés és a mobilalkalmazások használata is. A mobillal történő parkolás forgalma havi szinten több mint két és félszeresére, összesen 264 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben.

Ha havi bontásban nézzük, akkor például míg 2014 júliusában 528,2 millió forint összegben parkoltak mobillal országszerte, addig idén júliusban ugyanez a szám már csaknem 1,4 milliárd forint volt. Az éves növekedés folyamatos, de 2016-ban ugrott meg igazán: akkor 24 százalékkal emelkedett a mobilfizetések száma az előző évhez képest.

A negyedévek közötti összesítésben nincs nagy különbség,az utolsó negyedév általában a legerősebb a két őszi hónap megemelkedett parkolásainak és a karácsonyi készülődés okozta nagyobb forgalomnak köszönhetően.

A Parkl arra is kíváncsi volt, hogy milyen fizetési módokat részesítenek előnyben a budapestiek, a kérdés kapcsán több lehetőséget is megjelölhettek a válaszadók. Ez alapján kiderült, hogy ha fizetős parkolásra kerül sor, akkor a legnépszerűbb fizetési eszköz még mindig a helyi automatás fizetés készpénzzel vagy kártyával (61 százalék), annak ellenére, hogy az sms (56 százalék) is egyre népszerűbb. A mobilalkalmazással történő fizetést csak a válaszadók 21 százaléka használja rendszeresen.

Hirdetés