Hűtővitrin az élelmiszeriparban

Hirdetés

Vannak hűtőszekrények és hűtővitrinek, ezen kívül háztartási és kereskedelemben használatosak, mely utóbbiak nagyobb kapacitásúak és hűtőteljesítményűek, valamint takarékosabb üzemmódban működtethetőek. Ez a cikk az élelmiszeriparban ma már feltétlen szükséges hűtővitrinekről szól, és arról, hogy vásárlás előtt érdemes körbe nézni, hiszen a webáruházban a hűtővitrin árak is láthatóak! Az aktuális akciók általi kedvezmények pedig jó lehetőséget kínálnak, melyeket érdemes kihasználni!

Hűtővitrin fajtái és feladata

Egy hűtővitrin nemcsak hűt, hanem látványt kelt, bemutatja az értékesítésre kínált termékeket! Ehhez mérten kell kiválasztani a méretet és formát, hogy a benne elhelyezett termék jól látható, praktikus, és szükség esetén hozzáférhető legyen. Fontos, hogy kiváló minőségben készüljön, mely garancia az időtállóságra, sterilitásra. Anyaga rozsdamentes, megjelenésében változó lehet, hiszen vannak 1 és 2 ajtós vitrinek, frontüveges kínáló vitrinek, melyek közül a hajlított frontüveges érdekes látványt kelt. Előszeretettel alkalmazzák sütemények, saláták, szendvicsek stb. bemutatására. Ezek az úgynevezett kínáló vitrinek, melyek esetén a látványból eredően könnyen választhat a vevő.

Megjelenésükben nagyban különböznek egymástól, eleve a színük is többféle lehet; fehér, fekete és acél. Sokféle élelmiszert tárolhatunk benne, ételek, italok tárolására is remek. A tálcaszámok különböznek, ventilációs hűtéssel működnek. Megnevezésük alapján tároló, bemutató, kínáló vitrinek lehetnek, mely sokat elárul funkciójukról. Ennek megfelelően alakul a kapacitás. A választás során mérlegelni kell, mekkora helyiségbe, és milyen térben szeretnénk elhelyezni. Nem mindegy, hogy hány literes, mert lehet csupán 100, de egy professzionális 1350 is akár.

Miért okos dolog az élelmiszereket hűtővitrinben tárolni?

Üzleti célból feltétlen kifizetődő, ha hűtővitrinre esik a választásunk, hiszen kínálóként is működik, nem csak tárolóként. Az emberek először a szemükkel „esznek”. Amit jónak gondolnak, azt meg is kóstolják. Vannak olyan vásárló típusok, akik hallanak, olvasnak valamiről, és szeretnék kipróbálni. Nem feltétlen keresik, de ha szembe jön velük, vagyis meglátják egy átlátszó üvegajtós vitrinben, akkor beugrik nekik, hogy ők már azt látták, kíváncsiak rá, ezért meg szeretnék kóstolni.

A mai világban a látvány rendkívül fontos és befolyásoló tényező! A marketing is erre épül, és a fogyasztói attitűdökre. Melyből kiindulva pontosan meg lehet érezni, hogy a több polcos rendszerbe egy hűtővitrin kapcsán az emberek melyik polcra fognak nyúlni legtöbbször. Nyilván a szemmagasság működik legjobban marketing szempontból, de ha jól bevált, sokat keresett, standard elemeket helyezünk kevésbé elérhető magasságokba, az emberek lenyúlnak érte majd alsóbb polcokra, vagy éppen fel, még elérhető magasságokba. Persze, azért a terméket látniuk kell, a magasban elhelyezkedő polcokra függőlegesen állított termékeket kell helyezni, mert a vízszintesen elhelyezettekre nem fognak rálátni. És sok esetben, ha nem ismerik fel a csomagolást, nem érzékelik a logót.

Összegzés

A hűtővitrin több, mint egy hűtőszekrény! Hűt, tárol és bemutat egyben. A benne elhelyezett termékek látványt keltenek, és érzéseket szabadítanak fel a fogyasztókban. Hűtővitrin terén széles a repertoár, ezért funkció szerint válasszuk ki a megfelelő fajtát. Színük és méretük eltérő lehet, kínálnak acélszínűt, feketét, fehéret. A tároló kapacitás 100 litertől 1350-ig is terjed, mely utóbbi egy 2 ajtós üvegvitrin, sok polccal, melyben rengeteg termék elfér. Ugyanakkor alapterület szempontjából szinte ugyanakkora helyet igényel, mint egy 100 literes, hajlított frontüveges kínáló hűtővitrin. Mégis az a tapasztalat, hogy mindkettőre szükség van, hiszen az egyik termék ebben, a másik abban érvényesül jobban. Az egyik polcon egy álló üveges üdítőt helyezhetünk el, a másikon egy szépen megalkotott, előre elkészített saláta tálat, mely rálátást kíván, ezért szemmagasságban érzi jól magát.

(x)

Hirdetés