Fokozódó verseny és pozitív előrelátás jellemzi a hazai e-kereskedelmet. A teljes szektor jelentős mértékben változik; folyamatosan növekszik az online kereskedelemhez társuló kiszolgáló és logisztikai szektor, ugyanakkor jelentős a vásárlói bázis és a vásárlási gyakoriság növekedése is. A kifejezetten pozitív környezet kedvez mindazoknak, akik növelni szeretnék a saját webáruházuk forgalmát, illetve azoknak is, akik az első online shopjuk megnyitását tervezik.(x)

E-commerce menedzserek szerint Magyarországon kifejezetten kedvezők a feltételek a webáruházak számára. Ezt bizonyítja az ENSZ genfi székhelyű gazdaságfejlesztési szervezetének beszámolója is, ami 151 országban vizsgálta az internetfelhasználók társadalmi rátáját, a postai és logisztikai szolgáltatások megbízhatóság indexét, a bankszámlával vagy mobilfizetési lehetőséggel rendelkezők arányát és az egymillió lakosra jutó biztonságos internetszerverek számát. Magyarország a lista 39. helyén végzett, ezzel maga mögé utasítva a mezőny csaknem háromnegyedét.

A szakértők egyetértenek abban, hogy az e-kereskedelem feltételeinek ilyen jellegű megközelítése éppoly fontos, mint a vásárlási gyakoriság vagy a vásárlói bázis ismerete. Ráadásul Magyarországon kifejezetten olcsónak mondhatók a kiszállítási költségek, ami nagyban segíti az online piac növekedését. Mindezek miatt a hazai piac nem csupán a hazai e-kereskedők számára jelent vonzó gazdasági környezetet, hanem a külföldi kereskedőcégek számára is.
A GKI Digital által publikált tízes toplistáján öt hazai és öt külföldi szereplőt találunk.

Az Extreme Digital negyedik éve őrzi az első helyét (amióta létezik a szóban forgó toplista), a legfőbb riválisai zömében regionális webplázák, amelyek több ország piacára fókuszálnak. E tekintetben nem kivétel maga az Extreme Digital sem, hiszen Magyarország mellett Romániában, Bulgáriában, Horvátországban, Szlovéniában, Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban is rendelkezik webáruházzal.

A nagy szereplők versengése egyre inkább meghatározza a hazai e-kereskedelem képét. 2018-ban már nem csak az utolsó negyedévet, a fekete pénteket és a karácsonyi időszakot jellemezte a piacvezetők árversenye, hanem tavaszi, nyári és őszi hónapokat is. A kis- és közepes forgalommal rendelkező webáruházak nem tudnak beleszólni a legnagyobbak versenyébe, hiszen kiemelt gyártói és beszállítói kapcsolatok nélkül nem képesek finanszírozni a leárazás kampányaikat. Ha megteszik, a saját profitrátájukat kockáztatják, mivel másodlagos megtérülés nélkül könnyedén pórul járhatnak. Részben ez magyarázza, hogy az e-kereskedők körében egyre népszerűbb a külföldi terjeszkedés gondolata.

Érdemes szem előtt tartani, hogy Európában már aligha léteznek olyan piacok, ahol a piaci részesedés megszerzése gyerekjáték lenne. Mindenképpen megfelelő exporttervre, versenyképes logisztikai szolgáltatásokra és hatékony marketingeszközökre van szükség ahhoz, hogy a terjeszkedés valódi eredményt és profitot termeljen. Ezt szem előtt tartva a régióban van keresnivalójuk a hazai online kereskedőknek. (x)