Csődbe vinné a Tüke Buszt a szakszervezetis?

Megnyerte a csatát Hofekker.

Hofekker Ferenc azt akarja, hogy emeljék több mint tízszeresére a buszok havi bérleti díját. Ezzel viszont nem csak a Tüke Busz menne csődbe, de a sofőrök is munka nélkül maradnának – közölték a cégnél. A szakszervezetis egyébként április óta alig jár be dolgozni.

A múlt héten Árki Sándor, a Tüke Busz vezérigazgatója tájékoztatta a sajtót arról, hogy “Hofekker Ferenc, a cég szakszervezeti vezetője megpróbálta ellehetetleníteni a Tüke Buszt mint közszolgáltatót, veszélyeztetve ezzel Pécs közösségi közlekedését és a buszsofőrök munkáját is”. Árki hangsúlyozta, mindent bizonyítani tud és elrendelte a fegyelmi vizsgálat előkészítését is, amelyet azonban – Hofekker baloldali képviselőjelöltségére tekintettel – elhalasztana a választások utánra, hogy ne lehessen politikai “hecckampányt” folytatni a cégnél.

A szakszervezet vezetője aztán maga is közleményben reagált, de érdemben egyetlen tényállítást sem cáfolt meg, ehelyett csak fenyegetőzött.

A lapunk birtokába került, egyébként nyilvánosan is elérhető dokumentumok alapján a Tüke Busz szakszervezeti vezetője azok mellé állt, akik nevei a Máltára, valamint Svájcba vezető, off-shore céghálókban is felbukkantak korábban. (A Buszpolipról a linkre kattitntva olvashat bővebben). Hofekker maga is tagja – az off-shore háttérrel bíró Mecsekbusz vezetője és Bata László mellett – annak a “hitelezői testületnek”, amely érintett  a PK Zrt. felszámolásában. A PK ugyanis tartozik neki pár ezer forintos elmaradt tiszteletdíjjal, amihez a felügyelőbizottság tagjaként jutott volna hozzá – tudta meg lapunk.

Ezzel szavazta a csődbe a Tüke Buszt Hofekker
Ezzel szavazta volna a csődbe a Tüke Buszt Hofekker?
[note note_color=”#c70020″]A testület legutóbbi ülésén készült jegyzőkönyv szerint Hofekker egyhangúlag támogatta, hogy havi 4-ről nettó 50 millió forintra emeljék fel a buszok bérleti díját, vagyis, hogy a Tüke Busz több mint tízszer annyit fizessen, mint most. Ez évente 600 millió forintos plusz költséget jelentene a cégnek. Azt is szorgalmazta, hogyha ezt a cég nem fogadná el, akkor azonnali hatállyal mondják fel a buszokra vonatkozó bérleti megállapodást.[/note]

– Ez a döntés egyértelműen tönkre akarja tenni a Tüke Buszt, újra veszélybe kerülne a közösségi közlekedés Pécsen és bizonytalanná válna a sofőrök munkája is – közölte lapunkkal dr. Szalay Ferenc, a Tüke jogi képviselője.

Próbáltuk elérni Hofekker Ferencet is, hogy megismerjük az álláspontját. Ő azonban írásban mindössze annyit válaszolt, hogy nem akarja kifejteni, miért döntött úgy, ahogy.

[note note_color=”#66c6ff”]

Április óta alig dolgozik, év végéig nem is fog

Mint megtudtuk, Hofekker Ferenc április 10. óta alig jár be dolgozni, csak napi pár órát tölt a Tüke Busznál. Szakszervezeti vezetőként erre lehetősége van, ő pedig élt is a “munkaidő kedvezménnyel”, amit írásban bejelentett a cégvezetésnek még tavasszal. Ebben azt is jelzi, hogy a csökkentett munkaidővel december 31-ig fog élni.[/note]

Szeret szerepelni!
Szeret szerepelni!

Hirdetés